Skip to main content

Ik heb een bestaand abonnement wat nog loopt tot januari 2026.

Het huidige mobiele nummer zou ik graag willen wijzigen naar een ander nummer.

Heb een prepaidkaartje van KPN gekocht met een mooi nummer.

Maar nu geeft de klantenservice aan dat mijn huidige nummer niet eerder gewijzigd kan worden, pas wanneer mijn abonnement afloopt.

Het zou alleen kunnen als ik een prepaidkaartje van een andere provider zou hebben.

Vind het wel vreemd dat dit niet mogelijk is.

 

Gr. Peter

U wilt een nummer "verplaatsen" van prepaid naar het abonnement? Dat is iets wat KPN volgens mij niet doet. Technisch zou het best mogelijk zijn. Maar het levert extra werk op voor KPN met risico dat daar ook nog wat bij fout gaat. Daar heeft KPN geen zin in denk ik.

Maar nu geeft de klantenservice aan dat mijn huidige nummer niet eerder gewijzigd kan worden, pas wanneer mijn abonnement afloopt.

Dan kunt u het abonnement gewoon stopzetten en prepaid omzetten naar een nieuw abonnement. 


Hier een enigszins vergelijkbare vraag:

https://community.kpn.com/mobiel-15/kan-ik-mijn-telefoonnummer-van-een-bestaand-abonnement-wijzigen-617485

Met dat verschil dat het bij u om een prepaid kaartje gaat en bij deze vraagsteller om een nummer bij een andere provider. 


In dit geval zou ik zeggen, laten we een moderator afwachten. 

Maar volgens mij kan wat jij wilt niet. 

Je kan wel je huidige abonnement opzeggen als de contract periode is afgelopen. 

En het prepaid nummer overzetten naar abonnement. 

Hoe dan ook moet de prepaid geactiveerd zijn en geldig gehouden volgens de gebruiksvoorwaarden voor prepaid.  

Een half jaar na het laatste gebruik vervalt prepaid. Gebruik = zelf gesprek opzetten en voeren, sms verzenden. 

Wel handig dus als de prepaid in een toestel zit. Bijvoorbeeld de Nokia 110 voor 4G.


Hallo @Peter963, je kunt het mobiele nummer dat bij jouw abonnement hoort, op elk gewenst moment wijzigen. Het is zeker niet zo dat je daarvoor aan het einde van het contract moet zijn. Het is echter niet mogelijk om een KPN Prepaid nummer over te zetten naar een bestaand mobiel abonnement. 

Daarin moet ik je dus wel teleurstellen. 


Allen bedankt voor de reacties.

Jammer dat dit niet mogelijk is.


Reageer