Skip to main content
Vraag

Zeer slechte tot geen 5G verbinding op mijn iPhone 12

  • 2 June 2024
  • 499 reacties
  • 27898 keer bekeken

Sinds afgelopen donderdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 5g alleen doet mij. Heb ik verbinding met E ipv 5G, terwijl er personen naast mij zitten die wel verbinding met 5G hebben en ook bij KPN.

Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

ik zie wel dat als ik naar In stellingen > mobiel netwerk > mobieledatanetwerk ga dit leeg is bij mij, maar ik weer niet of dit het probleem is.

ook gebruikt mijn telefoon heeel veel data, terwijl hij op het wifi zit… 

Hetzelfde probleem. iPhone 12. Had het met de iPhone 11 ook. Die is toen vervangen door KPN.  Nu is het probleem weer terug. Klantenservice gesproken, er werd gemeld dat het probleem niet bekend is en dat ik naar KPN winkel moet gaan. Maar als ik dezelfde problemen hier zo lees, dan denk ik niet dat dat verschil gaat maken.


Hoi @Oz70 en @E Louw. Dat is inderdaad bijzonder vervelend. Ik snap dat jullie al veel geprobeerd hebben maar nog even ter herhaling voor eventuele toekomstige meelezers.

Er zijn een aantal standaarddingen die je kunt proberen bij problemen met internet en bereik:

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • zet de netwerkinstellingen opnieuw in, via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'

Ik zie dat sommige van jullie deze dingen ook al noemen. Maar het kan geen kwaad om dat even te herhalen.

Werken deze tips echter niet, neem dan vooral contact op met onze telefonische klantenservice (0800 - 0402, gratis)

Hier kan je een melding aan laten maken voor de technische dienst. Geef tijdens het gesprek zo veel mogelijk informatie over wat je ervaart, hoe lang al, waar precies en wat je wel en niet al geprobeerd hebt.  Zo kan de technische dienst het probleem sneller in kaart brengen. Vanuit de technische dienst wordt je dan ook op hoogte gehouden over je melding. 

Ik wil jullie dus vooral adviseren om te bellen zodat mijn collega's zoveel mogelijk informatie kunnen verzamelen.


De tips genoemd in dit topic heb ik al geprobeerd. Maar ik ga wel nog even bellen om het door te laten geven aan de technische dienst.


@Remco van KPN 

vandaag weer langs een fysieke winkel geweest. Want ik wilde overstappen, zit in mijn 14 dagen bedenktijd. Er is tegen mij verteld dat ze mij niet konden helpen omdat ze niet wisten of ik over kon overstappen en mijn nummer kan behouden. Gebeld met klantenservice, die ging het voor mij uitzoeken of dat wel kon etc. Ze zou mij terugbellen, eenmaal gebeld, vertelde ze mij dat ik weer terug moest naar een fysieke winkel en dat ze mij verder zouden helpen. In de winkel hebben ze nieuwe simkaart erin gedaan en weer geactiveerd. Het leek te helpen , maar ik loop naar buiten had ik weer geen netwerk. Weer naar binnen, moest ff aankijken. En toen werd er door een andere medewerker verteld dat Apple op de hoogte was van het probleem en dat ik ze moest mailen/bellen en dat ze mij een link zouden sturen met een nieuwe software update. Thuis gebeld met Apple support, wisten ze niets van het probleem en dat het niet bekend was bij hun. Op afstand heeft de medewerker van apple meegekeken met mij, alles was prima op mijn tel. Dus nu weet ik niet wie en wat ik moet geloven. Morgen maar aankijken, anders toch overstappen naar een andere provider. Want binnenkort op vakantie met de auto, heb mijn internet toch nodig voor onderweg 🙈🤷🏻‍♂️


Hetzelfde issues als hierboven, ik heb een iPhone 12 en sinds een week of 2 issues met edge.

