Skip to main content

Sinds afgelopen donderdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 5g alleen doet mij. Heb ik verbinding met E ipv 5G, terwijl er personen naast mij zitten die wel verbinding met 5G hebben en ook bij KPN.

Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

ik zie wel dat als ik naar In stellingen > mobiel netwerk > mobieledatanetwerk ga dit leeg is bij mij, maar ik weer niet of dit het probleem is.

ook gebruikt mijn telefoon heeel veel data, terwijl hij op het wifi zit… 

Ook hier een iPhone 12 (Pro) met vergelijkbare problemen. volgens mij heeft Apple afgelopen week een IOS update (nu versie 17.5.1) doorgevoerd. Zou dat het verband kunnen zijn? We hebben binnen het gezin ook een 13 mini, een nieuwe 11 en een oude XR. Die lijken er geen last van te hebben.

Ik heb juist de bèta van iOS 18 gedownload in de hoop dat het probleem weg zou zijn. Het lijkt mij (geen expert) dat het issue is bij de kpn. Ik was twee weken geleden op Texel en daar ervaarde ik het voor het eerst. 
 

maar het probleem is ook op het vaste land. 


Beste KPN, het bedrijf waarvoor ik werk is partner van KPN en wij regelen de mobiele telefonie voor onze klanten. Wij hebben de laatste dagen verschillende meldingen ontvangen van klanten met dit probleem. Gebruikers ervaren sinds 1 of 2 weken netwerk problemen met iPhone 12 i.c.m. het KPN netwerk. Bovenin het scherm bij de netwerkstatus zien zij de E van Edge i.p.v. 4G of 5G. Ongeveer 2 jaar geleden was er precies hetzelfde probleem, toen met iPhone 11 en ook i.c.m. het KPN netwerk. Het probleem was toen ontstaan n.a.v. IOS update 15.6. Bij het schakelen tussen netwerken geen of traag netwerk en E van Edge zichtbaar i.p.v. 4G. In onze ervaring heeft KPN toen uitstekend gehandeld! Het probleem werd toen besproken in dit forum:

Wij zullen het probleem melden via onze contactpersoon bij KPN, maar ik wilde deze informatie alvast op het forum delen. Ik hoop dat het helpt!


Hi @ElleC., goed dat je dit meldt! Heel graag dat je dit meldt bij je contactpersoon. Die kan er dan weer voor zorgen dat onze technische dienst een melding binnenkrijgt en dan kunnen zij dit onderzoeken. 


Ook ik heb een melding gemaakt over mijn iPhone 12 bij 0800042 maar tot nu toe nog steeds niets gehoord.

Ik begrijp niet waarom er niets bekend gemaakt wordt over dit probleem.

En vraag me nu sterk af of mijn melding wel doorgezet is naar de technische dienst…

 

 


Als het door is gezet dan krijg je er binnen 10 werkdagen een terugkoppeling op @Marnic. Als dat termijn verlopen is en je hebt nog niks gehoord of gezien, neem dan weer telefonisch contact op.

Mijn collega kan dan in elk geval zien of er een ticket is aangemaakt en of daar al een terugkoppeling op is. 


Heb sinds enkele dagen ook dit probleem met mijn iPhone 12. In het centrum van Leeuwarden heb ik wel gewoon 5G, maar net buiten het centrum springt hij meteen naar Edge. 


Heeft KPN dit probleem ondertussen al aangemerkt als officieel en bekent? Het blijven melden zal ongetwijfeld toedragen aan een mogelijke oplossing maar voorlopig blijven er twee bedrijven naar elkaar wijzen. Het maakt voor mij persoonlijk niet uit wie het oplost als het maar opgelost word. 

 

eerst was het vervelend nu word het ronduit storend.

 


Heeft KPN dit probleem ondertussen al aangemerkt als officieel en bekent? Het blijven melden zal ongetwijfeld toedragen aan een mogelijke oplossing maar voorlopig blijven er twee bedrijven naar elkaar wijzen. Het maakt voor mij persoonlijk niet uit wie het oplost als het maar opgelost word. 

 

eerst was het vervelend nu word het ronduit storend.

