Skip to main content

Mijn BV heeft 2 zakelijke abonnementen mobiel bij KPN. De BV staat er fiancieel niet goed voor en zal dan ook eind december opgeheven worden. Ik wou deze abonnementen dan graag overzetten naar privé, maar er zit ook nog toestel krediet op. Nu heb ik begrepen dat dat het toestel krediet in 1 keer afbetaald moet worden voordat de abonnementen overgezet kunnen worden. Dat is zowel voor de BV als voor mij privé niet haalbaar. Wat zijn mijn opties hierin? Ik zou het liefste het toestel krediet meenemen naar privé. 

Hi Peter, welkom hier. 

Zover ik weet zal het krediet in een keer betaald moeten worden. In dit geval durf ik niet met zekerheid te zeggen wat de opties zijn. Mijn advies is om even te bellen met de zakelijke collega's op nummer 0800 0403 of om op het zakelijke forum deze vraag te stellen. Dat forum kun je hier vinden. 


Een contractovername kan inderdaad pas als er geen toestelkrediet meer is.

Aangezien je de bedragen van de beide kredieten niet kan ophoesten, wat begrijpelijk is, kun je proberen bv. bij je privébank een (klein) persoonlijk krediet hiervoor af te sluiten.

Het krediet en resterende maanden v.h. abonnement zal op e.o.a. manier toch betaalt moeten worden. Blijft het in de B.V. dan gaat het mee met de opheffing.

Echter.
Aangezien het een B.V. is valt het abonnement Ă©n het krediet momenteel onder KPN Zakelijk. Zie de verwijzing van Alex_P naar de zakelijke afdeling.

Succes en sterkte ermee.