Skip to main content

Het blijkt dat wanneer je slachtoffer bent geworden van een WhatsApp truc KPN zich verschuilt achter privacy wanneer je vraagt om de gegevens van de houder van het nummer. Zelfs wanneer je je vraag doet vergezellen van alle officiƫle documenten als aangifte e.d.

Ik heb begrip voor privacy maar in zoā€™n duidelijk geval van oplichting komt bij mij toch meteen de omschrijving HELING naar boven.

Dit kan nooit de bedoeling van de wet bescherming persoonsgegevens zijn geweest.

Achterhalen wie er achter een telefoonnummer zit is werk voor de politie. Niet voor burgers.

Sowieso zal je er niets aan hebben. Fraudeurs zijn echt niet zo stom om een telefoon te gebruiken die op hun eigen huisadres geregistreerd staat.


700 aangiften per week. Politie kan maar zoveel doen. Gaat noodgedwongen in de klapper.


Het blijkt dat wanneer je slachtoffer bent geworden van een WhatsApp truc KPN zich verschuilt achter privacy wanneer je vraagt om de gegevens van de houder van het nummer. Zelfs wanneer je je vraag doet vergezellen van alle officiƫle documenten als aangifte e.d.

Ik heb begrip voor privacy maar in zoā€™n duidelijk geval van oplichting komt bij mij toch meteen de omschrijving HELING naar boven.

Dit kan nooit de bedoeling van de wet bescherming persoonsgegevens zijn geweest.

Ā 

Ook voordat de nieuwe AVG in werking trad goldĀ dit natuurlijk al. Dat heeft altijd al gegolden. Burgers kunnen niet opvragen wie de houder is van een telefoonnummer. Of van een bankrekening of van een kenteken voor mijn part.

Lastig voor jou, dat snap ik, maar het zou een behoorlijke zooi worden als iedereen dat wel mocht. Met of zonder aangifte. Daar is politie voor. En dat ze onderbezet zijn is duidelijk een probleem. Maar burgers zelf laten opsporen lijkt me niet bepaald de goede oplossing.

Ā 

En zoals gezegd: Dat nummer is een pre-paid kaartje dat ergens bij een winkel in een andere stad is gekocht en nooit meer te achterhalen is. Wordt na gebruik weer gedumpt denk ik. Zo niet, dan zouden ze heel dom zijn.


Zo niet, dan zouden ze heel dom zijn.

Misdadigers - en hier in het bijzonder dit soort - zijn sowieso dom. GeldĀ binnenharken over de ruggen van andere - onschuldige - medeburgers getuigtĀ van een ongelofelijk dom soort van egoĆÆsme.


Hi Malcroys, welkom op het forum.Ā 

Wat ontzettend naar om te lezen dat jij, of iemand uit je omgeving, slachtoffer hiervan is geworden.Ā 

Ik snap de frustratie zeker nu, maar zoals hier al is uitgelegd kan wat jij wilt niet. Dit mag simpelweg niet. Dergelijke verzoeken horen via politie/justitie bij ons te worden gedaan. Ook ik verwacht dat dit nummer allang gedumpt is en via een prepaid gaat, maar dat is dan weer een heel andere discussie.Ā 

Ik hoop dat de schade meevalt.Ā 


Voor wat het waard is, hier een eerder recent onderwerp over dit communicatie fenomeen, en mijn reactie daar in :

https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/ik-werd-ge-appt-door-een-onbekend-nummer-502888?postid=1025870#post1025870