Skip to main content

Sinds afgelopen donderdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 5g alleen doet mij. Heb ik verbinding met E ipv 5G, terwijl er personen naast mij zitten die wel verbinding met 5G hebben en ook bij KPN.

Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

ik zie wel dat als ik naar In stellingen > mobiel netwerk > mobieledatanetwerk ga dit leeg is bij mij, maar ik weer niet of dit het probleem is.

ook gebruikt mijn telefoon heeel veel data, terwijl hij op het wifi zit… 

ik meld maar even hier dat ik ook een kant ben met dit probleem precies zoals het hierboven vele malen is beschreven. Iphone 12 dus en elke keer valt 5g weg; mijn vrouw heeft een Iphone 15 , geen enkele probleem. En ik heb alle aanbevelingen gevolgd zonder succes

het is heel irritant en hoop maar dat KPN met een oplossing komt

@karel999a heb jij telefonisch contact opgenomen met ons via 0800-0402? Je kunt eventueel Bellen via Wifi als dit via het mobiele netwerk steeds wegvalt. Er kan dan een ticket voor onze technische dienst aangemaakt worden, zodat we er naar kunnen kijken!


Super leuk elke keer moeten bellen en allerlei opties die worden aangegeven. Werkt uiteindelijk helemaal niks, reactie krijg je niet of kastje naar de muur…. ja maar Apple, ja maar KPN...

2 Iphone 12 mini's, beide KPN allebei waardeloos. Loop de deur uit en de verbinding valt weg en gaat op Edge, staat letterlijk 300 meter van ons huis een zendmast en verbinding…. “ho maar”. 

-) De auto in 500 meter verder en Edge, vliegtuig modus aan en uit, gaat 5 minuten goed en weer Edge.
-) Route van 30 km dagelijks valt de verbinding 12 tot 16 keer weg, wat inmiddels gruwelijk hinderlijk is. 

Zakelijk nummer ook KPN, Iphone 8 wel overal verbinding waar de 12 mini's beide weg vallen. 

 


Ik zou dan toch even bellen met de technische dienst op 0800-0402 @vanBreemen . Dan kan er een storingsmelding worden aangemaakt, ik heb op dit moment geen alternatieven voor je.


Hallo,

 

Wij zijn een telecom aanbieder wij krijgen gemiddeld 10 telefoontjes per dag van klanten met het zelfde probleem iPhone 11 serie en 12 serie. Het is een heel groot probleem aan het worden. Het zou KPN waardig zijn als ze er een melding van maken landelijk. Je kan toch niet verwachten dat mensen een andere telefoon moeten kopen omdat KPN zijn zaken niet op orde heeft. Dit probleem heeft zich 2 jaar geleden ook voor gedaan met de iPhone 11.

 


KPN doet precies wat ze zeggen, ze kijken naar het probleem…ze lossen het niet op alleen kijken.

als de ‘oplossing’ zoals met de iphone 11 iets laat zien zou het zomaar 3 maanden kijken zijn en dan de 4de maand daadwerkelijk wat oplossen. 

Kom op dit kan en moet beter, jullie zijn op de hoogte het blijven bellen naar een technische dienst heeft dan geen extra toegevoegde waarde meer. Gisteren werd telefonisch al aangegeven dat het geen Apple issue is maar een KPN issue. 

 


Hier hetzelfde probleem. Eergisteren nieuw kpn abonnement genomen (duurste sim only) en geen 5G. Heel vaak met de klantenservice gebeld, 2 keer langsgeweest in de winkel maar ze kunnen niks doen. Ondertussen wel de volle mep betalen en de storing schijnt al sinds begin juni aan de hand te zijn volgens de klantenservice medewerker. Dit gaat om een iPhone 15. Nieuwe simkaart, APN instellingen, resetten netwerk, helaas heeft niks geholpen. KPN wijst je van het kastje naar de muur en een ticket tijd van 13 werkdagen, kortom, nog steeds geen internet buiten huis. Waardeloos en spijt van de overstap naar KPN!


