Zeer slechte tot geen 5G verbinding op mijn iPhone 12
Sinds afgelopen donderdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 5g alleen doet mij. Heb ik verbinding met E ipv 5G, terwijl er personen naast mij zitten die wel verbinding met 5G hebben en ook bij KPN.
Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.
ik zie wel dat als ik naar In stellingen > mobiel netwerk > mobieledatanetwerk ga dit leeg is bij mij, maar ik weer niet of dit het probleem is.
ook gebruikt mijn telefoon heeel veel data, terwijl hij op het wifi zit…Â
Bladzijde 11 / 22
@Sanne van KPN communiceren jullie überhaupt met elkaar? Ik sta nu in de wacht bij een medewerker van KPN en krijg het advies om geen extra ticket aan te maken…. Tevens geven hun aan dat er überhaupt nog geen oplossing is… Dus ik mag aannemen dat jullie berichten sturen die helemaal niet waar zijn? Â
dan nog even voor de andere mensen die dit probleem hebben er is een regeling in gang gebracht waar je recht hebt op compensatie vanaf het begin dat je je ticket heb aangemaakt bij KPN die word achteraf verrekend met je kosten, Hou dit dus goed in de gaten op je specificaties. Ander nieuws is dat ze geen verhoging van je abbonement mogen doen wanneer een product niet naar behoren werkt. Dus die 2,xx ook even noteren
Ik kreeg vanmiddag de volgende sms van KPN:
Â
Beste klant, veel klanten melden dat hun probleem met mobiele telefonie inmiddels is opgelost. Heb jij nog steeds problemen met mobiele telefonie? Bel dan onze klantenservice op 0800 0402. Dan nemen we je vraag opnieuw in behandeling. Zorg ervoor dat de software in jouw toestel up-to-date is voordat je belt. Groet, KPN
Beetje matig alleen dat ik de hele dag nog problemen heb gehad. Morgen maar weer bellen, dit lijkt nu namelijk verdacht veel op gewoon het ticket dichtgooien. Het is een understatement om te zeggen dat ik niet bepaald tevreden ben hoe dit opgepakt en opgelost wordt. Het kost me te veel tijd, en daar bovenop buiten de deur gewoon nauwelijks bereikbaar en geen mobiel internet!
Â
Â
Vervelend, zeker als je problemen niet voorbij zijn. Zou je je opnieuw bij de klantenservice willen melden? Dan gaan we dit zeker verder onderzoeken en dit voor je proberen op te lossen.Â
Beste Sanne,
Begrijp je hoe absurd dit aan het worden is? Hoe kan dit nu elke keer weer bij de klant neergelegd worden?
Â
Mijn vriendin heeft nu ruim 2 weken van zeer slecht tot totaal geen bereik meer. Ook gebeld met de klantenservice. Zou een sms krijgen.Â
Â
Aangegeven helemaal geen bereik te hebben dus dan zou zij geen sms kunnen ontvangen.
Daarop zou een mail volgen. Je raad het al, nooit ontvangen. Afgelopen week weer gebeld naar de status. Wederom aangegeven dat er geen mail ontvangen is, zou doorgezet worden naar de technische dienst en die neemt telefonisch contact op. Weer aangegeven helemaal geen bereik te hebbem dus kan zij ook niet gebeld worden. En wederom geen mail ontvangen.
Het begint zo langzamerhand erg frusterend te worden. Geen bevestiging, geen bereik, geen updates en geen beloftes die nagekomen worden.Â
Hoe zou het opgelost worden als het kpn management dit probleem ondervind?Â
herkenbaar , al weken drama.
Â
Vandaag in Oostenrijk aangekomen. Tot nu toe werkt het hier prima. 5G doet het prima. Tip: ga op vakantie buiten NL. Dan geen KPN netwerk , zit nu op AT3 , werkt OK
Â
Hoe is de ontvangst van anderen in buitenland?
Â
Â
herkenbaar , al weken drama.
Â
Vandaag in Oostenrijk aangekomen. Tot nu toe werkt het hier prima. 5G doet het prima. Tip: ga op vakantie buiten NL. Dan geen KPN netwerk , zit nu op AT3 , werkt OK
Â
Hoe is de ontvangst van anderen in buitenland?
Â
Â
Met een iPhone 11 ook drama. Maar die kan dan ook niet met 5G een verbinding maken.
