Skip to main content
Beantwoord

Wijzigen abonnement van 2 smartphones

• May 29, 2025
  • 8 reacties
  • 46 keer bekeken

Mijn vrouw en ik hebben beiden een KPN abonnement. Alleen mobiel.
Vaste telefoon, TV, etc. gaat via een andere provider. Glasvezel, KPN levert dat hier niet, spijtig genoeg.

We bellen amper mobiel. In principe is het bellen alleen voor wat korte mededelingen.
Het meeste is Internet: WhatsApp, email, online kranten lezen, Internet browsing. Internet.
Ruim 5 jaar geleden een ‘Hussel’(?) abonnement genomen. Mijn vrouw,onbeperkt bellen/sms’en, betaalt nu Eur.18,24 (met 2GB) en ik betaal EUR.25,57 (ook onbeperkt bellen/SMS’en) met 45GB. Voor ons is het goedkoopste SIM only EUR.18,50 (KPN 8 GB Data en onbeperkt bellen/sms’en) ruimschoots voldoende zijn.

Vraag: Is het mogelijk om de huidige abonnementen om te zetten, met nummerbehoud.
Zo ja, hoe moet ik dit aanpakken?  (online? winkel?) 

Bij het aangaan van een nieuw SIM only abonnement krijg ik de melding

“Het ingevulde telefoonnummer is een actief KPN nummer. Je kan alleen je abonnement verlengen.”
Verlengen is niet de bedoeling. Misschien moet ik het huidige abonnement eerst opzeggen dan?

Bij voorbaat dank!

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@mw1950. Het is zeker mogelijk om over te stappen naar een ander (voordeliger) Sim Only-abonnement bij KPN, met behoud van je huidige 06-nummer. Je kunt het nieuwe Sim Only-abonnement aanvragen via de KPN website, via de optie ‘verlengen’. Hierbij kies je de nieuwe bundel die je wilt (bijvoorbeeld 8 GB + onbeperkt bellen/sms’en). Je behoudt dan je huidige nummer én simkaart. Je hoeft dus niet eerst op te zeggen. Je kunt dit ook regelen via een KPN-winkel, waar ze je kunnen helpen met de overstap of via de telefonische klantenservice.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

• May 29, 2025

Hallo ​@mw1950 

Verlengen is niets anders dan een nieuw abonnement afsluiten met je huidige nummer.
Ze noemen het verlengen omdat je bij dezelfde provider blijft.

Het is dus niet zo dat je vast blijft zitten aan je huidige abonnement, je kan elk ander abonnement kiezen.

• Auteur
  • Helper
  • May 29, 2025

Super, heel hartelijk dank! 
Ik heb er jaren niet naar omgekeken. Een folder van een concurrent bracht mij ertoe om eens te kijken hoeveel we uiteindelijk belden en de kosten.
Ga er morgen mee aan de slag.
Nogmaals, dank!

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@mw1950. Het is zeker mogelijk om over te stappen naar een ander (voordeliger) Sim Only-abonnement bij KPN, met behoud van je huidige 06-nummer. Je kunt het nieuwe Sim Only-abonnement aanvragen via de KPN website, via de optie ‘verlengen’. Hierbij kies je de nieuwe bundel die je wilt (bijvoorbeeld 8 GB + onbeperkt bellen/sms’en). Je behoudt dan je huidige nummer én simkaart. Je hoeft dus niet eerst op te zeggen. Je kunt dit ook regelen via een KPN-winkel, waar ze je kunnen helpen met de overstap of via de telefonische klantenservice.

• June 2, 2025

Dit is heel duur zo. Bij welke andere provider zit je voor je thuis abonnement? Ziggo? Kun je dan voor mobiel niet beter overstappen naar Vodafone? 

• Auteur
  • Helper
  • June 2, 2025

Dank nogmaals. Het is inderdaad simpel en het is inmiddels gelukt.

Off-topic:

Hopelijk komt er ooit een SIM only abonnement met b.v. slechts 2GB of 1GB.
Niet dat we overstappen… geenzins, maar ik zie bij een concurrent abonnementen van 500MB, 1GB, 2GB, 4GB voor resp. 2,50, 4,00, 5,00 6,00 per maand. (30 belminuten). Voor mensen die amper bellen (vaak wat ouderen, zoals mijn vrouw en ik en onze kennissen en leeftijdsgenoten op de diverse clubs), maar wel de betrouwbaarheid van KPN willen, kan dat een uitkomst zijn.
Enfin, zoals gezegd ‘off topic'.

• June 2, 2025

Dat had KPN een jaar of 5 geleden. Maar nu niet meer. Dat komt er niet meer ook denk ik. 

Je kan voor het ene abonnement kiezen voor 0 GB. Geen data dus. En dan elke maand data delen vanaf het andere abonnement naar dat abonnement zonder data. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 2, 2025

Off-topic:

KPN gaat de abonnementen niet meer downgraden. Daar hebben ze Simyo voor.

2 GB + verbruiksplafond + 400 belminuten/sms à € 7,50 per maand. Is dit niet wat voor je? ​@mw1950 . En neem voor € 0,50 extra het dataplafond erbij! Heel belangrijk om extra hoge kosten aan 4G DATA te voorkomen boven de 2 GB per maand.

Dus € 7,50 per maand per toestel. Als je op beide dit abonnement neemt. (het overstappen duurt 1 maand i.v.m. de wettelijke opzegtermijn bij een latende provider).

Je regelt de overstap bij de nieuwe provider. Met nummerbehoud zegt die automatisch op bij je oude (kpn dus).

• Auteur
  • Helper
  • June 3, 2025

@PeterG 
Hartelijk dank! En de uitgebreide informatie.
Eerlijk gezegd hadden wij nooit naar een andere provider gekeken. Zie dat het een KPN dochter is...
Ik ga dit zeker even bekijken en ‘bespreken’ hier.
Nogmaals dank.