Skip to main content

Naar aanleiding van het een en ander, lang verhaal. Kreeg ik plots het idee.
Er zijn aardig wat argumenten voor vind ik.
Ik vraag me ten zeerste af of we zulke grote hoeveelheden data en activiteiten door de lucht willen laten verlopen.
Net zoals alles onder de microscoop er best eng uit ziet.
Zondagse rust dus, niet omdat er te weinig is maar teveel verkeer.
Er zijn teveel apps en dingetjes die met de huidige systemen stug  op de achtergrond blijven draaien.
Teveel radiochatter is normaal gezien verboden en kan als storend beschouwd worden. We merken al die radiogolven niet direct, maar het heeft wel degelijk invloed. En dat is vooralsnog vrij onduidelijk.

Ja geweldig idee, maar doe maar niet. 

1) Asjeblieft niet, moet er niet aan denken.

2) Ik denk dat het heel slecht is als een bedrijf als KPN voor jou besluit wanneer je wel of geen data mag gebruiken.

 

Maar het staat u altijd vrij om op een zondag uw apparatuur uit te zetten. 


Hoi Tjan

De boel is sowieso in de lucht, ook als er helemaal geen data verkeer is / zou zijn.

Verder zijn er ook veel essentiële systemen via 4G en 5G.


Waarom zondag. De dag dat de meeste mensen vrij zijn. En lekker los gaan. Of bijkomen van de ruige zaterdag. Nee. Dat geklets over zondagsrust is iets van vroeger. Van enge mannetjes met wijsvingertjes, en kleine jongetjes...  Blij dat we in Nederland een soort vrijheid hebben. 


Als je mensen gek wilt krijgen, dan moet je vooral het mobiele netwerk voor een dag uitzetten 😁


haha,. hoi hoi
Als vrijheid maar geen chaos word, alleen essentiële systemen dan¿
Ik heb het afgelopen jaar o.a. deelgenomen aan onderzoek  naar verslavingsproblematieken, en ben naar aanleiding daarvan toch van mening dat vlees eten en massdata er oa toch ook bij horen. Zo afhankelijk van  en hoe levensbeheersend de mobiel en pc geworden zijn.
Hoe dan ook, via de landlijn +-1tb downloaden gaat toch gemakkelijker en ga strak genieten van de remake of terminator 2, hobbit en lord of the rings.
Weer een aanzienlijke hvlheid scherm uren,. en heb gemerkt dat dat toch echt niet goed is voor mijn ogen,. zeker die kleine lettertjes op mobiel.

Een vlees en mobiel vrije generatie niet ondenkbaar maar wel onmogelijk¿

En het aparte van het nederlands is dat er in het woord verslaafd, het woord slaaf zit. 
Nou soms hoop ik dat die meesters met een beter plan komen.
 


Laten we het alsjeblieft wel ff KPN gerelateerd houden hier op het forum en niet over vlees eten hebben. Straks komt geen hout stoken, niet op vakantie gaan, op de fiets naar je werk, kachel (warmtepomp uiteraard) op 15 graden, 1 x per week douchen en kleding van koeiepoep er ook nog bij... 🤮


Ja, persoonlijk vind ik de keuze van kpn om de term unlimited te gebruiken, een beetje ingewikkeld of niet echt handig. De term congestie kwam ook ineens bij me naar boven. Het zou mooi zijn als systemen inderdaad vrij zouden kunnen draaien. Maar helaas zijn er kwalijke factoren die het voor de goede moeilijk maken.
 


Waarom zondag. De dag dat de meeste mensen vrij zijn. En lekker los gaan. Of bijkomen van de ruige zaterdag. Nee. Dat geklets over zondagsrust is iets van vroeger. Van enge mannetjes met wijsvingertjes, en kleine jongetjes...  Blij dat we in Nederland een soort vrijheid hebben. 

En het is natuurlijk ook zo dat sommige mensen op zondag moeten werken. Dat moet ik zelf af en toe ook. En daar heb ik soms ook mobiel internet voor nodig. 


Welkom bij ons op het forum @tjan. Iedereen kan zelf kiezen of ze hun telefoon een dag wel of niet gebruiken. Dat is niet een keuze die wij kunnen of willen maken voor mensen.

