Skip to main content
Beantwoord

Welke maatregelen treft KPN tegen sim-swapping?

• May 1, 2023
  • 2 reacties
  • 1050 keer bekeken

Fraude met SIM-Swapping neemt steeds meer toe.

Andere forum-deelnemers hebben hierover in het verleden vragen gesteld. Onder andere welke acties KPN neemt om SIM-Swapping te voorkomen.

Helaas wordt nergens (voor zover ik kon vinden) een antwoord gegeven.

Hopelijk nu wel.

Hans

Beste antwoord door Bram van KPN

Hi @Dijk48! We zien zelf niet overdreven veel signalen hierover. Ik heb wel voor de zekerheid dit signaal doorgezet naar de relevante partijen. Als we in de werkwijze iets veranderen dan lees je dat terug op het forum! 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

wjb
Wijsgeer
  • May 1, 2023

Ook ik ben hier zeer benieuwd naar.

De vraag wanneer KPN authenticator apps gaat ondersteunen is al meerdere keren gevraagd maar een antwoord met meer inhoud dan “KPN gaat authenticator apps op termijn ondersteunen” is er nog altijd niet gekomen.

En ondertussen zijn we weer een jaar verder en is KPN nog altijd achter de schermen bezig. 😖

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • May 4, 2023

Hi @Dijk48! We zien zelf niet overdreven veel signalen hierover. Ik heb wel voor de zekerheid dit signaal doorgezet naar de relevante partijen. Als we in de werkwijze iets veranderen dan lees je dat terug op het forum!