Skip to main content

goedendag,

 

dit jaar gaan wij op vakantie en aangezien ik toch toe ben aan een nieuwe telefoon ( A52s is de huidige telefoon )

 

op vakantie is in veel landen een Esim goedkoper en makkelijker al vanaf thuis te activeren voor je op vakantie gaat….

 

ik was bij coolblue maar die leveren dus de A55 zonder Esim….

 

er zijn dus 2 varianten van de A55 in omloop….

 

als er bij kpn word gekozen voor Simkaart ipv Esim bij een toestel abonnement ( de A55 )

 

levert kpn dan de variant met of zonder Esim?

 

de Esim is dus wel gewenst ivm vakanties in het buitenland….

Er kan zowel e-sim als een normale sim in volgens mij. Dus beide. Lijkt me vreemd dat er verschillende modellen zijn.


Er kan zowel e-sim als een normale sim in volgens mij. Dus beide. Lijkt me vreemd dat er verschillende modellen zijn.

ik vond het ook raar, maar youtube reviews bevestigde het, raar maar waar….


https://www.kpn.com/shop/mobiel/telefoons?merk=Samsung&meestverkocht=ASC

Op deze pagina staat toch gewoon de A55 5G eSIM??? Hij is te krijgen met geheugen van 128 GB of 256 GB.

LET OP!

Online kun je bij KPN alleen een toestel kopen in combinatie met verlengen (vernieuwen) van je abonnement. Dat moet dus met de huidige looptijd wel kunnen.

De vermelde prijs van € 408 (versie 128 GB) is alleen bij verlengen of nemen abonnement. Losse verkoop in de winkel zonder verlengen / nieuw abonnement geeft een toeslag van zo'n 3 tientjes. Je zit dan nagenoeg op de prijs bij andere retailers.

Leningen vanaf € 250 leveren BKR controle én registratie op. Dat kan gevolgen hebben voor andere leningen binnen de looptijd + 5 jaar.


@R1CHARD82 De op KPN shop is met esim (Single Sim), de andere variante is Dual Sim SM-A556B/DS en SM-A556E/DS


@R1CHARD82 De op KPN shop is met esim (Single Sim), de andere variante is Dual Sim SM-A556B/DS en SM-A556E/DS

dankjewel,

 

snap je nu mijn vraag? ik wilde het graag zeker weten 😊


@R1CHARD82 De van KPN heeft fysieke sim en esim, je kan allebei gebruiken of alleen esim en MicroSD-kaart. De Dual Sim variante (volgens mij alleen in Azië te koop) heeft 2 fysieke sim slot. Let op dat alle vairanten alleen 1 antenne hebeen, dus je ben op 2 telefoon nummer bereikbaar. Maar als een sim in gebruik is (bellen, actief internetten) is de andere sim (esim) deactiveert.


@R1CHARD82 De van KPN heeft fysieke sim en esim, je kan allebei gebruiken of alleen esim en MicroSD-kaart. De Dual Sim variante (volgens mij alleen in Azië te koop) heeft 2 fysieke sim slot. Let op dat alle vairanten alleen 1 antenne hebeen, dus je ben op 2 telefoon nummer bereikbaar. Maar als een sim in gebruik is (bellen, actief internetten) is de andere sim (esim) deactiveert.

yes i know,

 

in het buitenland is onze communicatie altijd via whatsapp ( appen en bellen ) dus dat komt wel goed :)

 

als het goed is kun je de normale simkaart even deactiveren toch en alleen de  Esim op actief?


Hoi @R1CHARD82, goed om te lezen dat de anderen je al hebben kunnen helpen met de toestelvraag. 

 

Wat betreft e-sim heb ik wel wat aan te vullen.

als het goed is kun je de normale simkaart even deactiveren toch en alleen de  Esim op actief?

Ja, dit kan, maar het is niet een gevalletje ‘even'. Als jij nu een fysieke simkaart hebt, en vervolgens kiest voor e-sim, dan komt die fysieke simkaart te vervallen. Als je dan later weer terug zou willen gaan van e-sim naar fysiek, dan moet je een nieuwe fysieke simkaart aanvragen. 

