Skip to main content

Beste,

 

Naast mijn privé abonnement heb ik ook via mijn werk een KPN zakelijk abonnement.

Online zag ik al dat de CAT S52 niet door KPN ondersteund wordt maar ik vroeg me af of er ook een planning is van wanneer er toestellen aan de lijst worden toegevoegd en of de CAT S52 daar misschien op staat of op gezet kan worden.

 

Met vriendelijke groet,

William.

Hallo @William76 Ik snap vanzelfsprekend dat je dat graag wilt weten, maar het enige dat ik je kan adviseren is de lijst met beschikbare toestellen goed in de gaten houden. Als het voor jouw toestel mogelijk wordt ga je het daar zien! 


Ok Bart, dank je. Dan hou ik die site wel in de gaten.  Het is niet anders.

 

Groet,

William.


Hallo @Bart_ ,

Ik zag op het forum dat KPN nu ook voor de CAT S52 WIFI-bellen ondersteund.

Ik heb de instelling gevonden bij de instellen voor het mobile netwerk en heb als voorkeur WIFI gekozen.

Ik heb ook geen GSM bereik en ik ben wel aangemeld op een WIFI. Maar toch is wifi bellen nog niet actief. Ik heb twee KPN abonnementen, een privé en een zakelijk abonnement en alle updates geinstlaleerd. Moet KPN hier ook nog iets voor inschakelen of zou dit zo moeten werken. En heb je misschien anders nog suggesties?

 

Groet,

William.


Hallo @William76 Heel goed! Het moet inderdaad op je toestel beschikbaar zijn. Heb je deze pagina ook al doorgelezen? Zou je de voorkeur wel op het mobiele netwerk willen zetten? En heb je bellen via 4G al ingeschakeld?


Hoi @Bart_  Dank voor je reactie. Ik heb de voorkeur aangepast naar mobiel netwerk en ook staat hij op 4G. De pagina had ik gezien en mijn instellingen lijken het meest op die van de Samsung. Dat heb ik inderdaad ingesteld. Bij mij zit de optie onder netwerk en internet → Mobiel netwerk en dan geavanceerd. Daar kan ik ‘Bellen via WIFI’ aanzetten en dat heb ik ook gedaan.

 

Ik had gisteren ook de mogelijkheid om mijn simmetjes in een IPhone SE te proberen. Zakelijk krijg ik inderdaad netjes WIFI-bellen. Boor het privé abonnement lukt dat niet maar dat klopt ook volgens mij. WiFi-bellen is alleen nog actief voor zakelijke abonnementen toch.

 

Is er nog een instelling die ik over het hoofd zie?

 

Groet,

William.


Hallo @William76 , wifi-bellen is óók voor particuliere klanten beschikbaar, ik heb het ook als privé-persoon met 2 mobieltjes van Telfort met KPN-simkaarten.

 


Hi @JanD Dat is goed om te weten. Ik hoop het in ieder geval voor mijn zakelijke abonnement voor elkaar te krijgen op de Cat S52. Dat is nu het belangrijkst. Het zou echt super zijn als het daarna ook voor het privé abonnement gaat werken.


Hallo @William76 Inderdaad, of het nu om een consumenten-aansluiting gaat of om een zakelijke aansluiting maakt niet uit. Het is een techniek inmiddels gewoon beschikbaar voor diverse toestellen, waaronder die CAT van jou. Maar dat wil nog niet erg lukken, begrijp ik? 


Hi @Bart_ Goed te horen dat WIFI bellen voor zakelijk en privé actief is maar inderdaad, helaas met mijn CAT S52 werkt het nog niet. Voor zakelijk en privé krijg ik geen WiFi caling symbool en als ik geen mobiel bereik heb en wel vol WIFI schakelt hij niet over. Ik heb de instellingen van de site en jou suggesties gevolgd maar helaas.

 

Van de week kon ik wel met een IPhone testen en daar werkte WIFI caling voor het zakelijke abonnement wel maar ook privé wilde hij niet omschakelen.

 

Is er nog iets wat ik over het hoofd kan zien of nog kan proberen?

 

Groet,

William.


Dat is vreemd, zeg @William76 Het behoort gewoon te werken. Zou je je mobiele nummer (van het consumenten-abonnement, zakelijk kan ik niet inzien) eens in je profiel willen noteren? Wellicht kan ik iets vinden.


Hoi @Bart_ Ik heb mijn profiel bijgewerkt met mijn prive nummer. Het zakelijke nummer heb ik onder ‘titel’ toegevoegd.

 

Overigens is er nog niets veranderd. Wifi bellen is nog niet actief helaas. Ik hoop dat je iets kan vinden.

 

Groet,

William.


