Skip to main content
Ik Heb een Samsung Galaxy S7 en heb slecht mobiel bereik in huis. Mijn vrouw heeft een Note8 en belt dan automatisch VoLTE. Volgens Samsung moet de S7 dat ook kunnen, maar dan moet ik bij de provider KPN zijn.....
Hoi Bert, welkom hier.



Ik moet je in dit geval teleurstellen. De S7 is bij ons niet geschikt voor deze functie. Je kunt hier een overzicht vinden van alle toestellen die dit bij ons kunnen. Is het bereik bij jou thuis overigens alleen binnen slecht of ook buiten?
Hoi Alex,



Dat is best balen. Als ex KPNer heb ik alles van jullie. Eerst deze S7 met een uitgebreid abonnement voor 2 jaar (2016 - 2018). Toen ben ik met dit toestel doorgegaan met SIM only voor 2 jaar (2018 - 2020) Daar heb ik nu 1 jaar van op zitten. Ik wil niet wachten tot einde abonnement en dit z.s.m. omzetten in abonnement inclusief nieuw toestel (met VoLTE). De KPN dekking is buiten al slecht hier, maar in huis bijna nergens dekking.
Snap ik. Gelukkig kun je bij een simonly ook een toestel bijnemen, dat houdt wel in dat dat je dan een nieuw contract met toestel aangaat en eventueel een toestellening wanneer je het gespreid gaat betalen. Het makkelijkste is om dan even met te bellen met 0800 0402, dan kan dit in orde worden gemaakt. Andere opties heb ik helaas niet.
Ik zal bellen. Ik wil van het SIM only abonnement af vanwege de wanprestatie van Het KPN netwerk en een totaal nieuw abonnement met toestel afsluiten.
Helemaal goed, hou er wel rekening mee dat het netwerk wel hetzelfde zal blijven. Wel natuurlijk met het verschil dat je via WiFi zult kunnen bellen wanneer je een toestel neemt uit bovenstaande lijst.