Skip to main content

hallo,

ik heb dezelfde vraag alleen ga ik naar Indonesië en Maleisië. Kan ik voor beide landen 1 buitenlandbundel gebruiken?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Nee @toon.toon 

Die landen hebben geen overeenkomstige bundels zo te zien. 

Al is de 100 MB/min/sms bundel wel dezelfde prijs. 

Maar voor Indonesië is het "voordeel land" en voor Maleisië is het "super  voordeel land".

Dus of ie in beide landen werkt durf ik zo niet te zeggen. 

Je kan overigens beter mobiele data danwel roaming uitzetten. Want 100 MB is natuurlijk vrijwel niks en zonde voor je belminuten. 

Internetten via wifi (indien veilig) of niet. 

Bundels te vinden via

http://kpn.com/buitenland .


Dank je wel Peter.  Om eerlijk te zijn gaat het mij niet om de data maar om de bescherming die daarna aangaat. Vorig jaar een vervelende verrassing gehad met het abbonnement van mijn dochter en dat wil ik nu voorkomen. Ik ben dus ook benieuwd als ik een buitenlandbundel neem en die is op of de bescherming dan aangaat en aanblijft ongeacht in welk land we zijn.


Voor data geldt buiten bundels een maximum van € 60,50 buiten de EU. Dat is doorgaans al bij 24 MB bereikt!

Beter roaming uitzetten nog voor het vliegtuig opstijgt van Schiphol! En pas weer aanzetten als je weer in Nederland bent. 

Mobiele data, maar ook bellen en sms, is erg prijzig buiten de EU. Zelfs ook met die bundels. 

Binnen de EU zijn we verwend met het gebruik van de smartphone!


Alhoewel Maleisië een Supervoordeelland buiten de EU is en Indonesië een Voordeelland buiten de EU, kan je volgens de website dezelfde (alleen data) bundel aanvragen voor gebruik in beide landen.

De overige bundels (MB/min/sms) zijn verschillend en dus niet bruikbaar in beide landen.

bron: Internetten, bellen en sms'en buiten de EU, overal ter wereld | KPN


Dank je wel Peter.  Om eerlijk te zijn gaat het mij niet om de data maar om de bescherming die daarna aangaat. Vorig jaar een vervelende verrassing gehad met het abbonnement van mijn dochter en dat wil ik nu voorkomen. Ik ben dus ook benieuwd als ik een buitenlandbundel neem en die is op of de bescherming dan aangaat en aanblijft ongeacht in welk land we zijn.

Je kan ook contact opnemen met KPN en het data limiet van je abonnement wijzigen van €60,50 naar €0. Hiervoor is het wel nodig om te bellen met 0800-0402.


Hi @toon.toon, welkom hier.

Alhoewel Maleisië een Supervoordeelland buiten de EU is en Indonesië een Voordeelland buiten de EU, kan je volgens de website dezelfde (alleen data) bundel aanvragen voor gebruik in beide landen.

De overige bundels (MB/min/sms) zijn verschillend en dus niet bruikbaar in beide landen.

bron: Internetten, bellen en sms'en buiten de EU, overal ter wereld | KPN

Dit is helemaal juist, dankjewel Ruud.