Zeer slechte tot geen 5G verbinding op mijn iPhone 12
Sinds afgelopen donderdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 5g alleen doet mij. Heb ik verbinding met E ipv 5G, terwijl er personen naast mij zitten die wel verbinding met 5G hebben en ook bij KPN.
Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.
ik zie wel dat als ik naar In stellingen > mobiel netwerk > mobieledatanetwerk ga dit leeg is bij mij, maar ik weer niet of dit het probleem is.
ook gebruikt mijn telefoon heeel veel data, terwijl hij op het wifi zit…Â
Bladzijde 10 / 22
Net als twee jaar geleden rekken ze het lekker uit. Op een gegeven moment blijft er maar een handjevol mensen klagen. Die krijgen dan een goede oplossing. De rest heeft tegen die tijd al een nieuwe telefoon gekocht of is desnoods overgestapt.
Ik vind dat dit geen schoonheidsprijs verdient.
@Matthew83 nou dat heb ik dus gedaan…. Nieuwe telefoons gekocht (4x) op advies van KPN Probleem blijft gewoon hoor, Ben dit niet gewend van KPN normaal word het binnen een aanzienbare tijd opgelost maar dit slaat alles, de helft van de tijd springt hij Op E en kun je niet fatsoenlijk gebruik maken van de diensten.
ze willen wel graag hun geld zien maar komen niet de gegarandeerde beloftes na, en een fatsoenlijke terugkoppeling is ver te zoeken.
Misschien idd een goed idee om de rechtsbijstand eropin te schakelen
Â
Welke telefoons heb je gekocht? Nieuwe iPhone 14/15’s?
2 x 14 en 2 x 12 voor kids …
Ik heb problemen met mijn 12
En je hebt ook problemen met de iPhone 14? Dat is wel heel bizar dan.
Dat heb je helemaal goed ….
Hoi @BertilMÂ
Â
Het wordt juist afgeraden om nu al een nieuwe telefoon te kopen (zeker een iPhone), al begrijp ik dat je dacht, dat het advies de juiste zou zijn. De medewerker van KPN had je nooit dit advies mogen geven, zolang de oorzaak nog niet niet boven tafel is, en je dus van de regen in de drup kunt komen. Het heeft je nu alleen maar geld gekost, en het probleem is gebleven.
Het probleem is, dat veel klantenservice medewerkers nog onvoldoende zijn ingelicht over de gaande storing met de iPhones en enkele Samsung Smartphones, terwijl het probleem inmiddels al twee maanden speelt.
Dit komt waarschijnlijk ook, omdat KPN externe callcenters inhuurt die een deel van de binnenkomende telefoontjes afhandeld, maar waarvan de medewerkers nog onvoldoende zijn geïnformeerd door hun werkgever over dit probleem.
Â
Â
En je hebt ook problemen met de iPhone 14? Dat is wel heel bizar dan.
Â
Hoi @Matthew83Â
Ik las het ook, en dacht gelijk nee het zal toch niet waar zijn. Het lijkt erop dat het probleem zich langzaam uitbreid naar de nieuwere series van de iPhone. Want buiten mede forumlid @BertilM , ben ik nog enkele andere forumleden tegengekomen op deze community die problemen hebben met hun iPhone 14 of 15. Gelukkig nog heel weinig, maar toch!!
Â
Ik las op een ander forum dat een KPN medewerker zei dat het aan bepaalde telefoonnummers zou liggen. Maar dat lijkt me sterk. Dat zou dan betekenen dat ik ook een probleem zou krijgen als ik mijn SIM in een iPhone 14 of 15 zou doen.
Het is echt een vreemd probleem en alleen KPN weet nu wat het precies is. Althans, dat neem ik aan na twee maanden onderzoek. Of ze het willen delen is nog maar de vraag.
@Michel.uit.Arnhem ik mag toch hopen dat er hier op de community toch mensen zijn die er wel vanaf weten? Of nauw contact hebben met de technische dienst van KPN??? Zo kun je niet omgaan met klanten…Â
Alles draait om communicatie…. Dat is in der loop der jaren wel achteruit gegaan… beide ouders van mij hebben 40 jaar bij kpn gewerkt en geloof me in die tijd was het wel duidelijk allemaal en werd je netjes voorzien van updates…
Op mijn iPhone 12 nu ook al weken een haperende mobiele dataverbinding. Ik hoop dat er snel een oplossing komt, want dit is onwerkbaar.
Inmiddels weer 8 dagen verder zonder bevestiging van een ticket gezien te hebben in de sms. Â
Zojuist weer 450km gereden de gehele rit 17 keer moeten resetten dmv vliegtuigmodus of harde reset. Â
Rechtsbijstand is een goede tip, ga maar eens informeren wat zij er mee kunnen. En waar ik extra kosten kan gaan declareren voor een ander abonnement bij Vodafone om bereikbaar te kunnen blijven….
