Skip to main content

Haai mijn abon loopt over 3 weken af, dan wil ik weer verlenen.

Ik heb nu de Samsung A52S en in wil graag onder t bkr toetsings bedrag blijven.

Is dat nog steeds 250,00?

Kan iemand mij dan vertrekken welke samsung uit de A lijn dan kan?

Maandbedrag max 36,00

 

Hallo @Mamamadonna , op de site van het BKR staat nog steeds €250,- genoemd: https://www.bkr.nl/jouw-situatie/telefoonabonnement/

Een telefoon mag je verder zelf uitzoeken, het zou wat zijn dat iemand anders dat voor je gaat doen.

Kijk in de shop van KPN ( https://www.kpn.com/shop/mobiel/telefoons ) en zoek op Samsung. Op de bestelpagina bij punt 8 (toestelbetaling) staat een slider, zodat je ervoor kan zorgen dat je onder de €250,- blijft.


Hoi @Mamamadonna 

Welkom op het forum van KPN.

Het bedrag van 250,- euro is inderdaad nog steeds het grensbedrag, waarbij je geen BKR registratie krijgt, alle bedragen boven die 250,- euro worden wel geregistreerd bij het BKR.

Als ik dan kijk in de KPN online shop, en kijk bijvoorbeeld naar de opvolger de Samsung Galaxy A54, dan moet je eenmalig 96,- euro voor het toestel bijbetalen, om onder de 250,- euro te blijven.
Kies je bij dit toestel voor het KPN mobiel abonnement met 12 GB aan data, dan betaal je per maand in totaal 31,- euro (dit is inclusief het toestelkrediet van 10,- euro per maand).

Kies je voor de Samsung Galaxy 34A dan betaal je daar eenmalig 24,- euro voor, maar de abonnementskosten zijn hetzelfde als bij de Samsung Galaxy A54.

Het beste kun je even zelf rondkijken in de webshop van KPN: Mobiele telefoons met abonnement

Daarnaast raad ik je ook aan, om ook even rond te kijken op de websites van Belsimpel en Mobiel.nl aangezien de smartphones via die websites vaker goedkoper zijn.
Via beide websites kun je eveneens je KPN mobiele abonnement verlengen!

Als laatste: zolang je maandelijkse toestelkrediet op 10,- euro of lager staat ingesteld, is het toestelkrediet altijd lager of gelijk aan 250,- euro.


De A34 is 264 euro. Dus als u 15 euro meteen betaald, dan zou met 249 euro onder de grens blijven. Ik zou iets meer meteen betalen. Want volgens mij komt er nog thuiskopie heffing bij ofzo. 

De A25 kost 240 euro, de A15 192 euro 😊

Ik heb ook een A52s die aan vervanging toe is. Maar ik denk dat ik nog ff wacht tot de A35 gelanceerd word.


Ik ga mijn 2 Motorola's g5G pas vervangen als bepaalde noodzakelijke apps niet meer ondersteund worden bij een bepaalde Android-versie, in mijn geval Android 11.

 

 


Zolang het leen bedrag maximaal € 249,-- is krijg je geen BKR. @Mamamadonna 

€ 250,-- en hoger wel BKR.

Helderder kunnen we het niet maken. 

Prijs van telefoon maakt dus niet uit. Op zich.

Een toestel van € 400,-- kan dus ook. Dan minimaal € 151 of meer direct betalen. 

Succes met je keuze en geniet van je nieuwe toestel. 


Telefoonabonnement

Sluit je een telefoonabonnement af met een toestel van meer dan € 250? Dan koop je een telefoon op afbetaling en gaat het om een krediet. Daarom geeft de telecomaanbieder dit aan ons door.

Huis Telefoon Babet Hogervorst 4379

 

Waarom wordt een telefoonkrediet geregistreerd?