 

de aangedragen oplossingen getest en elke oplossing lijkt het even te doen maar dan na een uurtje is het issue er gewoon weer.


https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen Er is een melding geplaatst: 

 

”Je ervaart mogelijk problemen met mobiel bellen en internetten. Dat vinden we vervelend. Op dit moment wordt het probleem onderzocht en werken we hard aan een oplossing. We houden je via deze pagina op de hoogte.“

 

Wel is het handig om nog steeds met 0800-0402 te bellen met je storing zodat deze een incident kan maken voor de technische dienst of misschien heb je ergens anders last van en kan je samen met de klantenservice het probleem gewoon oplossen.


Helaas heb ik dit probleem ook op mijn iphone 12 pro

Heb al de tips en triks al geprobeerd die ik hier heb gelezen maar niets werk.

 


Helaas heb ik dit probleem ook op mijn iphone 12 pro

Heb al de tips en triks al geprobeerd die ik hier heb gelezen maar niets werk.

 

Goedemorgen @Keunis, welkom hier op onze Community en bedankt ook voor je bericht.

In dat geval zou ik je willen adviseren om dan te bellen met het gratis nummer 0800 0402 zodat de technische dienst hier een melding voor aan kan maken. 


Ik heb sinds vorige week hetzelfde probleem met mijn iPhone 12, opnieuw opstarten werkt tijdelijk, maar het blijft terugvallen op E ipv 5G


Ik heb sinds vorige week hetzelfde probleem met mijn iPhone 12, opnieuw opstarten werkt tijdelijk, maar het blijft terugvallen op E ipv 5G

Goedemorgen @ZCap, ook voor jou in dat geval het advies om hiervoor contact op te nemen met onze helpdesk (0800 0402 en geef dan vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken) zodat de technische dienst hier een melding voor aan kan maken!


Hier ook het probleem met iPhone 12:

  • gebruik esim
  • toestel herstarten helpt niet
  • netwerk instellingen resetten helpt niet
  • 2-3 weken last
  • zowel in NL als Duitsland valt de verbinding weg tijdens het autorijden. Data werkt tijdens het rijden meer niet dan wel (Flitsmeister geeft een goede indicatie dat de data weer pleite is). Telefoon gesprekken onderbreken continue , lijkt dat het hoppen naar de volgende mast niet goed werkt.

Dit is echt een drama.


Hi @ODJo, goed dat je dit meldt! Niet handig dat de verbinding niet goed werkt, dus voor jou ook het advies om met ons te bellen via 0800-0402 (+316 1200 1200 vanuit het buitenland). Dan kan de technische dienst dit verder met je oppakken. 


Hier ook al ruim twee weken hetzelfde probleem met mijn zakelijke e-sim. Gelukkig privé een fysieke sim, met mijn oude iPhone 8 heb ik onderweg toch inet.
 

Alle standaard handelingen, meermaals en in alle mogelijke volgordes geprobeerd. Werkt af en toe voor korte duur, max amper 1 uurtje. Thuis en op werk wifi waardoor ik er verder niet veel hinder aan heb.

Vandaag toch maar even bellen met de technische klantenservice.


Had sinds een paar weken ineens geen internet meer op iPhone 13 indien buiten bereik wifi. 
langs kpn winkel maar konden mij niet helpen. Pff…. Toen maar  naar gewone telefoonwinkel. 
Lang verhaal kort: VPN stond op verbonden. Deze uitgeschakeld en alles werkt weer zoals het moet. 
De app internet politie die een waarschuwing geeft bij een dubieuze website wil VPN verbinden. 
Dus gedaan en sindsdien geen internetverbinding buiten wifi bereik. Ook in de appstore in de reviews van de app melden gebruikers van geen internet bij ingeschakelde VPN. 
Het proberen waard om VPN uit te schakelen. 


KPN meermaals gesproken, i.v.m. wegvallende 4g maar ook telefoongesprekken die steeds wegvallen. Dit komt voor bij veel gebruikers van iPhone 11 en iPhone 12 met de nieuwe software versie van iOs. Wordt hard aan gewerkt schijnt, maar duurt al wel erg lang..