Goedemiddag. laat ik beginnen met zeggen dat ik iedereen zijn constructieve feedback nog steeds waardeer en bedankt voor jullie terugkoppelingen, dat is zeer waardevol voor ons. Ik begrijp dat de sms vragen oproept. Op dit moment heb ik geen aanvullende informatie beschikbaar maar zodra dat het geval is zal dit met jullie worden gedeeld. Voor nu blijft mijn advies om bij aanhoudende klachten telefonisch contact te zoeken en een storingsmelding te laten aanmaken.
Kan ik er vanuit gaan dat ik abonnementskosten terug zal krijgen? Ik betaal voor een unlimited abonnement maar omdat ik geen internet buiten de deur heb kan ik deze beter omzetten naar een lagere bundel. Ik betaal nu voor niets namelijk.
Ben ook benieuwd of andere mensen ervaren dat hun accu capaciteit naar beneden is gegaan sinds de start van dit verhaal. Telefoon mag dan wel 4 jaar oud zijn maar op dit moment heb ik minimaal 2 acculadingen nodig om de dag door te komen.
Hier hetzelfde probleem als iedereen. 2 weken geleden een eerste ticket gemaakt, vandaag een tweede. Uit wanhoop toch maar overgestapt naar de concurrent, al duurt het nog een maand voor het nummer wordt overgezet, ik ben er nu klaar mee. KPN geeft daarbij wel aan dat de compensatie dan niet meer zal gelden, omdat ik dan geen abonnee meer ben. Terwijl ik dus enkele maanden voor een dienst heb betaald die niet geleverd is….Â
Vind het bepaald geen schoonheidsprijs verdienen, maar kennelijk heb je als consument er verder weinig van te vinden…Â
Ben ook benieuwd of andere mensen ervaren dat hun accu capaciteit naar beneden is gegaan sinds de start van dit verhaal. Telefoon mag dan wel 4 jaar oud zijn maar op dit moment heb ik minimaal 2 acculadingen nodig om de dag door te komen.
Ik heb hier inderdaad ook last van.Â
@Remco van KPN ….. je mag maar 1 x een ticket aanmaken dus dat verhaal over bellen met kpn mag je laten gaan… ga nu eens op 1 lijn zitten met elkaar!!!Â
@E.Z nee ze praten over een vergoeding helaas  Niet de gehele vergoeding van je abonnement..
Vandaag nog geen mail of sms gehad … zou in de ochtend komen maarja misschien is het bij kpn een andere tijd …Â
Waarschijnlijk omdat telefoon constant aan het zoeken is.
Heb ik ook altijd in de bergen. Zet dan ook op vluegtuigstand.
Waarschijnlijk omdat telefoon constant aan het zoeken is.
Heb ik ook altijd in de bergen. Zet dan ook op vluegtuigstand.
Denk het ook maar 6% in de tijd sinds dat dit probleem is begonnen is wel snel en veel. En ja vliegtuig mode zal wel helpen, bereik is op dit moment toch niet veel beter hahaha
@Remco van KPN ….. je mag maar 1 x een ticket aanmaken dus dat verhaal over bellen met kpn mag je laten gaan… ga nu eens op 1 lijn zitten met elkaar!!!Â
Tickets zijn gesloten van die klanten waarbij wij zien dat het probleem geen verband houdt met het probleem dat de meesten van jullie hier hebben. Maar dat wil niet zeggen dat die personen dan niet een ander probleem ervaren. En als dat dan zo is, dan zal daar natuurlijk een nieuw ticket voor moeten komen.
@Erik van KPN werk aan de winkel dan … dat is niet wat je word verteld … wanneer je belt
Â
Tickets zijn gesloten van die klanten waarbij wij zien dat het probleem geen verband houdt met het probleem dat de meesten van jullie hier hebben. Maar dat wil niet zeggen dat die personen dan niet een ander probleem ervaren. En als dat dan zo is, dan zal daar natuurlijk een nieuw ticket voor moeten komen.
@Erik van KPN De SMS die we krijgen zegt niets over gesloten tickets maar blijft vaag: ‘Veel klanten melden dat hun probleem met mobiele telefonie inmiddels is opgelost, enz. ‘ NIets over een gesloten ticket. Toen ik belde en liet checken nav de SMS bleek dat mijn ticket nog openstond. Dus hoe de SMS dan bij mij terechtkomt en welke boodschap KPN hiermee uitzendt is me een raadsel.