 

Storend is nog licht uitgedrukt 🫣


Angela (iPhone 12) en Bert (iPhone 12 pro) hebben vanaf begin juni veelal geen verbinding met 4G/5G netwerk maar krijgen E te zien en geen verbinding met internet. Zeer frustrerend omdat we bijvoorbeeld niet kunnen inloggen via de parkeerapp.

Vliegtuigmodus aan/uit, herstarten iPhone… en dan zonder kleingeld staan voor de automaat.

We hebben gisteren melding gemaakt bij KPN, maar die doen net alsof ze van niets weten. We weten nu dat we niet de enige zijn. We krijgen binnen 3 tot 5 werkdagen bericht…

KPN, erken het probleem en communiceer hierover in het openbaar! 

…en dan niet te spreken over het niet leveren van de dienst waarvoor betaald wordt en de extra kosten die we nu moeten maken…


Hallo Bert en Angela, goed dat je melding hebt gemaakt. Dit is zeker een probleem wat bij ons op de radar staat en in onderzoek is. De technische dienst heeft zoveel mogelijk informatie nodig om dit in kaart te brengen en we waarderen dat je dan tijd hebt genomen om een ticket aan te maken. 


Wacht al weken op een telefoontje van kpn voor de storing met een iphone11. Dus nu tijdelijk een iphone12 in gebruik en nu ook sinds een week hetzelfde probleem met dit toestel. Gaat lekker! Kpn los dit op! Mensen lopen weg en gaan naar een andere provider omdat jullie niet communiceren! Ik ben er ook behoorlijk klaar mee! 


Je hebt al contact met ons gehad daarover dus @MideBo, en daarbij is een melding aangemaakt voor de technische dienst? Als dat zo is wordt jouw situatie meegenomen in het onderzoek met de leveranciers. ls dat nog niet het geval is kan je ons het beste bellen en die melding laten aanmaken.

Er is nog geen uitkomst van het onderzoek.


Ik zie ondertussen ook wel heel graag een oplossing. Loop ook al bijna 3 weken met dit probleem op mijn iPhone 12 pro en ze lossen het maar niet op. 

Gisteren een medewerkster van kpn aan de telefoon gehad en die had geen idee van dit probleem. Misschien toch handig om al jullie medewerkers hiervan op de hoogte te stellen @Jasper van KPN ..? Mevrouw aan de telefoon verzocht me naar de winkel te gaan en dat ze daar wel iets kunnen doen. Jullie collega's in de winkels gaan het druk krijgen als iedereen daarheen gestuurd gaat worden, zonder dat zij ook maar iets kunnen doen. 

KPN zal snel met een oplossing moeten gaan komen anders houd ik het snel voor gezien. Lijkt me niet dat een ‘onderzoek’ langer duurt dan 3 weken..


Hoi @Marsv, bedankt voor jouw bericht. Ik snap dat je hier graag een oplossing voor zou willen zien, logisch. Ik kan je garanderen dat er achter de schermen echt hard aan wordt gewerkt om uit te zoeken wat de oorzaak is van dit probleem. Wel enorm balen natuurlijk dat je iemand aan de lijn hebt gekregen die hier niet van op de hoogte was. De medewerkers van de klantenservice horen hier wel van de op de hoogte te zijn zodat er een ticket voor de technische dienst kan worden aangemaakt. Hoe vervelend ook, ik zou je aan willen raden om nogmaals te bellen zodat deze melding alsnog kan worden aangemaakt!


Hier ook hetzelfde probleem plotseling springt sinds vorige week mijn iphone 12 op het E netwerk, na het aan en uit zetten van mijn tel staat hij weer op 5g.

 

super hinderlijk dit! De iphone 11 had dit probleem toen ook met kpn


Ik kan me voorstellen dat dat niet fijn is @Kanik. Je kunt onderstaande stappen proberen en als dat geen verbetering geeft kan je ons hiervoor bellen. 

Er zijn een aantal standaarddingen die je kunt proberen bij problemen met internet en bereik:

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • zet de netwerkinstellingen opnieuw in, via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'

Ik zie dat sommige van jullie deze dingen ook al noemen. Maar het kan geen kwaad om dat even te herhalen.

