Skip to main content
Beantwoord

WIFI verbinding maken

  • March 24, 2020
  • 5 reacties
  • 108 keer bekeken

Mijn computer en mobiel zijn via WIFI met de KPN Experia box verbonden en dat werkt uitstekend. Als ik nu met mijn tweede mobiel  een WIFI-verbinding wil maken, krijg ik steeds het bericht “onjuist wachtwoord”. Wie kan mij verder helpen?

Beste antwoord door Jonas100

Beste mensen,

M.b.v. de QR Code Scanner is het gelukt om verbinding met het WIFI-netwerk te maken en het probleem is hiermee opgelost.

Dank voor de reacties.

Met vriendelijke groet, jonas100

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 24, 2020

Dan denk ik dat u het verkeerde wachtwoord invoert. Geen o en 0 verwisseld? Of de l en de I?


huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 25, 2020

Hoi @Jonas100 
Het kan ook nog zijn dat je op je 2e telefoon nog een verouderde poort gebruikt en TLS niet hebt aangevinkt.
Kijk de instellingen even na volgens onderstaand overzicht:

Inkomende mail:

Server imap.kpnmail.nl (als je POP gebruikt: pop.kpnmail.nl)
Vul je complete e-mailadres in als gebruikersnaam en vul je wachtwoord in.
Poort 993 (als je POP gebruikt poort 995)
Vink TLS aan

Uitgaande mail:
Server smtp.kpnmail.nl
Zet identiteitscontrole op Wachtwoord.
Vul je complete e-mailadres in als gebruikersnaam en vul je wachtwoord in.
Poort 587
Vink TLS aan


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 25, 2020

Hoi Nick83, bedankt voor Uw reactie.

Ik copieer het wachtwoord “************” van mijn draadloos-kladblok en controleer het meerdere keren.

Tijdens het installeren van mijn pakket door een KPN-monteur, lukte het deze man ook niet om met mijn eerste mobiel een WIFI-verbinding te laten maken en dat heeft hij toen opgelost m.b.v. zijn laptop, maar ik weet niet hoe en wat hij toen gedaan heeft.

 

Hoi huistijger, bedankt voor Uw reactie.

Mijn instellingen inkomende e-mail zijn:

Gebruikersnaam: mijn e-mailadres

Wachtwoord: mijn wachtwoord

IMAP-server: imap.Kpnmail.nl

Beveiligingstype: SSL

Poort: 993

Ik zie hier nergens iets van TLS staan

Mijn instellingen uitgaande e-mail zijn:

SMTP-server: smtp.Kpnmail.nl

Beveiligingstype: TLS

Poort: 587

Ik kan met mijn tweede mobiel via data-overdracht wel gewoon e-mails ontvangen en verzenden.

Met vriendelijke groet, jonas100

 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • March 26, 2020

Beste mensen,

M.b.v. de QR Code Scanner is het gelukt om verbinding met het WIFI-netwerk te maken en het probleem is hiermee opgelost.

Dank voor de reacties.

Met vriendelijke groet, jonas100

 


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi @Jonas100 welkom op het forum!
Dat is ook een goede oplossing! Fijn dat je het werkend hebt gekregen! 
Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!