Naast de genoemde voorbeelden zijn er ook veel mensen die geen vaste telefoon meer hebben en alleen een mobiele telefoon hebben. Als het mobiele netwerk een dag uit zou staan zouden zij afgesloten zijn van alles, zoals nooddiensten. Dat kan natuurlijk niet.

Als je een mobiel vrije zondag wilt kan je dat zelf doen, door jouw telefoon uit te zetten. 


Dank u :thumbsup:
Nou ik heb het geprobeerd en het was natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan,.
De drang om toch even dit of dat te checken, heb ik echt in toom moeten houden.
Met name de rust voor mijn ogen is erg goed geweest. Ik raad
iedereen die veel op zijn mobiel werkt toch echt een groter scherm aan.
Een elektronica vrije zondag is bijna ondenkbaar, maar ik ga het wel proberen.


Zucht niet veel animo,. Toch is zon auto vrije zondag wel relaxed..

 


net als dat je je zon auto (wat is dat?) gewoon stil kunt laten staan op zondag, kun je ook zelf je telefoon uitzetten op zondag. Ik zie het probleem niet ;-)


Nou @emielstroeve dat valt best nog tegen. Ik vind het heel lastig zonder mobiel.


Ik durf best toe te geven dat ik verslaafd ben aan mijn mobiel. Zou geen autoloze of telefoon loze dagen willen.  Iets met keuzevrijheid die ik wil, en niet enkel in mijn modems 😅


het mooie mijn voorstel is dat het helemaal getuned is op het  individu. Je hebt dus zelf de controle! Dus als je verslaafd bent, zet je ‘m niet uit, kun je best zonder, dan zet je ‘m wel uit. Dat is het mooie van dit uitgebreid doordachte concept.

 


het mooie mijn voorstel is dat het helemaal getuned is op het  individu. Je hebt dus zelf de controle! Dus als je verslaafd bent, zet je ‘m niet uit, kun je best zonder, dan zet je ‘m wel uit. Dat is het mooie van dit uitgebreid doordachte concept.

 

Misschien kunnen we dan ook ademloze, beweegloze en winkelloze dagen maken. Op de voorwaarde dat het geheel vrijblijvend is. 


Hehe.. its simpel en niet depressief worden als je depressief bent, word het alleen maar erger van

maar even serieus zou het niet handiger zijn als iedereen zn mobiel in vliegtuigstand zet als ze aan het rijden zijn of binnen gebouwen?


binnen gebouwen? welke redenatie zit daar achter?

 

rijden, vliegtuigstand, ok. 

 

Voor winkelloze dagen is iedereen welkom in de bible-bilt, is inderdaad lekker rustig.


Gsm is toch ook radiogolven of zie ik dat verkeerd,. Heb me wiki voor vanavond alweer gevonden geloof ik..

Heb overigens van me leven nog nooit minder dan 4 strepen op me mobiel gezien, tot sinds kort overigens


Als jij denkt dat het zin heeft dat mensen op zondag hun telefoon uitzetten, start dan een campagne ofzo. Zorg voor goede argumenten die bij je publiek passen, en wie weet wie er bij aanschuift. 


en dan heb je natuurlijk slechts een deel van de radiogolven te pakken. Die masten van KPN/VF/TMobile blijven gewoon stralen, dus het effect (welke trouwens?) is beperkt. Maar je haalt er vast en zeker 1 of meerdere talkshow tafels mee.


Ja hoorde inderdaad dat een groot aantal mensen in Nederland last heeft van onverklaarbare tinnitus 


Ja hoorde inderdaad dat een groot aantal mensen in Nederland last heeft van onverklaarbare tinnitus 

Bron? Waar las je dat? Spontaan?


Ja hoorde inderdaad dat een groot aantal mensen in Nederland last heeft van onverklaarbare tinnitus 

het regende hier ook al de hele dag, zou dat er ook mee te maken hebben? 😉 


Me pa had het erover en die leest de krant en kijkt het nieuws regulier,.

De hvlheid data die door de lucht gaat is de afgelopen jaren aanzienlijk gestegen heb ik zo het idee