Skip to main content
Beantwoord

Welke legitimatie nodig bij abonnement verlengen?

  • January 24, 2020
  • 4 reacties
  • 345 keer bekeken

Ik wil mijn abonnement verlengen, maar de telefoon staat op naam van mijn tante. Kan ik ook mijn legitimatie gebruiken hiervoor?

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag

Beste antwoord door Susan_

 Hi @Charellp, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!


Wat Peter hier zegt klopt inderdaad.

Nee, je tante zal de verlenging moeten verzorgen in dit geval.

Verlengen = nieuw abonnement nemen op dezelfde aansluiting en nummer. De verificatie vindt plaats op de bestaande gegevens. Ergo, die van je tante.

Enkel en alleen de contractant kan het abonnement wijzigen, waaronder het verlengen valt. Ben je zelf inmiddels 18 jaar en heb je contact met je tante, dan is het misschien handig om inderdaad te kijken of je het contract kan overnemen zodat jij de contractant wordt en het zelf kan regelen. 
 

@Charellp Wellicht een mooie gelegenheid voor een contract overname (info op KPN website) ?

Ook dan is samen met jouw legitimatie, die van je tante (nog één keer) nodig, maar daarna niet meer.

 

Indien dat niet lukt, dan dient je tante inderdaad de verlenging aan te vragen. 

Heb je hier nog meer vragen over? Dan weet je ons te vinden! 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 25, 2020

Nee, je tante zal de verlenging moeten verzorgen in dit geval.

Verlengen = nieuw abonnement nemen op dezelfde aansluiting en nummer. De verificatie vindt plaats op de bestaande gegevens. Ergo, die van je tante.


RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 25, 2020

@Charellp Wellicht een mooie gelegenheid voor een contract overname (info op KPN website) ?

Ook dan is samen met jouw legitimatie, die van je tante (nog één keer) nodig, maar daarna niet meer.


Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • January 27, 2020

 Hi @Charellp, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!


Wat Peter hier zegt klopt inderdaad.

Nee, je tante zal de verlenging moeten verzorgen in dit geval.

Verlengen = nieuw abonnement nemen op dezelfde aansluiting en nummer. De verificatie vindt plaats op de bestaande gegevens. Ergo, die van je tante.

Enkel en alleen de contractant kan het abonnement wijzigen, waaronder het verlengen valt. Ben je zelf inmiddels 18 jaar en heb je contact met je tante, dan is het misschien handig om inderdaad te kijken of je het contract kan overnemen zodat jij de contractant wordt en het zelf kan regelen. 
 

@Charellp Wellicht een mooie gelegenheid voor een contract overname (info op KPN website) ?

Ook dan is samen met jouw legitimatie, die van je tante (nog één keer) nodig, maar daarna niet meer.

 

Indien dat niet lukt, dan dient je tante inderdaad de verlenging aan te vragen. 

Heb je hier nog meer vragen over? Dan weet je ons te vinden! 


Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • February 3, 2020

@Charellp, ik heb geen reactie meer gehad. Heb je (samen met je tante) het abonnement inmiddels kunnen verlengen of een contractovername geregeld?