Mijn iPhone 12 (17.5.1) doet exact hetzelfde als die van mast moet wisselen. Maakt niet uit of je nou in de auto zit of een stuk loopt hij valt steeds terug naar Edge totdat je vliegtuig modes even aan en uit zet. Het lijkt ook niet uit te maken of 5g wel of niet aanstaat. 

Als je wanneer dit gebeurd in het fieldtest menu kijkt (door *3001#12345#*  te bellen en dan op 5G Nr R. LinkFailure te klikken) staat er ‘NR5G_RLF_CAUSE._T310_EXPIRY’. Ik hoop dat de technische dienst hier wat mee kan, want het is echt ontzettend irritant. 

 


Update: SIM getest in andere iPhone en Android telefoon, beide werken ook niet op 4G of 5G… Zou graag een statuspagina zien waar we voortgang op kunnen volgen. 


Mijn partner en ik lopen beide al een maand met dit probleem. Ik, al bijna 20 jaar klant en hem, op aanraden van mij, vorige maand een abonnement bij KPN laten afsluiten (want ow zo goed netwerk altijd). Sinds zijn aansluiting (iPhone 11) nog geen moment bereik gehad, en bij mij (iPhone 12Pro) verdween het ook al snel daarna. Zit zelf midden in een verhuizing dus heb ook nog geen wifi thuis en werk voornamelijk online, ben dus compleet afhankelijk van mijn unlimited 5g verbinding.


Vanochtend voor de zoveelste keer gebeld en maar geen inzicht gekregen in de duur of compensatie. Ik was er klaar mee en vroeg of het contract van zowel mij als mijn partner ontbonden kon worden, want KPN komt in mijn ogen hun contractuele verplichting niet na.
Kreeg hierop het antwoord dat dit niet zonder afkoop som kon, omdat de ‘schuld’ bij Apple ligt

Later gebeld met juridisch loket en met de Geschillencommissie Telecommunicatie. Deze vertelde mij dat ze die opmerking raar vonden, omdat hoe je het ook wendt of keert, KPN verantwoordelijkheid heeft over het verbinden van de klant, en zij niet leveren wat in het contract staat.

Ik ben er ondertussen ook wel echt klaar mee met de onduidelijkheid, en het feit dat ik op forums zelf  moet gaan graven naar updates.


Ik mag hopen dat het snel verholpen is en dat de compensaties er ook zeker tegenop mogen wegen..


Zelfde issue al enkele weken om gek van te worden! Melding gedaan en ik zou na 2 dagen teruggbeld worden. Inmiddels 5 dagen verder en nog geen reactie mogen ontvangen. Op de forums blijft het stil vanuit KPN anders dan de mededeling meld het vooral.

Ik mis elke vorm van communicatie over het verloop van deze storing terwijl echt heel veel mensen hier last van hebben!

 


Het is in onderzoek bij de technische dienst @DaanIJ, en de leveranciers zijn daarbij betrokken. Er is op dit nog niet meer bekend over de oorzaak. Dat er een melding voor je is aangemaakt is goed, dan zal je een bericht krijgen zodra er meer bekend is. De dagen die je had gehoord kloppen niet, door dit onderzoek gaat er meer tijd overheen.

Doordat er nog niet meer bekend is kunnen wij ook niets anders zeggen dan dat het het beste is om ons te bellen om de melding aan te maken. Er is geen andere informatie. 


ik heb hetzelfde alleen dan met een samsung S24 ik neem aan dat KPN dit snel oplost want ik zie steeds meer klachten voorbij komen

 


Mijn vrouw had hetzelfde probleem. Die heeft vandaag nieuwe aanbieder instellingen gekregen. Versie KPN NL 58.1. Hiermee lijkt het verholpen  

ga hiervoor naar instellingen → algemeen → over en als het goed is krijg je dan een pop-up om de nieuwe te installeren. 


@TheSpeedyB ik snap niet precies hoe ik dat kan instellen waar moet ik dan kijken is dat voor Android. Of hoe stel ik dat precies in


@TheSpeedyB ik snap niet precies hoe ik dat kan instellen waar moet ik dan kijken is dat voor Android. Of hoe stel ik dat precies in

Dit is voor iPhone. Dit topic gaat daar specifiek over. Android weet ik niet hoe dat werkt. 


