Skip to main content

Bij een aantal whatsapp nummers naar het buitenland, krijg ik een in gesprek toon. De ander kan wel zien dat ik gebeld heb.

Hoi @Alice 1. Welkom op het KPN Forum. Wat een vreemd probleem. Heb je jouw simkaart al eens in een ander toestel getest?


Ik heb net een nieuw toestel en geeft dezelfde problemen


Heel vreemd. Wat je nog kan proberen is verbinden met een ander (wifi of 4G) netwerk. Als dit het probleem ook niet verhelpt dan kan hiervoor het beste contact opnemen met Whatsapp. Laat je mij weten of het is gelukt?


Ik stuur even de reactie van whatsapp, mogelijk kunnen jullie nu vertellen wat ik moet doen.

Hi,

We're sorry to hear you're having problems receiving notifications. Your phone uses Google Cloud Messaging (GCM) to receive push notifications in WhatsApp. Common reasons for notification delays or missing notifications are connection timeouts between your Wi-Fi network, your mobile provider, and GCM.

To help prevent these timeouts from happening, make sure your phone has a strong Internet connection and your background data isn’t restricted. You can learn more in this article.

When the problem only occurs on certain Wi-Fi networks, contact the network administrator to check the timeout settings for port 5228. Since WhatsApp doesn’t have access to your network settings, we won’t be able to try and solve any configuration issues.


Ze geven aan dat dit kan komen door het schakelen tussen jouw wifi-netwerk en mobiel netwerk. Dat zou eigenlijk altijd zou moeten gebeuren, ook wanneer je naar een nummer in Nederland belt. Is dat het geval? Wanneer je belt, maak je dan gebruik van wifi of mobiel internet(4G)? ​


Van beide, thuis mijn wifi, buiten prepaid, in Guinee (waar ik werk) altijd lokale provider. Dit werkt naar bijna alle nummers goed, op een paar na


Het gebeurd dus op verschillende netwerken en niet bij alle nummers, daarom denk ik dat het niet aan jouw verbinding ligt maar aan bijvoorbeeld een instelling. Ik heb eerlijk gezegd geen antwoord op deze vraag. Dit is een openbaar Forum. De kracht hiervan is dat er een community is die graag meedenkt over een oplossing. Ik hoop dat er nog iemand voorbij komt die hier wel een antwoord op heeft. Als ik in de tussentijd wel een antwoord heb op deze vraag, dan laat ik dat in dit topic weten.Â