Skip to main content

Beste KPN, ongevraagd moest ik mijn xs4all simkaart voor mobiel internet omruilen voor een kpn kaart. Het is extreem traag geworden, is dit de zogenaamde premium internet/netwerk wat jullie bedoelen op radio/tv? Zie screenshot…




*Admin: reactie onder een oud: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dat had ik ook, bleek de 1gb data niet op het kaartje te staan. Als dat op is, gaat ie op langzaam maar heb je nog wel internet. Je kan vanaf je mobiel 06 nr naar je 097 nr mb’s delen. Doe dan nog een keer de speedtest.

 


Hi Martijn, thx! Echter heb ik geen 06- van KPN. Hoe kun je zien of de 1gb aan de sim is gekoppeld?


in mijn kpn app. Daar zie je hoeveel data je hebt. Daar je 097 nr toevoegen bij producten. Als je paar keer speedtest hebt gedaan is de 1 gb zo op heb ik gemerkt. Dan krijg je volgende maand weer 1 gb net zoals bij xs4all. Misschien kan iemand anders met kpn 06 een gb met je delen?


Met xs4all nog nooit meegemaakt dat mobiel i-net traag was. Desalniettemin, ik ga hiermee aan de slag. Nogmaals dank!! :)


Succes!

 


@Shyrin_ kun je hier eens naar kijken? Heb als het goed is nog wel wat MB’s over en heb tevens de internet instellingen opnieuw ingesteld. Alsnog supertraag…


Lijkt niet een MB beschikbaarheids probleem te zijn. Heb meer dan 600 MB over volgens MijnKPN maar de snelheid is extreem laag en de ping snelheid is navenant slecht. Geweldig die overgang van XS4ALL naar KPN.


Hallo @JimmyCH, welkom op het KPN forum. 

Als je nog voldoende MB's hebt zou de snelheid natuurlijk niet zo mogen kelderen. Ik raad je aan om dit bij de klantenservice van XS4ALL neer te leggen, zij kunnen jou daar het beste mee helpen. 


Na overleg met xs4all helpdesk: diverse instellingen geprobeerd. Geen van alle gaf de snelheidswinst voldoende ver van de ca. 0.1 MB/s download snelheid tot dat moment. (Met huawei 3131 usb stick). Ontvangen KPN dataSIM in iPhone SE geïnstalleerd: 4G verbinding met tig-MB/s download en upload!

Eind maart, rond het moment van overzetten XS4ALL naar KPN, is ook de 3G levering gestopt…..!😒

En de huawei 3131 is een 3G usb dongle …., gebruik dus nu m’n oude iPhone als vervanger voor huawei.


 


@Hanna_ sorry, mis ik hier iets? Xs4all is al enige tijd overgenomen door KPN, mij werd beloofd dat er niets zou veranderen (maar zit nu inmiddels met een kpn app voor TV kijken, brieven van KPN, contract/relatienummer van KPN, etc.) en de simkaart is door KPN geleverd. Lijkt mij toch vanzelfsprekend dat KPN dan mijn aanspreekpunt is? Van kastje naar de muur schiet niemand wat mee op. Lekkere “first class” (klanten)service…


Ik heb precies hetzelfde probleem bij de overstap van xs4all naar kpn.

Ik heb een nieuwe simkaart gekregen die was geactiveerd hij heeft het een paar dagen goed gedaan met juiste snelheid en ineens was de snelheid verdwenen als of je over de bundel ben.

Ik had mijn  reguliere internet abonnement al gekoppeld aan mijn kpn maar ik kon mijn mobiel internet niet zien zoals bij xs4all.

Gebeld met xs4all bleek dat ik het mobiele internet apart is en dat die ook gekoppeld moest worden.

Eerste help desk medewerker vertelt een onzin verhaal over het koppelen met een klantnummer wat niet werkte.

Weer gebeld 2e medewerker had wel de goede oplossing je moet koppelen via mobiel en telefoonnummer simkaart , maar op de sim kaart die kpn had gestuurd staat helemaal geen telefoonnummer de regel op het kaartje waar dat nummer zou moeten staan is helemaal blanco.

Gelukkig wist de helpdeskmedewerker me het telefoonnummer te geven en kon ik het abonnement alsnog koppelen.

