Skip to main content

Goeiemorgen,

 

Ik ben momenteel in Marokko en heb mijn kpn kaartje aanstaan.

Nu heb ik mijn nummer doorgeschakeld naar een ander nummer (vast) die in NL is wat zijn de kosten die ik betaal.

Gebeurt doorschakelen in NL of gaat het de grens over tot aan marokko etc. Het gaat om gebeld worden

Hallo @Issie90 

 

Dat gaat helaas de grens over als het toestel met die simkaart erin aan staat en betaal je zowel voor het ontvangen van het gesprek in Marokko als voor het doorzetten naar het nummer in NL, dat kost je in totaal € 1,50 per minuut.
Voor bellen bestaan ook geen bundels meer voor Marokko.

Zie ook deze pagina: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

 

 

Als je de telefoon in NL had doorgeschakeld en de telefoon uit had laten staan (of de simkaart er gelijk uit had gehaald) dan had het verder niets gekost zolang het binnen je normale belbundel bleef omdat het dan via NL loopt.


Ik weet niet of dat wel zo is wat je zegt.

 

Als ik mijn tel uit heb staan ben ik met geen enkel netwerk aangesloten dus zou het NL tarief moeten zijn. En dan doorschakelen zou dan gratis moeten gaan altijd doorschakelen houdt in dat je je tel dus eigenlijk uit hebt staan daarom is dit een vraag voor kpn zelf hopen dat zij komen met een reeel antwoord bedankt voor je reactie klinkt ook wel logisch wat je zegt alleen ook weer niet tel staat uit dus maak geen gebruik van een netwerk mijn tel hoef dan niet perse in nl te zijn 


Ja, helaas wel want er wordt gekeken waar de telefoon voor het laatst verbinding met een mast heeft gehad, dus al je hem nu uitzet en weer binnen de EU komt en de telefoon uit laat staan dan blijf je die dure doorschakeling betalen.

Zie ook deze topics:

 


Ja dat is een antwoord idd, 

 

Ik zit aan de grens gelukkig dus als ik mijn netwerk zet op spanje en hij registreert zich op spanje en ik ontvang een sms met welkom in spanje en zet hem dan uit dan ben ik safe :)


Reageer