Skip to main content
Vraag

Welke voorwaarden gelden er voor het bestellen van een extra databundel?

• August 18, 2025
  • 8 reacties
  • 68 keer bekeken

Ik heb voor beperkte tijd een extra Gb data nodig, dus ga via de website (de app werkt niet voor mij) en vind (na LANG zoeken) de juiste pagina.

Daar wordt gevraagd accoord te gaan met de voorwaarden, die heel behulpzaam (maar niet heus) als link zijn uitgevoerd. Alleen wordt er niet gezegd welke voorwaarden dat zouden moeten zijn.

Die link brengt je vervolgens naar de algemene pagina met alle voorwaarden voor alle produkten,  uit zowel het verleden, heden en toekomst: daar is voor een gewone sterveling niet uit te komen.
En al helemaal niet als je niet weet welke voorwaarden er zouden moeten worden geraadpleegd...

Zou het niet eindeloos veel handiger en gebruikersvriendelijker zijn als die link je meteen naar de JUISTE set voorwaarden brengt?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

• August 18, 2025

Voor de duidelijkheid... je hebt een mobiel abonnement? Geen prepaid? 

Hoe oud is dat abonnement? Heb je het de afgelopen paar jaar afgesloten of nog verlengt?

Kan je de facturen zien in MijnKPN van dat mobiele abonnement? 

• Auteur
  • Topper
  • August 18, 2025

Mobiel abonnement, van toen het nog ANWB mobiel was.
Is tegenwoordig KPN Flexibel met 100MB, is doorgaans voldoende voor mij (maar de komende weken ff niet).

Een jaar of drie geleden een smartphone aangeschaft en de SIM-kaart omgewisseld (de oude paste fysiek niet).

Facturen zijn zichtbaar in mijnKPN.

• August 18, 2025

100 MB? Weet je dat zeker? Dat is 2 keer knipperen met je ogen en het is weg 😱

Ik vrees dat het met zo'n oud abonnement het maandelijks aanpassen niet kan...

• Auteur
  • Topper
  • August 18, 2025

Nah, ik red het er meestal prima mee: geen social media, geen internetdingen.

Zelfs nu vraag ik me af of die extra GB (eenmalig) wel nodig was:

Maar als er geen upgrade mogeijk is, waarom nemen ze dan wel geld aan voor die upgrade?
Dat valt onder oplichting...

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@fatbeard, welkom op onze community! Op welke pagina krijg je dit te zien? In principe vragen we je inderdaad om akkoord te gaan met de algemene voorwaarden van de diensten die je gebruikt.
Ik snap ook niet helemaal wat je bedoelt met de upgrade die je wel kan bestellen maar niet mogelijk is.

• Auteur
  • Topper
  • August 19, 2025

Dat screenshotje komt van mijn overzichtspagina.

Ik heb nooit beweerd dat ik het niet kon bestellen, op mijn overzichtspagina staat die 1GB ‘gewoon’ in de wachtrij...

Op het moment dat ik die extra GB bestelde verscheen er een popup die mij min-of-meer verplichtte accoord te gaan met “de voorwaarden”, zonder verdere specificatie welke voorwaarden dat dan zouden moeten zijn.
De gepresenteerde link bracht mij bij een pagina waar ERG veel voorwaarden werden genoemd, sommigen van wel 5 jaar geleden. Met welke voorwaarden ik daarvan accoord zou moeten gaan bleef een onzekerheid, wat deze thread prompte.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik zit daar niet heel diep in maar op deze pagina kun je de meeste dingen wel vinden. Volgens mij staat in het eerste document een stuk over prepaid: Algemene voorwaarden - Mobiel abonnement

• Auteur
  • Topper
  • August 20, 2025

Voor alle duidelijkheid (heb ik al meerdere malen gezegd, lezen schijnt een verloren kunst te zijn): ik heb een abonnement, alleen verwachtte ik tijdelijk een GB extra nodig te hebben.

En ‘de meeste dingen’ zijn -uiteindelijk, na veel en lang zoeken- wel te vinden.

Waarom ik deze thread startte?
De absolute klantonvriendelijkheid van die bestelpagina (die ik ook pas na lang zoeken vond): alleen de tekst “de voorwaarden” en een link die je naar ALLE voorwaarden brengt, wat je dus geen spat verder helpt omdat je niet weet om WELKE voorwaarden het hier gaat...