Skip to main content
Antwoord

Wijzigt de contractduur bij het aanpassen van mijn mobiele abonnement?

• October 6, 2025
  • 2 reacties
  • 38 keer bekeken

Versatyle
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Als ik mijn abonnmentsvorm aanpas/verlaag, wordt de einddatum van het contract dan anders?
Ter verduidelijking heb ik een contract dat nog loopt tot jan volgend jaar, als ik die nu op het goedkoopste zet, blijft die einddatum dan hetzelfde?
m.a.w. hoe maak ik de kosten zo laag mogelijk tot ik het abonnement heb uitgezeten?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Versatyle Welkom op de KPN Community! Wat Marlon92 hierboven zegt, klopt. Als je in MijnKPN je abonnement aanpast, bijvoorbeeld hoger of lager zet, blijft de einddatum van je contract hetzelfde. Het veranderen van je abonnement verandert dus niet wanneer je contract eindigt. Je kan je abonnement één keer per 31 dagen omhoog of omlaag aanpassen.

Alleen als je verlengt via de verlengshop, krijg je een nieuwe einddatum. Dat komt omdat je dan een nieuw contract afsluit.

Wil je je kosten zo laag mogelijk houden tot je huidige abonnement afloopt? Dan kun je het beste je abonnement verlagen via MijnKPN. Zo betaal je minder, maar blijft je einddatum hetzelfde.

2 reacties

• October 6, 2025

Ja. De einddatum blijft hetzelfde. Je kunt het abonnement terugzetten naar 0 GB data en 150 belminuten. Dat is het goedkoopste. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 7, 2025

Hoi ​@Versatyle Welkom op de KPN Community! Wat Marlon92 hierboven zegt, klopt. Als je in MijnKPN je abonnement aanpast, bijvoorbeeld hoger of lager zet, blijft de einddatum van je contract hetzelfde. Het veranderen van je abonnement verandert dus niet wanneer je contract eindigt. Je kan je abonnement één keer per 31 dagen omhoog of omlaag aanpassen.

Alleen als je verlengt via de verlengshop, krijg je een nieuwe einddatum. Dat komt omdat je dan een nieuw contract afsluit.

Wil je je kosten zo laag mogelijk houden tot je huidige abonnement afloopt? Dan kun je het beste je abonnement verlagen via MijnKPN. Zo betaal je minder, maar blijft je einddatum hetzelfde.