Skip to main content
Beantwoord

Welke voorwaarden zijn van toepassing voor mobiel gebruik in Turkije?

• April 1, 2025
  • 2 reacties
  • 188 keer bekeken

hallo 

ik ga binnenkort naar turkye op vakantie moet ik dataroming uitzetten of kan ik deze aanlaten ivm extra kosten als deze niet onder mijn abonnement valt 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@lekra. Welkom op de community! Goed dat je dit van tevoren checkt! In Turkije valt roaming niet binnen de EU-regulering, wat betekent dat er extra kosten kunnen zijn voor mobiel internet, bellen en sms’en.

Ik raad je aan om dataroaming uit te zetten en gebruik te maken van wifi op je verblijfplaats of een lokale simkaart overwegen. Wil je toch mobiel internet gebruiken? Bestel dan een bundel, zoals ​@PeterG hierboven al aangeeft. Zo voorkom je hoge kosten per MB.

Laat het weten als je nog vragen hebt!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 1, 2025

Abonnementen afgesloten vóór 31 maart 2025 vallen voor Turkije buiten de (data)bundel. Dus als je abonnement verlengbaar is neem dan, tijdig, een SuperUnlimited+ (plus) abonnement.

Allereerst. Stuur de tekst bescherming aan naar het nummer 1266. Dan krijg je geen buiten bundel kosten (van maximaal € 60,50 per factuurmaand).

Voor Turkije zijn er alleen DATA bundels:

10 GB, €24,99, sms TURKIJE 10 AAN naar 1266

20 GB, €34,99, sms TURKIJE 20 AAN naar 1266

Ben je in Turkije dan is het met bellen:

Bellen 1,- per minuut

Gebeld worden 0,50 per minuut

Sms versturen €0,30 per sms

Sms ontvangen gratis

Bron bovenstaande kpn.com/buitenland.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 3, 2025

Hoi ​@lekra. Welkom op de community! Goed dat je dit van tevoren checkt! In Turkije valt roaming niet binnen de EU-regulering, wat betekent dat er extra kosten kunnen zijn voor mobiel internet, bellen en sms’en.

Ik raad je aan om dataroaming uit te zetten en gebruik te maken van wifi op je verblijfplaats of een lokale simkaart overwegen. Wil je toch mobiel internet gebruiken? Bestel dan een bundel, zoals ​@PeterG hierboven al aangeeft. Zo voorkom je hoge kosten per MB.

Laat het weten als je nog vragen hebt!