Ik heb een iPhone 12 mini en dit probleem ook al 2 a 3 weken. Net met KPN gebeld en medewerker was niet bekend met dit probleem. Ik krijg nu een nieuwe simkaart, maar verwacht niet dat dit de problemen gaat verhelpen als ik bovenstaande informatie lees. Ben benieuwd wanneer KPN dit opgelost heeft. Het duurt inderdaad wel erg lang


Een nieuwe simkaart gaat het zeer waarschijnlijk op dit moment niet oplossen @Pak95. Je kunt het beste nogmaals bellen met 0800-0402, zodat er er alsnog een melding wordt aangemaakt richting de technische dienst. 


Ik heb een iPhone 12 voor privé, met een KPN abonnement. Deze heeft steeds kuren met het wegvallen van netwerk zoals hier reeds beschreven. Nieuwste iOS, Opnieuw starten, netwerk resets etc al gedaan. Kwam pas sinds de iOS update. Krijg het met een netwerk reset en met vliegtuigmodus aan-uit vaak weer werkend.

Heb van mijn werkgever eenzelfde iPhone 12, maar dat is Odido. Ook nieuwste iOS, maar geen problemen.

Ik ga toch eens kijken of dit met een E-sim opgelost kan zijn, want meerdere keren per dag met vliegtuigmodus uit-aan is ook geen doen.


Toevoeging: Heb deze simkaart echt al heel lang. Zou het te maken hebben met het uitfaseren van oude simkaarten? Zie dit topic: 

 


Hi @DurkH, welkom hier. Ik verwacht niet dat dit aan je simkaart ligt. Wat wel van belang is, is om een melding te maken specifiek op jouw nummer zodat dit kan worden onderzocht. Zou je morgen hierover contact willen opnemen met ons? Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.


Zelfde probleem hier, ook iPhone 12 en de rest van de familie met andere iPhone niet. Steeds op Edge. 
regio Amsterdam eigenlijk in alle stadsdelen. 


Gesproken met een kpn medewerken om mijn probleem door te geven. Ze zijn er mee bekend, en zijn er hard mee bezig samen met Apple. 

Er staat sinds gisteravond ook een bericht bij “storingen” op de website van kpn.


 Omdat er al weer een aardig aantal reacties zijn in dit topic herhaal ik even dit eerdere bericht:

Er zijn een aantal standaarddingen die je kunt proberen bij problemen met internet en bereik:

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • zet de netwerkinstellingen opnieuw in, via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'

Ik zie dat sommige van jullie deze dingen ook al noemen. Maar het kan geen kwaad om dat even te herhalen.

Werken deze tips echter niet, neem dan vooral contact op met onze telefonische klantenservice (0800 - 0402, gratis)

Hier kan je een melding aan laten maken voor de technische dienst. Geef tijdens het gesprek zo veel mogelijk informatie over wat je ervaart, hoe lang al, waar precies en wat je wel en niet al geprobeerd hebt.  Zo kan de technische dienst het probleem sneller in kaart brengen. Vanuit de technische dienst wordt je dan ook op hoogte gehouden over je melding. 

Ik wil jullie dus vooral adviseren om te bellen zodat mijn collega's zoveel mogelijk informatie kunnen verzamelen.

 

Want dit is echt de enige manier om elk probleem geregistreerd te krijgen. Het staat je, natuurlijk, vrij om hier op het forum er ook over te praten. Maar vanuit die berichten kunnen we inhoudelijk niets doen.

 

 

Er staat sinds gisteravond ook een bericht bij “storingen” op de website van kpn.

Al wel even langer dan dat, Adarkar. 


Er staat sinds gisteravond ook een bericht bij “storingen” op de website van kpn.

 Al wel even langer dan dat, Adarkar. 

Volgens de medewerker die ik had gesproken sinds gisteravond.


Ik heb precies hetzelfde probleem… “out of the blue” regelmatig verlies van 5G en heel veel moeite om daarna weer te verbinden… ook met een iPhone12 (iOS 17.5.1, ‘latest and greatest’). Heb zojuist de netwerkinstellingen herstelt, hopelijk gaat dit helpen...


Reageer