Skip to main content
Vraag

Wifi bellen niet mogelijk vanaf kleine internet provider - kan mijn IP-adres gewhitelist worden?

• 17 maart 2025
  • 6 reacties
  • 49 keer bekeken

In het bedrijf hebben de (100+) medewerkers en gasten wanneer klant bij KPN sinds de overstap naar een nieuwe glasvezel internetprovider (Eurofiber) geen VoWifi wanneer zij buiten mobiel bereik zijn (kelder). ​@Alex van KPN , ik zie dat je dit probleem al bij anderen hebt opgelost en ik heb je via privé bericht de ip gegevens doorgestuurd. Zou je ook hier het IP-adres dan wel het subnet kunnen toevoegen aan de allow-list/whitelist voor de VoWiFi servers?

We hopen op spoedig resultaat, dank!

6 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23353 reacties
  • 18 maart 2025

Hi ​@Wouter2021, welkom bij onze community.

Ik heb dit gezien. Nog voor de zekerheid, dit gaat wel om mobiele nummers die bij KPN klant zijn en nu dus gebruiken van WiFi via een andere glasvezelprovider? In dit geval Eurofiber dus. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 18 maart 2025

Dank voor je bericht, inderdaad medewerkers en gasten die een mobiel KPN abonnement gebruiken en trachten te bellen over WiFi via het glasvezelnetwerk van Eurofiber.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23353 reacties
  • 19 maart 2025

Dan snap ik wat jij bedoelt. Zou je mij via een bericht ook een paar voorbeeldnummers kunnen sturen? Dan geef ik dit ook mee als voorbeeld. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 21 maart 2025

Fijn, ik bericht je privé.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23353 reacties
  • 21 maart 2025

Dankjewel voor de nummers. Klopt het dat dit zakelijke nummers zijn? Wat dus kan verklaren waarom ze voor mij niet inzichtelijk zijn. Ik heb de voorbeelden in ieder geval doorgezet samen met het IP-adres en wacht een antwoord af. Nog even geduld dus. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 24 maart 2025

Dank, ik weet niet of er zakelijke nummers tussen zitten, het zijn iig niet allemaal zakelijke nummers. Fijn dat ernaar gekeken wordt en we wachten af!

Reageer