Mijn vrouw had hetzelfde probleem. Die heeft vandaag nieuwe aanbieder instellingen gekregen. Versie KPN NL 58.1. Hiermee lijkt het verholpen  

ga hiervoor naar instellingen → algemeen → over en als het goed is krijg je dan een pop-up om de nieuwe te installeren. 

Hoi @TheSpeedyB 

Ten eerst fijn dat dit bij jouw heeft geholpen, en dat je weer alles kunt doen met je iPhone.
Maar ik zou het nog wel even aankijken.

De aanbiederversie KPN NL 58.1 is al enkele maanden geleden uitgerold, nog voor deze storing.
Waarom jij hem nu pas binnen kreeg is voor mij een raadsel, want ik heb deze versie al een enkele maanden op mijn iPhone 58.1 en heb nog steeds geen problemen met mijn iPhone 14 Pro Max.

Dus ik denk niet direct dat het aan de aanbiederversie zal liggen, al vindt ik het wel super fijn dat je weer gebruik kunt maken van je iPhone.

Zolang de oorzaak nog niet officieel is vastgesteld door KPN en Apple, kan het dus nog aan van alles liggen, en staat het dus nog open.


Hoi @TheSpeedyB 

Ten eerst fijn dat dit bij jouw heeft geholpen, en dat je weer alles kunt doen met je iPhone.
Maar ik zou het nog wel even aankijken.

De aanbiederversie KPN NL 58.1 is al enkele maanden geleden uitgerold, nog voor deze storing.
Waarom jij hem nu pas binnen kreeg is voor mij een raadsel, want ik heb deze versie al een enkele maanden op mijn iPhone 58.1 en heb nog steeds geen problemen met mijn iPhone 14 Pro Max.

Dus ik denk niet direct dat het aan de aanbiederversie zal liggen, al vindt ik het wel super fijn dat je weer gebruik kunt maken van je iPhone.

Zolang de oorzaak nog niet officieel is vastgesteld door KPN en Apple, kan het dus nog aan van alles liggen, en staat het dus nog open.

@Michel.uit.Arnhem de aanbieders instellingen hebben per iPhone een andere versie. Toevallig zitten de 12 en 14 nu op hetzelfde versienummer.  
iPhone 8 zit op versie 50.3 en de iPhone 11 zit op 52.1

dit probleem vergelijken met je iPhone 14 is appels en peren vergelijken aangezien in de 12 en 14 andere chips zitten. Het kan goed zijn dat er een 0x0 of 0x1 in de initiatie omgedraaid is waardoor het niet werkt of de verbinding niet terug komt. 
vanuit KPN een klantenservice net begrepen dat er inderdaad een nieuwe gepushed is voor de iPhone 12. 
vooralsnog lijkt het probleem weg. 6 uur en geen wegvallende verbinding meer gehad. 


@Michel.uit.Arnhem de aanbieders instellingen hebben per iPhone een andere versie. Toevallig zitten de 12 en 14 nu op hetzelfde versienummer.  
iPhone 8 zit op versie 50.3 en de iPhone 11 zit op 52.1

dit probleem vergelijken met je iPhone 14 is appels en peren vergelijken aangezien in de 12 en 14 andere chips zitten. Het kan goed zijn dat er een 0x0 of 0x1 in de initiatie omgedraaid is waardoor het niet werkt of de verbinding niet terug komt. 
vanuit KPN een klantenservice net begrepen dat er inderdaad een nieuwe gepushed is voor de iPhone 12. 
vooralsnog lijkt het probleem weg. 6 uur en geen wegvallende verbinding meer gehad. 

👍🏻👍🏻👍🏻


Ook ik meld me hier Iphone 12pro momenteel met ios18 Beta, al een maand last van, alles al gereset en een nieuwe simkaart ontvangen. Geen permanente oplossing. Kom net terug van een weekendje Friesland daar leek het redelijk goes te gaan. Ben vooral in Venlo en Eindhoven en daar schiet hij vaak terug op ‘E’. Met maar 2 streepjes verbinding. Heb een ticket aan gemaakt bij de tech ische dienst.. ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren, en wat de compensatie gaat zijn… en anders stap ik over.


