Skip to main content

Hallo, ik heb de indruk dat ik sinds een tijdje een dubbel nummer heb. Ik word dan gebeld en ge-whatsapp't en begroet met ‘Salam’ 

Op facebook kun je personen zoeken door het gsm nummer in te vullen. Als ik mijn 06 (zonder +31 of 0031) invul kom ik bij een knaap, ik vermoed ergens in Noord-Afrika terecht.

Ik heb dit nummer al 20-25? jaar dus zomaar van nummer gaan veranderen is heel erg lastig.

Hoi @Nope888 en bedankt voor jouw bericht :)

Een telefoonnummer kan maar 1 x worden uitgegeven en met 1 aansluiting gebruikt worden. Je geeft aan dat je gebeld wordt en berichtjes ontvangt via Whatsapp; van welk nummer zijn deze oproepen en berichten afkomstig? Zie jij dat je wordt gebeld door je eigen nummer of dat je whatsappberichjtes ontvangt die van je eigen nummer afkomstig zijn?


Hallo JanZ,  ik ontvang appjes maar word ook om de ca. 2 a 3 weken wel een keer gebeld. De bellende  nummers zijn gewoon zichtbaar en zijn anders dan die van mijzelf.

Ik vermoed gezien de voertaal ze hem aan de app/telefoon verwachten, daarna wordt de verbinding of het whatsapp gesprek verbroken. Ik gaf daarom ook aan dat ik mijn 06 nummer via facebook ‘zoek persoon’ gevonden krijg en dat daar een ander persoon aan hangt. 


Dankjewel voor de toelichting @Nope888!
Mijn advies is om die desbetreffende nummers gewoon te blokkeren (de nummers die je eens in de 2 a 3 weken bellen en waar je waarschijnlijk ook berichtjes van ontvangt). 

Wat betreft het 06 nummer via Facebook 'zoek persoon'; daar zou ik geen waarde aan hechten. 


Blokkeren deed ik al maar zo nu en dan komt er weer een nieuwe beller bij.

Effin, ik kijk het even aan dan.

Dank voor de snelle antwoorden.


Geen probleem en fijn dat ik je van dienst kon zijn @Nope888 :)
Voor nu een mooie avond nog!


Ben inmiddels weer twee keer gebeld/ge-appt.


Ben inmiddels weer twee keer gebeld/ge-appt.

Uitermate vervelend natuurlijk @Nope888 :(
Eigenlijk heb je 2 opties; of je blijft deze nummers blokkeren of je zou er voor kunnen kiezen om een ander nummer te nemen (uiteraard geheel kosteloos). Alleen ben ik bang dat ook die 2e optie geen garantie is dat dit nooit meer voor zal komen. 


Ik heb een soortgelijke ervaring. Mensen bellen mij op en zeggen dat ze gebeld zijn (soms meerdere keren) met mijn nummer. Ze kennen mij niet, ik ken hij niet en het is bijzonder irritant. Hoe kunnen andere mensen mijn nummer gebruiken om anderen te bellen? 
mvg G


Ik heb een soortgelijke ervaring. Mensen bellen mij op en zeggen dat ze gebeld zijn (soms meerdere keren) met mijn nummer. Ze kennen mij niet, ik ken hij niet en het is bijzonder irritant. Hoe kunnen andere mensen mijn nummer gebruiken om anderen te bellen? 
mvg G

Hallo @HalloVandaag dat noemt men spoofing.

Betreffende nummers in je telefoon blokkeren en nooit terugbellen.

 


Hoi @HalloVandaag en welkom hier op ons forum :)

 

Ik heb een soortgelijke ervaring. Mensen bellen mij op en zeggen dat ze gebeld zijn (soms meerdere keren) met mijn nummer. Ze kennen mij niet, ik ken hij niet en het is bijzonder irritant. Hoe kunnen andere mensen mijn nummer gebruiken om anderen te bellen? 
mvg G

Hallo @HalloVandaag dat noemt men spoofing.

Betreffende nummers in je telefoon blokkeren en nooit terugbellen.

 

Ditzelfde advies wil je ook meegeven, hopelijk weet je hiermee wat je te doen staat!