Skip to main content

Ik heb al een tijdje met iphone 15 pro dat er geen tot zeer slecht bereik is op meerdere plekken in Amsterdam. Dan heb ik een collega die heeft odido en die heeft gewoon goede verbinding. Betaald minder en is bereikbaar. Als ik de klantenservice bel kunnen ze nooit wat vinden en is alles normaal. Ben wel een beetje klaar met kpn. Misschien ook maar al mijn abonnementen (zakelijk en privé) overzetten naar odido. 
wifi van thuis netwerk schommelt ook als een gek en als je bij klantenservice om een monteur vraagt zeggen ze dat ze je daarmee niet kunnen helpen. Top personeel daar bij de klantenservice! 👌

Hoi @MPW83, welkom! Ik lees dat je problemen ervaart met mobiel bereik, én met de wifi thuis. Da's niet fijn. 

 

Mobiel

Je hebt op meerdere plekken in Amsterdam slecht bereik geef je aan. Dit zijn wel plekken die volgens onze dekkingskaart (als je geen groene lagen ziet, klik dan rechtsboven op Bekijk netwerken en vink 4G en 5G aan) ook goede dekking hebben?

Als er wel goede dekking is volgens de kaart, dan kan het zijn dat er omgevingsfactoren meespelen. Hoge gebouwen, bomen, etc. kunnen allemaal in de weg zitten van een goed signaal. 

Voor problemen met bereik zijn er een aantal standaardstappen om uit te voeren. De eerste is altijd: herstart je toestel. Als dat niet helpt, probeer je simkaart eens in een andere telefoon. Als die wel goed bereik heeft op dezelfde plekken, dan ligt de oorzaak bij je toestel. Of misschien bij je hoesje, als je er een gebruikt. Als het ook in een andere telefoon niet lekker werkt, zet de simkaart terug, en herstel je netwerkinstellingen via  'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'

Als je merkt dat deze dingen niet helpen, dan is contact opnemen met de telefonische klantenservice (0800 - 0402, gratis) toch de beste optie. Er kan daar een melding worden aangemaakt voor de technische collega's. Die kijken of ze gekke dingen zien op jouw netwerkaansluiting die dit kunnen verklaren. Maar ook kijken ze naar de masten in de buurt van de probleemplekken om te zien of daar misschien wat mee aan de hand is. 

 

 

Wifi

Je zegt dat de wifi thuis schommelt. Het is me niet helemaal duidelijk wat je daarmee bedoelt. Gaat het erom dat het uitvalt? Of gaat het erom dat de snelheid wisselend is?

Kun je meer vertellen over wat je thuis aan KPN apparatuur (modem, eventueel wifipunten) hebt staan, en hoe die met elkaar verbonden zijn. Verder hoor ik ook graag welke problemen je dan precies ervaart met je eigen apparaten, en welke dat zijn. Dan kunnen we met je meedenken over een oplossing.

In het algemeen kan ik je, voor wifi, dit artikel sowieso aanraden: 

 


Reageer