Ook ik meld me hier Iphone 12pro momenteel met ios18 Beta, al een maand last van, alles al gereset en een nieuwe simkaart ontvangen. Geen permanente oplossing. Kom net terug van een weekendje Friesland daar leek het redelijk goes te gaan. Ben vooral in Venlo en Eindhoven en daar schiet hij vaak terug op ‘E’. Met maar 2 streepjes verbinding. Heb een ticket aan gemaakt bij de tech ische dienst.. ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren, en wat de compensatie gaat zijn… en anders stap ik over.

Aanbieder instellingen al geprobeerd?

Instellingen → algemeen → over dan zou je een pop-up moeten krijgen. Daarna telefoon herstarten. 
 

wordt van gisteren uitgerold heb ik begrepen. 


Ook ik meld me hier Iphone 12pro momenteel met ios18 Beta, al een maand last van, alles al gereset en een nieuwe simkaart ontvangen. Geen permanente oplossing. Kom net terug van een weekendje Friesland daar leek het redelijk goes te gaan. Ben vooral in Venlo en Eindhoven en daar schiet hij vaak terug op ‘E’. Met maar 2 streepjes verbinding. Heb een ticket aan gemaakt bij de tech ische dienst.. ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren, en wat de compensatie gaat zijn… en anders stap ik over.

Aanbieder instellingen al geprobeerd?

Instellingen → algemeen → over dan zou je een pop-up moeten krijgen. Daarna telefoon herstarten. 
 

wordt van gisteren uitgerold heb ik begrepen. 

Hoi @TheSpeedyB 

Van wie heb je dat dan gehoord dat het sinds gisteren wordt uitgerold, als ik vragen mag?
Van een medewerker van Apple zelf of via de klantenservice van KPN?


Ook ik meld me hier Iphone 12pro momenteel met ios18 Beta, al een maand last van, alles al gereset en een nieuwe simkaart ontvangen. Geen permanente oplossing. Kom net terug van een weekendje Friesland daar leek het redelijk goes te gaan. Ben vooral in Venlo en Eindhoven en daar schiet hij vaak terug op ‘E’. Met maar 2 streepjes verbinding. Heb een ticket aan gemaakt bij de tech ische dienst.. ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren, en wat de compensatie gaat zijn… en anders stap ik over.

Aanbieder instellingen al geprobeerd?

Instellingen → algemeen → over dan zou je een pop-up moeten krijgen. Daarna telefoon herstarten. 
 

wordt van gisteren uitgerold heb ik begrepen. 

Hoi @TheSpeedyB 

Van wie heb je dat dan gehoord dat het sinds gisteren wordt uitgerold, als ik vragen mag?
Van een medewerker van Apple zelf of via de klantenservice van KPN?

Klantenservice van KPN Een.. is gisteren aangeboden aan Apple om uit te rollen. Mijn zoontje heeft hem vanmiddag gehad. Mijn vrouw gisteren avond. Haar probleem is nog steeds helemaal weg. 


Hoi @TheSpeedyB 

En om welke versie (aanbieder-instellingen) zou het dan gaan in jullie geval?


Hoi @TheSpeedyB 

En om welke versie (aanbieder-instellingen) zou het dan gaan in jullie geval?

Voor de iPhone 12 gaat het om 58.1. Versie nummer is nu gelijk aan die van jouw iPhone 14. 


ik heb versie 58.5.10 op een iphone 12 pro max en mn probleem is er nog. wellicht ipv hier een chatroom van te maken kunnen we dit gewoon laten voor probleem meldingen en wellicht als kpn eindelijk zo ver is de probleem oplossing.

 

top dat je mee probeert te helpen maat klantenservice geeft aan dat ze hiervan niets weten, dit leidt alleen maar tot onduidelijkheid.


Reageer