Ik denk als iedereen met dit vervelend probleem van inmiddels twee maanden, zijn of haar rechtsbijstand erop gaat zetten, dat het dan wel een stuk vlotter zal gaan. Een bedrijf vindt het vaak niet leuk als er juristen in het spel komen, die de wetten en regels goed kennen.
Dus mocht je een rechtsbijstand verzekering hebben, dan zal ik daar zeker mee in contact treden, zeker nu het al twee maanden duurt, en er praktisch geen informatie of een update richting de klant komt.
KPN vindt het allang best, dat iedereen op hun community loopt te klagen. Maar als er ineens diverse juristen in het spel komen, die zich ermee gaan bemoeien, dan durf ik te wedden dat KPN sneller met een oplossing gaat komen.
Als KPN klant heb je ook je rechten, vergeet dat niet!!
Helemaal mee eens.. Zelf geen rechtsbijstandsverzekering, maar wil hier wel wat mee.. Misschien voor allen die geen verzekering hebben wellicht als collectief naar een jurist stappen en de kosten delen? Misschien het team van BOOS ook maar eens aanhaken?Â
Â
Daarnaast negeert KPN doodleuk alle vragen  over hoe en wat het zit van verschillende mensen…Â
Helemaal mee eens.. Zelf geen rechtsbijstandsverzekering, maar wil hier wel wat mee.. Misschien voor allen die geen verzekering hebben wellicht als collectief naar een jurist stappen en de kosten delen? Misschien het team van BOOS ook maar eens aanhaken?Â
Â
Â
Â
Hoi @RemcoNietÂ
Voor diegene die geen rechtsbijstand verzekering hebben, is er zeker nog een goede alternatief, namelijk het Juridisch Loket.
Daar kun je gratis naar binnen wandelen tijdens de openingstijden, en je vragen neerleggen bij een jurist van dienst. Ook kun je gratis met ze bellen via 0800 - 8020 (Maandag t/m Vrijdag 09.00 – 17.00 uur)
@Michel.uit.Arnhem ik mag toch hopen dat er hier op de community toch mensen zijn die er wel vanaf weten? Of nauw contact hebben met de technische dienst van KPN??? Zo kun je niet omgaan met klanten…Â
Alles draait om communicatie…. Dat is in der loop der jaren wel achteruit gegaan… beide ouders van mij hebben 40 jaar bij kpn gewerkt en geloof me in die tijd was het wel duidelijk allemaal en werd je netjes voorzien van updates…
Â
Hoi @BertilMÂ
Op de community werken alleen KPN Moderators die best wel veel kunnen uitvoeren voor de klant, maar helaas niet alles. Ze hebben bijvoorbeeld geen direct contact met de technische dienst van KPN, maar kunnen wel intern een berichtje aan ze sturen. Vandaar dat alle moderators ook aangeven, dat jezelf even moet bellen met de klantenservice van KPN via 0800-0402, om een ticket te laten aanmaken voor de technische dienst van KPN. Vanuit de technische dienst wordt je dan per sms op de hoogte gehouden. Â
Is er al toevallig al een update met wat er aan de hand is of hoe het er voor staat @kpn.? en of er al enig zicht is op een oplossing?
Vandaag precies 2 maanden problemen. Ze vertelden mij dat ik op de lijst sta met mijn telefoonnummer (klantnummer). Maar nog steeds geen bevestiging of bericht dat ik compensatie krijg voor de afgelopen 2 maanden. wat mij verteld werd bij mijn vorige contact moment met de Klantenservice. Wel bericht gehad over de Prijsstijging en geplant onderhoud vannacht.Â
Â
Is heel simpel …. De rekening niet betalen…. Het blijkt dat we op een community zitten wat niet door komt bij KPN… dus eigenlijk is dit een afvoerputje voor KPN klanten…. Je word toch niet gehoord…Â
@enricotjezz, nog geen concrete informatie helaas. Als je nog geen SMS hebt gehad, bel dan voor de zekerheid met ons via 0800-0402. Mijn collega zou dan in elk geval kunnen kijken of er een ticket aan is gemaakt, dan weet je dat dat in elk geval goed zit!
Ik kreeg vanmiddag de volgende sms van KPN:
Â
Beste klant, veel klanten melden dat hun probleem met mobiele telefonie inmiddels is opgelost. Heb jij nog steeds problemen met mobiele telefonie? Bel dan onze klantenservice op 0800 0402. Dan nemen we je vraag opnieuw in behandeling. Zorg ervoor dat de software in jouw toestel up-to-date is voordat je belt. Groet, KPN
Beetje matig alleen dat ik de hele dag nog problemen heb gehad. Morgen maar weer bellen, dit lijkt nu namelijk verdacht veel op gewoon het ticket dichtgooien. Het is een understatement om te zeggen dat ik niet bepaald tevreden ben hoe dit opgepakt en opgelost wordt. Het kost me te veel tijd, en daar bovenop buiten de deur gewoon nauwelijks bereikbaar en geen mobiel internet!