Wat ik zelf niet goed volg en waar nog geen uitleg over is gegevens is de melding in die SMS: ‘Zorg ervoor dat de software in jouw toestel up-to-date is voordat je belt.’ Naar welke update wordt hier verwezen?
Ik heb hier inderdaad ook last van.Â
Lees mijn vorige berichten, mijn accu is met grote stappen achteruit gegaan. Ik heb m’n iphone12 anderhalf jaar.  Had eerst een iPhone11 anderhalf jaar geleden met soortgelijke problemen. Toen heeft kpn mijn toestel omgeruild naar een iPhone12.  Â
ps. Al had ik toen helemaal geen internet meer buiten nu is het 2 tot 5 x op een dag dat hij op E gaat. Dan moet k mijn toestel uitzetten en weer aan en doet hij het weer. Op dezelfde locatie. Dus het is ook niet een plek waar slecht ontvangst isÂ
@Rinske en Wim : Â
die vraag heb ik zojuist namens jou gesteld bij onze backoffice. Â
Hier hetzelfde probleem als iedereen. 2 weken geleden een eerste ticket gemaakt, vandaag een tweede. Uit wanhoop toch maar overgestapt naar de concurrent, al duurt het nog een maand voor het nummer wordt overgezet, ik ben er nu klaar mee. KPN geeft daarbij wel aan dat de compensatie dan niet meer zal gelden, omdat ik dan geen abonnee meer ben. Terwijl ik dus enkele maanden voor een dienst heb betaald die niet geleverd is….Â
Vind het bepaald geen schoonheidsprijs verdienen, maar kennelijk heb je als consument er verder weinig van te vinden…Â
Het verdient absoluut geen prijs. Het wrange is dat de klanten van nota bene Budget Mobiel, die ook met dit probleem worden geconfronteerd, al de toezegging hebben, dat hun abonnementskosten van de laatste drie maanden worden terugbetaald. En totdat de problemen zijn opgelost, ook de abonnementskosten niet meer in rekening brengt.
Kan kpn (als premium provider!) met het ‘beste netwerk(?)’ een voorbeeld aan nemen!
@Berteman heb je dat zwart op wit van budget mobiel? Dan kan ik dit namelijk bij de ARAG aangeven
Ik heb een mobiel abonnement van kpn @BertilM. Klik op Budget Mobiel en je komt op de post van een forumlid in een ander topic over dit onderwerp. Daar staat het zwart op wit.
Helaas zijn de problemen nog steeds aan de orde, vandaag kon ik weer geen gebruik maken van mobiel internet. Kreeg alleen maar verbinding met Edge, ook na het resetten van de netwerkinstellingen en het aan- en uitzetten van vliegtuigmodus. iPhone 12 Pro, KPN e-sim.
Eerder in dit forum had ik al gezegd dat ik er ook last van had, maar momenteel lijk ik wel betere verbinding te hebben door de APN; die standaard staat op ‘internet’ te veranderen naar ‘fastinternet’ Dit kan je veranderen in het menuutje ‘mobiele service’ en dan Mobile Data Network daar staat 2 keer ‘internet’ beiden veranderen naar ‘fastinternet’ Eventueel je telefoon uit en aan zetten of vliegtuigmodus aan en uit, dan heb je wellicht meer zekerheid dat ie die settings pakt/gebruikt. Ben benieuwd of dit anderen ook helpt.
Ik heb hetzelfde probleem nu al 4 weken, alleen geen iPhone maar Samsung. Blijkt ook dus bij andere toestellen te zijn. Heel erg irritant omdat je buiten geen bereik heb. Zelfs bellen of gebeld worden levert problemen op. Ticket is al aangemaakt en als je belt krijg je te horen dat ze ermee bezig zijn en moet afwachten. Ondertussen natuurlijk wel netjes mijn abbonement betalen. Ik hoop echt dat dit snel opgelost wordt.
Sinds afgelopen 2 weken ineens met vlagen slecht bereik. Betreft iPhone 12.
het resetten van de instellingen e.d. al gedaan maar geen verbetering.
wat kan ik nu doen, dit is echt heel vervelend. Andere die kpn hebben en een iPhone hebben nergens last van (in mijn omgeving dan).
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.