Alles over hoe e-sim werkt lees je hier:

 


Wat betreft e-sim heb ik wel wat aan te vullen.

als het goed is kun je de normale simkaart even deactiveren toch en alleen de  Esim op actief?

Ja, dit kan, maar het is niet een gevalletje ‘even'. Als jij nu een fysieke simkaart hebt, en vervolgens kiest voor e-sim, dan komt die fysieke simkaart te vervallen. Als je dan later weer terug zou willen gaan van e-sim naar fysiek, dan moet je een nieuwe fysieke simkaart aanvragen. 

Alles over hoe e-sim werkt lees je hier:

 

En wat als je de simkaart er eerst uit haalt?


ik vraag mij dan af wat het handigst is, als er komend jaar veel word gereisd en er een Esim actief zal zijn tijdens reizen….

 

komende week ga ik langs de kpn winkel voor de A55, wat is dan de beste keuze? sim of Esim? wetende dat er veel gereisd gaat worden en Esim gebruikt zal worden….


Ik zou dan sim nemen voor kpn.

Want als je tijdelijk een buitenlandse lokale provider wil kan dat soms alleen maar met esim.


@R1CHARD82 Het simkaartje eruit te halen maken geen verschil als deze samen met esim tot dezelfde nummer behoren. Een simkaart van andere nummer (provider) blijf actief ook in gebruik van esim.

Een fysieke simkaart voor vakantie is aan te raden, omdat als je telefoon kapot of verloren gaat tijdens reizen heb je geen mogelijkheid om esim opnieuw te activeren omdat je kan geen SMS ter verificatie te ontvangen. Een simkaart uit een kapot telefoon werk ook gewoon in een ander telefoon verder.


@R1CHARD82 Het simkaartje eruit te halen maken geen verschil als deze samen met esim tot dezelfde nummer behoren. Een simkaart van andere nummer (provider) blijf actief ook in gebruik van esim.

Een fysieke simkaart voor vakantie is aan te raden, omdat als je telefoon kapot of verloren gaat tijdens reizen heb je geen mogelijkheid om esim opnieuw te activeren omdat je kan geen SMS ter verificatie te ontvangen. Een simkaart uit een kapot telefoon werk ook gewoon in een ander telefoon verder.

sorry voor de verwarring,

de Esim zal van een andere aanbieder zijn, de 'normale’ simkaart van kpn….

 

een fysieke kaart zal vast aangeraden worden maar is vaak duurder, Holafly bied veel Esims aan voor heel veel landen, gaat de telefoon kapot dan is dat gewoon dikke pech….

 

de normale sim zal dus van kpn zijn en de Esim van een andere provider….


Ik zou dan sim nemen voor kpn.

Want als je tijdelijk een buitenlandse lokale provider wil kan dat soms alleen maar met esim.

precies dit dus 😊

 

word dan de normale sim van kpn nog steeds  gedeactiveerd?


@R1CHARD82 Nee, omdat in A55 kan esim en fysieke sim van verschillende nummer tegelijk werken, alleen 2 actieve verbindingen tegelijk zijn niet mogelijk. Fysieke sim van kpn en esim werken gewoon als de andere provider ook esim ondersteuning heeft voor A55.

De fysieke kaart van KPN wordt gedeactiveerd in KPN centraal als je voor dezelfde nummer een esim aanvraag, het maakt niet uit of op dit moment de simkaart in een telefoon of eruit gehaald was.


@R1CHARD82 Nee, omdat in A55 kan esim en fysieke sim van verschillende nummer tegelijk werken, alleen 2 actieve verbindingen tegelijk zijn niet mogelijk. Fysieke sim van kpn en esim werken gewoon als de andere provider ook esim ondersteuning heeft voor A55.

holafly is alleen maar Esim 😊

 

moet goed komen dan 😊


Reageer