Werken deze tips echter niet, neem dan vooral contact op met onze telefonische klantenservice (0800 - 0402, gratis)

Hier kan je een melding aan laten maken voor de technische dienst. Geef tijdens het gesprek zo veel mogelijk informatie over wat je ervaart, hoe lang al, waar precies en wat je wel en niet al geprobeerd hebt.  Zo kan de technische dienst het probleem sneller in kaart brengen. Vanuit de technische dienst wordt je dan ook op hoogte gehouden over je melding. 

Ik wil jullie dus vooral adviseren om te bellen zodat mijn collega's zoveel mogelijk informatie kunnen verzamelen.

 


Ik heb het probleem ook nog steeds. Melding gemaakt maar nog niks gehoord. Is het probleem weg met een andere provider of een iPhone 13?


De technische dienst heeft het nog in onderzoek @E Louw, samen met de leveranciers. Zij zullen je op de hoogte houden maar door de drukte kan dat langer duren dan we van ze gewend zijn. Als er iets bekend is zullen wij het hier ook delen.


Dat snap ik, maar dan is het fijn om daar een tijd aan te koppelen. Ik kan niet nog een week/maand wachten met dit probleem. Dan haal ik bijv. liever een andere iPhone, als daarmee het probleem is opgelost.


Dat snap ik, maar dan is het fijn om daar een tijd aan te koppelen. Ik kan niet nog een week/maand wachten met dit probleem. Dan haal ik bijv. liever een andere iPhone, als daarmee het probleem is opgelost.

Ik heb dit probleem ook al weken, maar heb m’n internetverbinding op 4G gezet en daarmee al een tijdje geen Edge meer gezien (ook niet met reizen over enkele tientallen kilometers). Niet ideaal en het voelt niet lekker als dan de maandelijkse rekening van KPN à € 30 weer doodleuk op de mat valt, maar voor zolang het duurt wel werkbaar. En ja, het zou helpen als KPN wat meer als Coolblue was en niet alleen maar reactief informeerde.


ik meld maar even hier dat ik ook een kant ben met dit probleem precies zoals het hierboven vele malen is beschreven. Iphone 12 dus en elke keer valt 5g weg; mijn vrouw heeft een Iphone 15 , geen enkele probleem. En ik heb alle aanbevelingen gevolgd zonder succes

het is heel irritant en hoop maar dat KPN met een oplossing komt


Waarom wordt er vanuit KPN niet gecommuniceerd?? Al 3 keer gebeld met KPN en iedere medewerker die ik sprak was niet op de hoogte van dit probleem! En ze dus maar gewezen naar hun eigen forum. KPN wijst naar Apple en andersom. Maar ik betaal KPN toch echt voor mijn internet! 
 

Dit is 1,5 jaar geleden ook een probleem geweest en toen heeft KPN er maar voor gekozen mensen die een toestel hadden via KPN een nieuw toestel aan te bieden. Mocht dit weer ‘de oplossing’ worden val ik sowieso buiten de boot. Omdat ik mijn toestel los koop maar wel mijn abonnement laat lopen via KPN. 
 

Ik vind het heel vreemd dat er in een maand tijd nog steeds niets van een oplossing is. 
 

Al het bovenstaande geprobeerd. 


Ik heb het idee dat het alleen nog maar erger wordt. Vandaag had ik überhaupt geen mobiel internet. iPhone gaf wel aan 5G verbinding te hebben, maar ik kon letterlijk niets. 
Wanneer gaat dit eindelijk opgelost worden KPN? Dit duurt echt veel te lang…


Ik heb het idee dat het alleen nog maar erger wordt. Vandaag had ik überhaupt geen mobiel internet. iPhone gaf wel aan 5G verbinding te hebben, maar ik kon letterlijk niets. 
Wanneer gaat dit eindelijk opgelost worden KPN? Dit duurt echt veel te lang…

Waarschijnlijk op z’n vroegst bij de eerstvolgende iOS update. Tot die tijd zou ik 4G proberen (Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Gesprekken en data > 4G


Ik heb hetzelfde issue, al twee weken. Aangemeld bij technische dienst. KPN medewerker had geen idee waar het over ging, verwezen naar dit forum.

Ik krijg de terugkoppeling over 2 dagen volgens de KPN medewerker die ik aan de telefoon had, ipv de hierboven gemelde 10. Ik wacht in spanning af.

Ik snap niet dat hier geen te volgen storing met actieve terugkoppeling van is als er zoveel mensen last van hebben. 


Reageer