Â
Â
Is er al toevallig al een update met wat er aan de hand is of hoe het er voor staat @kpn.? en of er al enig zicht is op een oplossing?
Vandaag precies 2 maanden problemen. Ze vertelden mij dat ik op de lijst sta met mijn telefoonnummer (klantnummer). Maar nog steeds geen bevestiging of bericht dat ik compensatie krijg voor de afgelopen 2 maanden. wat mij verteld werd bij mijn vorige contact moment met de Klantenservice. Wel bericht gehad over de Prijsstijging en geplant onderhoud vannacht.Â
Â
Zou mij niks verbazen als bij jou hetzelfde is gebeurd als bij mij, mijn eerste melding is ook nooit omgezet naar ticket…Â
Â
Beste klant, veel klanten melden dat hun probleem met mobiele telefonie inmiddels is opgelost. Heb jij nog steeds problemen met mobiele telefonie? Bel dan onze klantenservice op 0800 0402. Dan nemen we je vraag opnieuw in behandeling. Zorg ervoor dat de software in jouw toestel up-to-date is voordat je belt. Groet, KPN
Beetje matig alleen dat ik de hele dag nog problemen heb gehad. Morgen maar weer bellen, dit lijkt nu namelijk verdacht veel op gewoon het ticket dichtgooien. Het is een understatement om te zeggen dat ik niet bepaald tevreden ben hoe dit opgepakt en opgelost wordt. Het kost me te veel tijd, en daar bovenop buiten de deur gewoon nauwelijks bereikbaar en geen mobiel internet!
Â
Â
Nee, dit meen je niet. Gaan ze tickets/klachten nu gewoon sluiten? Velen hebben geen problemen meer? Hoe komen ze hier bij?
Â
 Â
Wanneer had jij precies gebelt naar kpn? Ik maandag maar nog steeds geen sms of bericht gehad. Zou ook wel willen weten of mijn melding ook goed doorgekomen is
Â
Hebben jullie hier antwooord voor mij op @kpn
Ik gok dat het niet goed is verwerkt, als jij je juiste nummer hebt doorgegeven. Mag ik je vriendelijk verzoeken om dit nog een keer te doen? Dan weten we zeker dat het goed wordt aangemeld. Dankjewel alvast.Â
Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur. Â
Wanneer had jij precies gebelt naar kpn? Ik maandag maar nog steeds geen sms of bericht gehad. Zou ook wel willen weten of mijn melding ook goed doorgekomen is
Â
Ik gok dat het niet goed is verwerkt, als jij je juiste nummer hebt doorgegeven. Mag ik je vriendelijk verzoeken om dit nog een keer te doen? Dan weten we zeker dat het goed wordt aangemeld. Dankjewel alvast.Â
Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur. Â
Net nog maar een keertje gebeld, mijn melding was inderdaad gewoon doorgekomen. Jullie medewerker melde mij dat er 6000+ meldingen waren gedaan over de iPhone12 en dat het daardoor erg druk was. Begrijpelijk dat het dan wat langer duurt allemaal.Â
Â
Ik heb er sinds gister eigenlijk geen last meer van. Het internet doet het ineens weer vrij goed :)
Gisteren was inderdaad een dag zonder problemen!! Vandaag met goede hoop weer op pad gegaan en zeker 2 a 3 x weer op E.
Week na contact wel een sms gekregen dat het in behandeling is
Â
Ik zaterdag. Dus ik zou nog even geduld hebben
Je had gelijk, had eigenlijk nog even kunnen wachten met bellen. gelukkig was de wacht tijd maar 5 minuten. heb wel is langer meegemaakt bij KPNÂ
Â
@enricotjezz, nog geen concrete informatie helaas. Als je nog geen SMS hebt gehad, bel dan voor de zekerheid met ons via 0800-0402. Mijn collega zou dan in elk geval kunnen kijken of er een ticket aan is gemaakt, dan weet je dat dat in elk geval goed zit!
@Sanne van KPNÂ zoals hierboven al eerder vermeld dat ik al een tweede keer gebeld heb en confirmatie gehad heb dat ik meegenomen zou worden. Maar SMS dus nog niet gehad. erg onduidelijk zo.
Â
Â
Â
Nee, dit meen je niet. Gaan ze tickets/klachten nu gewoon sluiten? Velen hebben geen problemen meer? Hoe komen ze hier bij?
Â
OMG dit kan niet waar zijn. ik ga morgen gelijk ook maar weer bellen. ik heb echt regelmatig nog dat mijn toestel op E gaat, en ook mijn batterij is enorm verslechterd. Dit moet gewoon gecompenseerd en desnoods vervangen worden !!!!
Â
Â
Â
Vervelend, zeker als je problemen niet voorbij zijn. Zou je je opnieuw bij de klantenservice willen melden? Dan gaan we dit zeker verder onderzoeken en dit voor je proberen op te lossen.Â
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.