Ik denk zo opgelost maar nee hoor internet is nog steeds traag alsof je over de bundel bent, maar ik ben niet over de bundel volgens mijn overzicht heb ik nog een aantal GByte te goed.

Dus weer bellen met xs4all helpdesk ik krijg nu medewerker nummer 3 aan lijn.

Weer het hele verhaal uitgelegd en gezegd dat ik 100% zeker ben dat kpn het mobiele internet dicht knijpt alsof je over de bundel bent.

Maar hij blijft bij hoog en laag volhouden dat het niet zo is en wil mij wijs maken dat het aan de pc ligt die al jaren probleemloos werkt, en dat ik de dongel op een andere pc moest installeren en proberen.

Ik wetende dat het een totaal nutteloze actie gaat worden toch maar geprobeerd op een andere pc met de juiste software en instellingen volgens kpn en je raadt het niet he.

Internet nog steeds traag als of je over de bundel bent.

Prutsers!

 


Ik heb hetzelfde probleem. XS4ALL USB dongel (Huawei Mobile Connect, model E 180), met daarin de nieuwe KPN simkaart. Na aanpassing van de verbindingsinstellingen (eerst moeten zoeken) wordt met “Mobile Partner” de verbinding opgezet. Links onder staat dat verbonden is met EDGE KPN. Tja, dan zakt de hoop al in de schoenen. Het is dan wel te verwachten dat de verbinding met pijn en moeite 80 Kbit/s haalt.

Ik heb de dongel als back-up, voor als er een storing is in de vaste verbinding. Volgens mij heb ik ‘m zo 1 of 2 keer moeten gebruiken. En ik heb ‘m (nog met de XS4ALL simkaart) perfect kunnen gebruiken bij de omzetting van XS4ALL naar KPN (toen bleek dat ik mijn modem moest resetten).

Ik weet niet of het aan de simkaart ligt (geen 3G?) of aan de dongel (waarschijnlijk geen 4G+), maar de huidige combinatie is zinloos.


Ik weet niet of het aan de simkaart ligt (geen 3G?) of aan de dongel (waarschijnlijk geen 4G+), maar de huidige combinatie is zinloos.

Het lijkt er op dat de Huawei E180 alleen 3G ondersteunt: https://www.4gltemall.com/huawei-e180-3g-wireless-rotatable-usb-modem-hsdpa-7-2mbps.html. En 3G wordt uitgezet door KPN.

Misschien kun je een oude 4G telefoon gebruiken?

 


Lijkt idd 3G probleem. Zowel mijn 3131 als MinneH’s E180 ondersteunen tot 3G, in beide gevallen bij stoppen 3G door KPN dramatisch slechte snelheid. Ik heb nog geopperd om een nieuwe USB modem stick te sturen, echter helpdesk medewerker xs4all ging daar (nog) niet op in. En suggereerde probeer ergens een usb modem geschikt voor 4G of hoger te lenen om Sim te testen. Dus ga binnenkort bellen dat de 3131 stick geleverd door xs4all niet met werkt en dat een andere geleverd zou moeten worden.


Ik weet niet of het aan de simkaart ligt (geen 3G?) of aan de dongel (waarschijnlijk geen 4G+), maar de huidige combinatie is zinloos.

Het lijkt er op dat de Huawei E180 alleen 3G ondersteunt: https://www.4gltemall.com/huawei-e180-3g-wireless-rotatable-usb-modem-hsdpa-7-2mbps.html. En 3G wordt uitgezet door KPN.

Misschien kun je een oude 4G telefoon gebruiken?

 

Zo'n oude 4G telefoon kan ik niet in mijn computer steken.

Na een goed gesprek met de helpdesk (die inderdaad geen vervangende dongel aanbiedt), heb ik besloten zelf een 4G dongel te bestellen. Over een paar dagen weet ik hoe dat afloopt.


Ik heb mijn nieuwe (zelf bestelde, vrij dure) dongel binnen. Werkt als een tierelier. Op speedtest.nl haal ik nu 26 Mbit/s download en 34 Mbit/s upload. Oftewel, bijna 300 keer sneller. De oude dongel met het XS4ALL logo mag worden gerecycled.