Als je telefoonabonnement met toestel afsluit, koop je een telefoon op afbetaling. Dit heeft invloed op je vaste lasten. Dat is belangrijk om te weten voor kredietaanbieders. Bijvoorbeeld als je een andere lening wilt afsluiten. Telecomaanbieders zijn daarom verplicht om dit bij ons te melden. Zodra je voor de laatste keer hebt betaald, wordt je telefoonkrediet afgemeld. Een beëindigd telefoonkrediet staat nog 5 jaar geregistreerd bij ons. Goed om te weten: Als je 2 maanden achterloopt met betalen, dan zijn telecomaanbieders ook verplicht dat te melden.

 

Een telefoonregistratie voorkomen?

Ja, dat kan. Betaal je de kosten van de telefoon meteen? Dan wordt je telefoon niet bij ons geregistreerd. Je wordt ook niet geregistreerd als je los een telefoon koopt of als je een sim-only abonnement afsluit. Bij een paar telecomaanbieders kun je het bedrag boven de € 250 meteen betalen. De € 250 die overblijft, kun je dan in termijnen betalen bij je abonnement. Dit bedrag wordt dan niet bij ons geregistreerd.


Gevolgen van een registratie

Als je een lening aanvraagt, bijvoorbeeld een hypotheek, ben je verplicht om de kredietaanbieder in te lichten over de leningen die je hebt. Dus ook een telefoonkrediet geef je door. De kredietaanbieder checkt die leningen bij ons en kijkt ook of je die altijd op tijd hebt terugbetaald. Heb je dat gedaan? Dan werkt een registratie bij ons in je voordeel. De kredietaanbieder ziet dat je betaalgedrag in orde is. Zo kun je een krediet afsluiten dat past bij je portemonnee.


Wat een onjuiste omschrijving in die eerste alinea boven de foto. Die klopt alleen als je de telefoon 100 % op afbetaling doet. En dat hoeft niet en is ook niet verplicht. 

De feitelijke onjuistheid van de tekst boven de foto wordt gecorrigeerd in de alinea 'een telefoon registratie voorkomen'. Al is deze titel ook weer tenenkrommend. 

Ik zelf spaar een paar jaar. Wil mijn maandlasten laag houden dus nooit een lening en dus aflossing. Tot € 600 prima toestellen te krijgen. 

Mij is altijd geleerd: je leent voor een auto of een huis (hypotheek dus). 

Je moet wel per maand ook het extra bedrag voor de aflossing kunnen ophoesten! 


Mij is altijd geleerd: je leent voor een auto of een huis (hypotheek dus). 

@PeterG 

Mij is altijd geleerd alléén lenen voor een hypotheek en zorgen dat die afbetaald is als je met pensioen gaat, dat is ons dus gelukt .

Een auto spaar je voor, maar het is een statistisch gegeven dan 90% van de auto's gefinancierd is. Vroeger zij men vaak gekscherend als iemand in een voor zijn/haar doen te dure auto reed, die auto heeft 3 banken, een voorbank, een achterbank en de rabobank😎


Vroeger zij men vaak gekscherend als iemand in een voor zijn/haar doen te dure auto reed, die auto heeft 3 banken, een voorbank, een achterbank en de rabobank😎

Volgens mij zijn er nu geen auto's meer met een voorbank, of ben ik daar mis mee?
Twee of drie stoelen wel.


Maar om op de vraag terug te komen (titel).

Het gaat niet om welke telefoon maar dat je maximaal €249 leent. Ook bij een 2 jarige lening. Dan is er geen BKR. 


Vroeger zij men vaak gekscherend als iemand in een voor zijn/haar doen te dure auto reed, die auto heeft 3 banken, een voorbank, een achterbank en de rabobank😎

Volgens mij zijn er nu geen auto's meer met een voorbank, of ben ik daar mis mee?
Twee of drie stoelen wel.

Ik had het ook over vroeger @huistijger , misschien vóór jouw tijd, ik ben bijna 73.

Nu weer on-topic😉


Reageer