Skip to main content
Beantwoord

Wordt een buitenlandbundel automatisch verlengd?

• August 3, 2025
  • 13 reacties
  • 155 keer bekeken

Goedemorgen,

Als er bij mijn buitenland bundel staat " deze is nog 2 dagen geldig". Betekent dit dat deze na die periode verlengd wordt? Aangezien ik nu nog een week in Italië zit en er niet op zit te wachten dat ik in die periode minder Internet 🛜 zou hebben.

Graag vernemend,

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Sandern8411 , was de 6e dan wel het begin van jouw factuurperiode?

Laat dan eens zien wat er in de MijnKPN app staat. Poets wel jouw 06-nummer weg (net zoals ik).

Selecteer jouw mobiele abonnement en kies de optie Mijn bundels.
Wat staat er dan op de pagina's In Nederland en Binnen EU ?

13 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 3, 2025

Hallo ​@Sandern8411 

Heb je een extra bundel aangeschaft? Dan is die 31 dagen geldig. Deze wordt niet automatisch verlengd.

Welk abonnement heb je? Is dat wellicht een Unlimited? Begint over 2 dagen niet gewoon je nieuwe factuurperiode? Dan krijg je op dat moment de nieuwe maandbundel.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 3, 2025

In Italië kun je je telefoon gewoon gebruiken als in Nederland. Maar ja. Meestal gebruik je wel meer van je bundel in je abonnement dan in Nederland. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 3, 2025

Fijn dat mensen reageren!

Ik heb een onbeperkt abbo in Nederland (geen extra bundel). 50 gig voor het buitenland. Aangezien ik de heenweg de auto en 4 mensen op mijn hotspot heb gehad is dat al voor 80% op. Heb gekeken, mijn nieuwe maand begint op de 5e. Fingers crossed dat het ververst wordt dan.... Vandaar mijn vraag...

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 3, 2025

OK ​@Sandern8411 , dan krijg je op de 5e ook weer 50GB voor gebruik in de EU.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 3, 2025

OK ​@Sandern8411 , dan krijg je op de 5e ook weer 50GB voor gebruik in de EU.

Laten we dat maar hopen dan. 😅 KPN kan je alleen terugbellen. Vandaar mijn vraag over dit onderwerp. Doorgaans heb ik hier geen last van met de WiFi coverage in Nederland.... Hoogste wat ik een keer gehaald heb is 17 gig op een weekend weg. Iig heel erg bedankt voor het reageren 👍🏼

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 3, 2025

Tja. 50 GB is 50 GB voor één maand. En niets meer. Eerder op is eerder op.

Daar ga je op vakantie met zoveel gebruikers niet eindeloos YouTube, TV en opnames mee streamen. Een beetje 'efficiënt' gebruiken dus.

TV en YouTube kijken kom ik op vakantie overigens nauwelijks aan toe. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 3, 2025

Zet ook standaard databesparing aan in je mobiel en kies voor een lagere beeldkwaliteit bij video kijken, dat scheelt allemaal een boel data ​@Sandern8411 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 3, 2025

Zet ook standaard databesparing aan in je mobiel en kies voor een lagere beeldkwaliteit bij video kijken, dat scheelt allemaal een boel data ​@Sandern8411 

Tis meer dat de kinders onderweg spelletjes spelen en dat ik dan muziek stream. Uiteraard ook 's avonds een Netflix film op de tablet... 😅😂 Klopt wel een goede tip!

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Sandern8411, ik zie dat je hier al de goede kant op gewezen bent, fijn! 

Als je nog vragen hebt, laat ze gerust hier achter, en nog een hele fijne vakantie toegewenst :)

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 6, 2025

Hoi ​@Sandern8411, ik zie dat je hier al de goede kant op gewezen bent, fijn! 

Als je nog vragen hebt, laat ze gerust hier achter, en nog een hele fijne vakantie toegewenst :)

Hoi Alexandra,

Mijn nieuwe bundel is vandaag begonnen maar ik zie geen buitenland bundel. Gaat dit dan nu goed qua kosten? Alvast bedankt voor je reactie.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 6, 2025

Laat dan eens zien wat er in de MijnKPN app staat. Poets wel jouw 06-nummer weg (net zoals ik).

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 6, 2025

Beste RBxx,

Ik heb vandaag gekeken en de bundel is herstart. Heb nu na vandaag, 1 gig van de 50 gig verbruikt. Blijkbaar dus toch wel maandelijks ververst. Iig heel erg bedankt voor het meedenken/kijken. Kan ik met een gerust hart nog vakantie vieren, voelt wel fijn met een beetje data beschikbaar 🤩

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 6, 2025

Mooi ​@Sandern8411 

De EU-bundel wordt inderdaad iedere maand ververst. Je ziet het normaal niet maar het zijn elke factuurperiode  50 “nieuwe” GB’s  🤗