Skip to main content

Ik word dagelijks gebeld en geappt door random mensen die ik niet ken ,zij beweren dat ik hun heb gebelt en daarom bellen ze terug.

Soms hele nette mensen maar ook hele akelige ertussen 

Ze bellen me via app en ook via beeld.

Midden in de nacht!

Ik ben overgestapt van Vodafone met nummerbord, echter heb ik mijn nummer jaren en heb ik dit nooit eerder meegemaakt.

Als je naar kpn belt krijg je een .... medewerker die geen zin heeft om te werken!!! Je moet het maar via de kpn site regelen.

Ik word zo moe van KPN!! 

ALS IK DIT HAD GEWETEN WAS IK NOOIT OVERGESTAPT.

Ze helpen je echt niet 

Het lijkt er op dat jij last hebt van spoofing. Een manier van oplichters om informatie van jou te krijgen. Helaas is daar weinig aan te doen. Dat het gebeurt net na je bent overgestapt naar KPN is puur toeval. Voor meer info en wat je er tegen kan doen kan je hier klikken. 

Welkom op de community en bij KPN ​@Anita411. Dit is zoals Joep al zegt inderdaad een ongelukkig toeval dat het rond de overstap gebeurde. Dit had ook bij je vorige provider kunnen gebeuren. De link die Joep noemt geeft tips wat je kunt doen en hoe je het verder kunt voorkomen. Providers hebben hier geen invloed op, wij kunnen dat niet tegenhouden.

Waarom gebeurd het niet bij mensen met een Vodafone abonnement?

ik heb van meerdere mensen gehoord over dit probleem en ze hebben allemaal een kpn abonnement!

Ik ken mensen met andere providers die dit ook ervaren, en ook in andere landen ervaren mensen dit. Dat je het alleen van 1 groep hebt gehoord betekent niet dat het alleen daar is.

De groepen die de spoofing doen kiezen een willekeurig nummer, ze kunnen de 8 cijfers na 06 willekeurig kiezen en daar hebben ze een nummer die ze kunnen gebruiken. Ze nemen echt niet de moeite om te kijken bij welke provider een nummer hoort.

Een troost: Vaak stopt het na een halve week, dan hebben de scammers weer een ander nummer/slachtoffer gevonden.

Als je er echt extreem last van hebt, kan je ook een filter maken door iedereen die via je telefoonnunmer belt naar je voicemail door te schakelen met een uitleg dat je nummer 'gefaked is door onbekenden', en waar je ze doorverwijst naar een alternatief (tijdelijk?) nummer als ze je kunnen bereiken.  

Een troost: Vaak stopt het na een halve week, dan hebben de scammers weer een ander nummer/slachtoffer gevonden.

Als je er echt extreem last van hebt, kan je ook een filter maken door iedereen die via je telefoonnunmer belt naar je voicemail door te schakelen met een uitleg dat je nummer 'gefaked is door onbekenden', en waar je ze doorverwijst naar een alternatief (tijdelijk?) nummer als ze je kunnen bereiken.  

Dank je wel Ik hoop echt dat het ophoud 

Sommige mensen gaan mij lopen uitschelden omdat ze het niet geloven dat ik hun niet heb gebeld. Ik word er moe van.

Ik ken mensen met andere providers die dit ook ervaren, en ook in andere landen ervaren mensen dit. Dat je het alleen van 1 groep hebt gehoord betekent niet dat het alleen daar is.

De groepen die de spoofing doen kiezen een willekeurig nummer, ze kunnen de 8 cijfers na 06 willekeurig kiezen en daar hebben ze een nummer die ze kunnen gebruiken. Ze nemen echt niet de moeite om te kijken bij welke provider een nummer hoort.

Op verschillende social media nog geen andere providers horen voorbij komen Jasper van KPN! 

Dus het is geen 1 groep.

Word veel gebeld door onbekenden sinds ik ben overgestapt [= titel]

( voor de duidelijkheid ) Je hebt je nummer -wat je al langer hebt- laten porteren, cq overzetten van een andere aanbieder naar kpn ?

Word veel gebeld door onbekenden sinds ik ben overgestapt [= titel]

( voor de duidelijkheid ) Je hebt je nummer -wat je al langer hebt- laten porteren, cq overzetten van een andere aanbieder naar kpn ?

Klopt KeesYagi . 

Reageer