Skip to main content

Sinds 2 dagen (vanaf maandag 9- maart) ben ik overgestapt van T-mobile naar KPN vanwege de mogelijkheid om WIFI-bellen te gebruiken. In huis heb ik slecht mobiel bereik, maar goed WIFI.

Mijn vriendin, die ook een nieuw KPN mobile abonnement heeft, gebruikt ook WIFI-bellen bij ons in huis.


WIFI bellen werkt helaas niet op mijn Samsung S10 dual SIM. Ik heb al 3x alles doorlopen met medewerkers van de KPN Chat en ook al 2x met een medewerker aan de telefoon. Alle instellen kloppen, 4G bellen én Wifi bellen staan aan en ingesteld op ‘voorkeur voor WIFI’. De telefoon is opnieuw opgestart, helaas geen effect. Ook heb ik al een nieuwe SIM kaart toegestuurd gekregen, zonder effect.


Wanneer ik de SIM kaart van mijn vriendin (dus ook KPN) in mijn telefoon stop, werkt WIFI-bellen wél gelijk. Ook de simkaart van mijn werkgever ( Tele2) werkt probleemloos met WIFI-bellen in mijn telefoon.  Met mijn SIM in háár telefoon, werkt WIFI-bellen óók niet. Het ligt dus duidelijk aan mijn SIM.

Mij werd aangeraden om naar een KPN winkel te gaan, dat is voor echter geen optie ivm reisafstand.

 

Ik vind verschillende andere topics met het vergelijkbare probleem. Onderstaand topic is 1 op 1 hetzelfde en ik maak er uit op dat het probleem door een ándere afdeling (back-office / Technische dienst) snel kon worden opgelost.

 

https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/kpn-wifi-bellen-werkt-niet-480552

 


Graag zie ik ook dat het voor mij wordt opgelost. Mijn telefoonnummer eindigt op *7421.


Alvast bedankt.

 

 

 

 

 

 

 

Hoi @FERDYVW, welkom hier. 

Bedankt voor je duidelijke verhaal. Het lijkt zoals ik het lees inderdaad in de aansluiting te zitten. Andere simkaarten werken immers wel. Ik wil het graag eens verder onderzoeken. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van mobiele nummer? Als je dat gedaan hebt, dan hoor ik graag van je en ga ik aan de slag. 


Na nog 3 belletjes met klantenservice heeft iemand eindelijk navraag gedaan bij de juiste afdeling, en was het na een paar minuten geregeld.

 

 


Fijn dat het inmiddels geregeld is. Al heeft het iets meer moeite gekost dan nodig zou moeten zijn. :( 

In ieder geval mocht je nog weer vragen krijgen, dan horen wij graag van je.Â