Skip to main content
Antwoord

Welke databundels heb ik nodig in het Caribisch gebied?

• October 6, 2025
  • 2 reacties
  • 99 keer bekeken

Binnenkort ga ik een cruise maken naar het Caribisch gebied. Ik ben dan iedere dag in een ander land. Bestaat er een bundel die in meerdere landen gebruikt kan worden? Het gaat om de volgende landen:

Barbados

St. Kitts

Antigua

Dominica

Martinique

Guadeloupe

Verder leggen we ook nog aan op de Azoren. Dat hoort bij Portugal. Valt dit dan binnen de standaard EU bundel?

Bedankt en met vriendelijke groet,

Jos van Gent

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@JvGTS , dat is een mooi vooruitzicht!

Je kan op de KPN website bekijken welke bundel(s) je nodig hebt.

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland

Ik heb daar even snel gekeken en zo te zien vallen de eerste vier bestemmingen onder “Overige landen buiten de EU”. Dus gebruik je daar dezelfde bundel. De laatste drie vallen binnen de EU (Martinique en Guadeloupe onder Frankrijk en de Azoren onder Portugal).

Stuur voor vertrek uit Nederland een sms bescherming aan naar 1266. Daarmee blokkeer je mobiel internet buiten de EU en kan je alleen internetten als je een bundel hebt. Daarmee voorkom je hoge kosten tot €60,50 per factuurperiode. Ook kan er een Maritiem netwerk aan boord van het cruiseschip zijn waar je die hoge kosten kan oplopen.

2 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 6, 2025

Hallo ​@JvGTS , dat is een mooi vooruitzicht!

Je kan op de KPN website bekijken welke bundel(s) je nodig hebt.

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland

Ik heb daar even snel gekeken en zo te zien vallen de eerste vier bestemmingen onder “Overige landen buiten de EU”. Dus gebruik je daar dezelfde bundel. De laatste drie vallen binnen de EU (Martinique en Guadeloupe onder Frankrijk en de Azoren onder Portugal).

Stuur voor vertrek uit Nederland een sms bescherming aan naar 1266. Daarmee blokkeer je mobiel internet buiten de EU en kan je alleen internetten als je een bundel hebt. Daarmee voorkom je hoge kosten tot €60,50 per factuurperiode. Ook kan er een Maritiem netwerk aan boord van het cruiseschip zijn waar je die hoge kosten kan oplopen.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@JvGTS, met die cruise ga je mooie locaties langs zo te zien! Dat wordt vast genieten, ook met het weer in dat deel van de wereld.

Ruud heeft je al op weg geholpen wat betreft de bundels zo te zien, op onze site kan je zien welke bundel waar van toepassing is. Zijn laatste alinea is ook goed om rekening mee te houden, de kosten van een maritiem netwerk gaan heel snel. Dat is beter om te voorkomen.

De buitenlandbundels kan je activeren via sms zoals die pagina op onze site uitlegt, je kunt dit ook doen via de MijnKPN app. Daar kan je ook zien hoeveel van de bundel je gebruikt hebt en nog over hebt.