Skip to main content

Sinds kort heb ik duosim van kpn. Een simpele candybar Nokia heb ik altijd bij me. Mijn iPhone met de 2e Sim ligt standaard op mijn bureau. 

Beide telefoons staan altijd aan. 
Nu lijkt het willekeurig welke telefoon een inkomende oproep of sms binnen krijgt. 
Standaard zou ik alles op de Nokia willen ontvangen. 
kan dit? 

Hallo @KLjsn , ja dat kan, als je de Nokia daarvoor wilt gebruiken de Iphone uit zetten of de sim uitzetten binnen de Iphone als deze ook nog een 2e simkaart heeft.


Het is niet verstandig om beide telefoons aan te laten. Dat is ook niet volgens de gebruiksaanwijzing van Duo-sim. Eéntje moet minstens op vliegtuigstand staan als je de andere gebruikt.

En… eerst de ene uit/vliegtuigstand en dán pas de andere aan zetten (of uit vliegtuigstand) en vica versa.

Het laatst gebruikte toestel wordt door het netwerk gevonden als er een oproep naar je nummer gaat.


Beste PeterG,

Hartelijk dank voor je reactie. 

Zo'n vermoeden had ik reeds, maar wist het niet zeker en een search-engine bood ook geen eenduidig antwoord. Ik hoopte dat wellicht met de huidige techniek zoiets als ik liefst zou willen wel mogelijk is (een primaire en secundaire sim toewijzen), maar helaas.

 

m.v.g.

 


Als eerste: hoe je het ook wendt of keert, met één 06 nummer kan voor bellen/sms slechts één toestel bedient worden. Data zou met meerdere kunnen:

KPN biedt zo'n oplossing wel in de zakelijke markt. Maar dan moet je 'groot’ inkopen. Voor particulieren dus niet interessant.

Je kunt wél een los data-abonnement voor je tablet nemen, je kunt dan wél data overboeken van je 06 nummer naar dat data-abonnement(je).

Verder heeft Vodafone, met de duurdere abonnementen, de mogelijkheid voor Multisim. Je hebt dan op één abonnement één sim voor bellen/sms/data en één sim met alleen data. Ze delen dan beiden één databundel. 
KPN heeft dit niet; bij anderen heb ik het (nog) niet uitgezocht.