Heel bijzonder @William76 Ik heb je aansluiting bekeken en alles staat zoals het moet staan. Je toestel is geschikt en het zou dus moeten werken. Heb je de meest recente Android-versie er op staan? Ik ben een beetje door mijn opties heen aan het raken, ben ik bang: wellicht kan een collega van onze Technische Dienst eens met je meedenken? Als je contact opneemt met onze klantenservice via 0800-0402 kan men je doorverbinden. 


Hoi @Bart_ , Tja, helaas is het bijzonder. Ik had liever ook gehad dat het gewoon zou werken.

Ja, ook Android is geüpdatet. Ik zal het dan via de klantenservice gaan proberen. Dank voor je hulp zover.

 

Groet,

William. 


Hoi @Bart_ , ik heb de helpdesk gesproken maar de technische dienst kon er ook niets mee. Dus is nu het advies om naar de winkel te gaan voor een kruistest. Dus dat is de volgende stap. Ik ben heel benieuwd of ze in de winkel er dan wel verder mee komen.

 

Ik hou je op de hoogte.

 

Groet,

William.


Hoi @Bart_

Ik denk ik geef je toch nog een update. Ik ben dus in de winkel geweest en daar hebben ze gekeken of mijn SIM het deed. Dat was het geval, dat wist ik ook wel. Bellen over WiFi kon men niet testen. De rede is me niet helemaal duidelijk en of dit nu de kruistest was weet ik niet maar het viel me wel een beetje tegen. Wel heb ik een nieuwe SIM gekregen. Dat is super mooi maar het nut was me even ontgaan.

 

Ik heb daarom maar in mijn omgeving rond gevraagd of iemand een ander toestel had wat ik even kon lenen  om dit WiFi bellen te testen met mijn sim en abonnement. En daarvoor heb ik nu een IPhone SE. Deze staat ook op jullie lijst dus dat zou goed moeten gaan. En dat gaat ook goed. Zonder al te veel poespas zo WiFi-bellen ingeschakeld en werkend. Dus zou je je afvragen. Waarom stap je dan niet over op de IPhone. Ja, dat dacht ik ook. Maar ja, de CAT heeft voor mij gewoon een aantal voordelen die de IPhone gewoon niet heeft of gaat bieden.

 

Dus heb ik toch nog maar een keer naar de helpdesk gebeld en ik werd geholpen door een super hulpvaardige collega. Wel kost het even wat moeite om uit te leggen wat WiFi-bellen is. Nee dat is niet het bellen via WhatsApp. Dus misschien moet KPN intern ook nog even wat aan de marketing van WIFI bellen doen. Maar per slot van rekening nadat we een hoop redenen hebben besproken waarom het aan het toestel zou liggen kwamen we tot de conclusie dat het zou moeten werken en ik het beste op internet kon opzoeken hoe de instellingen zouden moeten zijn. Sorry als ik wat cynisch klink maar dat ben ik ook. Dit is niet wat ik als antwoord had gehoopt. Hij heeft wel enorm zijn best gedaan en werd nog even geholpen door een collega maar we zijn er niet uit gekomen.

 

Ik snap best dat mijn toestel niet ondersteund word of dat het vanaf een bepaalde productie datum is of dat het er gewoon niet in zit. Maar dat zou dan goed zijn als jullie niet op de website zetten dat de CAT S52 wordt ondersteund bij WiFi-bellen.

 

Ik ga even Youtube afzoeken naar het filmpje met de instellingen. Maar zoals ik je collega ook aan gaf is dat als dit het antwoord is van KPN ik ga kijken of in een andere provider kan vinden die de CAT S52 wel ondersteund bij WiFi bellen en waar het dan wel werkt. Voor andere mensen met een CAT S52 zou het fijn zijn als jullie nog even goed nakijken of het toestel wordt ondersteund en of hier misschien een bepaalde productie datum of iets dergelijks bij hoort en dit op de website bijwerken. (https://www.kpn.com/beleef/mobiel/mobiel-bellen-via-wifi-van-kpn.htm) Dat scheelt anderen misschien een hoop zoekwerk.

 

Groet,

William.


@William76 Hoi William, Bart is er even niet, daarom reageer ik in jouw topic. 

Als jouw type toestel wel als geschikt op onze website staat, maar je komt er na al deze moeite achter dat het met een ander toestel wél werkt, dan kan ik me voorstellen dat je er zo in staat. Dankjewel voor de uitgebreide update en deze feedback, ik zorg dat hier naar gekeken wordt. Het is niet de bedoeling dat een toestel wel als geschikt in de lijst staat, maar het uiteindelijk toch niet werkt. Het spijt me dat het jou zo veel tijd en moeite gekost heeft, en ik hoop dat je via een andere weg een oplossing vindt.

Je weet ons hier te vinden, als we iets voor je kunnen doen of als je vragen hebt.


Reageer