Skip to main content

Hoi hoi, 

Ik ben werkzaam bij een bedrijf waarbij er wordt gewerkt met de KPN Werkplek omgeving. Binnen deze omgeving wordt weer gewerkt met microsoft 365. 

 

Nu wil ik graag mijn werkagenda toevoegen aan mijn iphone agenda, maar dit lukt niet. Ik voeg dan het account toe op mijn iphone via de instellingen, log keurig netjes in in de KPN Werkplek omgeving met de gegevens van mijn werk en dan blijft deze hangen op beheerdersgoedkeuring vereist. Onze informatiemanager heeft hierop ook al proberen in te loggen, maar dan blijft deze in een loop hangen. We hebben dit probleem al neergelegd bij onze contactpersoon van KPN, maar die g

even eigenlijk aan dat het aan het device ligt. Nu heb ik het geprobeerd op mijn werktelefoon (iphone), mijn privételefoon (iphone) en op mijn MacBook en bij alle drie heb ik hetzelfde probleem. Zie hieronder.

 

Is er iemand die de gouden oplossing heeft? 

 

 

 

Hallo @SimmieOne 

 

Hoe voeg je die agenda precies toe, zoals het hier beschreven staat?: https://www.onlinq.nl/support/email-agenda/office365/ios

 

Als het via de bovenstaande methode zoals beschreven in de link niet werkt, werkt je account via de Outlook app wel?: https://apps.apple.com/nl/app/microsoft-outlook/id951937596


Welkom op de community @SimmieOne. Deze agenda is niet van ons, daardoor zijn onze mogelijkheden hierbij heel erg beperkt. Je kunt de tips van GeSp proberen, anders kan je het beste contact opnemen met je werkgever, 


Hoi @GeSp,

 

Ik heb de agenda inderdaad toegevoegd zoals in de eerste link beschreven. 

Het account via de Outlook-app werkt inderdaad wel, maar is voor mij vooralsnog een tijdelijke oplossing. Ik zou toch echt heel graag deze willen integreren in de iOs-agenda applicatie. 

 

Bij mijn werkgever heb ik al hulp gezocht. Zij geven het volgende aan:

Binnen ** bespreken we periodiek de lopende zaken. *** beschreef vandaag jouw melding betreffende het gebruiken van de iPhone agenda app voor het inzien van je werk agenda. Helaas lukt het *** (met zijn aanzienlijke iPhone kennis) én onze onze leverancier KPN niet om je werkagenda in de niet-standaard iPhone agenda-app op te nemen. Het is dan aan mij als manager om te bepelen welke stappen we al dan niet gaan nemen, of dat we wat anders gaan doen. Daarom deze mail nu van mij aan jou.

Verder uitzoeken zou betekenen dat we een expert zouden moeten inschakelen. Aangezien we het voor het werk gebruiken van de niet-standaard agenda-app van je iPhone uit coulance instellen (de standaard is de Outlook app), gaan we hier niet verder in investeren. Mocht de Outlook-app nog niet op je iPhone staan, dan zal *** die erop zetten en je assisteren met het gaan gebruiken van de Outlook agenda.


Ik kom hier dus niet verder mee. Vandaar ook mijn hulp vraag op dit platform. Van horen zeggen begreep ik dat KPN weer verwijst naar Apple en andersom. Ook hierin zit in dus vast in een loop. 

 

Iemand de verlossende oplossing? 

Groetjes. 


Hoi @SimmieOne 

 

Is er iemand op het werk die het wel gelukt is om de exchange agenda toe te voegen aan de iPhone agenda?

Die foutmelding in de afbeelding in je 1ste bericht lijkt erop te wijzen dat er policy is ingesteld die alleen bepaalde apps toegang geeft tot de agenda en dat zal dan waarschijnlijk alleen de outlook app zijn.

Het kan ook zijn dat er eerst ingelogd moet worden door een beheerdersaccount die de juiste machtigingen heeft om de iPhone app toch toegang te geven.

Is er misschien een beheerder van de Microsoft365 omgeving op jullie werk die alle machtigingen heeft of zou de informatiemanager dat ook moeten hebben?


Hoi @GeSp,

 

Ja, diezelfde ***-persoon is dus de IT-medewerker en de beheerder. *** lukt het wel om het aan de iphone-agenda toe te voegen. Maar als *** inlogt met zijn beheerders-account als we die van mij proberen in te stellen, komen we weer in het zelfde rondje terecht. Hij blijft dus in die loop hangen. 

 

Ingewikkeld toch?


Hoi @SimmieOne 

 

Inderdaad een lastig probleem maar het zal hoogstwaarschijnlijk ergens een instelling in de Microsoft365 omgeving zijn waardoor dit probleem optreed.

Dit zal toch helaas alleen door de beheerder op jullie werk opgelost kunnen worden, misschien wil die nog eens alles nalopen ondanks dat ze aangeven er verder geen tijd of middelen erin willen stoppen.


Reageer