Skip to main content
Vraag

Wil opzeggen maar toestelkrediet laten doorlopen

• May 21, 2026
  • 5 reacties
  • 34 keer bekeken

MarcelScheep
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Beste medewerkers van Kpn

Ik ben er ook langzamerhand klaar mee. Heb nu 5x gebeld met jullie dat ik (vanwege voorwaarden) mijn abonnement wil opzeggen, maar mijn krediet van toestel wil laten doorlopen. Ongeacht ik alles oplees van jullie in deze community weigeren ze mij te helpen en zegt de dame aan de telefoon..nee als je opzegt betaal je ook gelijk al je kosten van je mobiel af. Nu geef ik haar die link en ze zegt..hier klopt niks van. Ik wil nu duodelijkheid. Anders zeg ik zodra alles afloopt alles op en is mijn vertrouwen in kon helemaal weg. Graag wil ik een reactie. Als ik opzeg namens een mailtje dat de voorwaarden veranderen en kan kosteloos opzeggen voor 23 juni 2026 moet ik dan ook de kosten van mijn toestel direkt afbetalen. 

Admin: afgesplitst naar eigen topic

5 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Wil jij het abonnement opzeggen, of wil jij overstappen naar een andere provider, ​@MarcelScheep?

MarcelScheep
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 21, 2026

Opzeggen wegens veranderen voorwaarden..kon kosteloos volgens de mail

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Sowieso geldt dit, als je kiest om over te stappen naar een andere provider met nummerbehoud:

Wil je overstappen met nummerbehoud?
Dan kun je een overstapverzoek doen via je nieuwe provider. Let hierbij goed op de keuze die je maakt. Kies altijd voor de optie “Einde contract (standaard)” (of een vergelijkbare optie zoals “Zodra je contract afloopt”).

• Hiermee wordt je nummer kosteloos overgezet op het juiste moment.
  • KPN geeft dan automatisch de juiste datum door waarop je zonder afkoopsom kunt overstappen: ook als je contract formeel nog niet is afgelopen.

Je nieuwe provider houdt je op de hoogte van de status en je ontvangt van ons ook een bevestiging.

Goed om te weten: 

• Opzeggen op basis van deze wijziging is zonder afkoopsom.
  • Er wordt dus niet eerst een afkoopsom berekend die later wordt verrekend.

Heb je een toestelkrediet?
Als je overstapt, stopt alleen je abonnement. Het toestelkrediet loopt gewoon door.

Je hebt hierbij twee opties:

• Je blijft het toestel maandelijks afbetalen (dit gaat automatisch door).
  • Of je kiest ervoor om het resterende bedrag in één keer vervroegd af te lossen.

Na overstap wordt het toestelkrediet apart maandelijks in rekening gebracht.

Maar ik begrijp van jou dat jij gewoon wilt opzeggen via ons, en geen overstap doen. Dan gaan we even checken hoe het in dat geval zit. Komen we op terug, ​@MarcelScheep.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Navraag leert ons het volgende ​@MarcelScheep.

Als je opzegt zonder dat het nummer overgaat naar een andere provider, moet het toestelkrediet worden afgelost voordat de mobiele aansluiting beëindigd mag worden.

Enkel bij een overstap met nummerovername kan het toestelkrediet doorlopen als krediet only. Dit is regelgeving vanuit de ACM. We mogen geen 'blokkades' opwerpen bij een overstap met nummerbehoud.

MarcelScheep
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 22, 2026

Oké..duidelijk. Bedankt voor het uitzoeken😃