Skip to main content

Sinds afgelopen donderdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 5g alleen doet mij. Heb ik verbinding met E ipv 5G, terwijl er personen naast mij zitten die wel verbinding met 5G hebben en ook bij KPN.

Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

ik zie wel dat als ik naar In stellingen > mobiel netwerk > mobieledatanetwerk ga dit leeg is bij mij, maar ik weer niet of dit het probleem is.

ook gebruikt mijn telefoon heeel veel data, terwijl hij op het wifi zit… 

Ow jeetje, ik baalde al van het netwerk! Maar nu ik dit allemaal lees, vallen de puzzelstukjes op z’n plek! 
Ik heb het al langer dan een maand, hoe lang weet ik zo niet. De eerste keer denk je, kan gebeuren.

maar na een aantal keren wel erg vervelend. 
Is er al een indicatie qua tijdspad?

Ow jeetje, ik baalde al van het netwerk! Maar nu ik dit allemaal lees, vallen de puzzelstukjes op z’n plek! 
Ik heb het al langer dan een maand, hoe lang weet ik zo niet. De eerste keer denk je, kan gebeuren.

maar na een aantal keren wel erg vervelend. 
Is er al een indicatie qua tijdspad?

Nee, nog geen indicatie. Ze zijn als sinds eind mei aan het onderzoeken wat de oorzaak is en tot op de dag van vandaag weten ze dat nog steeds niet.

Op RTL zegt de woordvoerder van KPN dat het een ‘ingewikkeld probleem is’. Maar verder dan die constatering zijn ze niet gekomen.

Ik heb dit probleem ook op m’n iPhone 12 Pro Max. Al van alles geprobeerd, maar niets helpt. Vaak alleen 2G (E) zonder dat er echt data over heen wil. Gesprekken die wegvallen of met een seconde geluid en dan weer lange tijd niks (en daardoor onbruikbaar).

Het advies op dit moment is om in ieder geval wel een melding te laten registreren voor de technische dienst @BB1. Je kunt dit laten doen door te bellen met het gratis nummer van de klantenservice 0800-0402. 

Is dat bij jou ook al gedaan @Erwin Lubbers? Zo niet, neem dan even contact op met de klantenservice. 

Het advies op dit moment is om in ieder geval wel een melding te laten registreren voor de technische dienst @BB1. Je kunt dit laten doen door te bellen met het gratis nummer van de klantenservice 0800-0402. 

Is dat bij jou ook al gedaan @Erwin Lubbers? Zo niet, neem dan even contact op met de klantenservice. 

Eerst meld het automatisch antwoord apparaat dat ik het online moet doen en werd de verbinding verbroken!

nu weer bellen en is wachttijd 8 a 12 minuten.

Eerst meld het automatisch antwoord apparaat dat ik het online moet doen en werd de verbinding verbroken!

nu weer bellen en is wachttijd 8 a 12 minuten.

We moeten wel werken voor ons geld :)

Ach, ik kan mij voorstellen dat kpn dit niet gepland heeft, dus ook niet het personeel daarop afgestemd heeft.

wel zou een tijdelijk extra keuze menu misschien een passende oplossing zijn.

zo kan men toch ervaren dat het niet een normale situatie is en dat er aandacht voor is.

ik ben nu geholpen door een Iris.

ze heeft mij in mijn beleving goed geholpen door te luisteren en vervolgens aan het einde samen te vatten. Dit met een concreet tijdspad wat nu de verwachting is qua reactie tijd. 
het probleem is natuurlijk niet opgelost, maar heb wel het idee dat dit een hot topic is en KPN alles doet om zo snel mogelijk een oplossing te vinden.

wel blij dat ik een melding heb gemaakt, zo heeft KPN een idee wat de omvang is.

Admin: i.v.m. leesbaarheid quotes verwijderd

Ook hier al weken last van half-werkende 4G verbinding op mijn 11 pro. Zojuist melding gedaan op 0800-0402. Wachttijd was 15 minuten. 

De medewerkster wist direct waar ik het over had en maakte direct melding via een NSSD-formulier. (NSSD = netwerkdienst?) Een technische oplossing leek nog niet beschikbaar. Haar advies was om tijdelijk een ander toestel te lenen en die te gaan gebruiken.

Hopelijk kunnen ze dit sneller oplossen dan de vorige keer, misschien met een netwerkprofiel-update?

Ik ga nu een ander toestel inrichten, maar na weken problemen vind ik dit wel heel erg veel gedoe.

Ook hier niets als ellende met de Iphone 12 aangaande mobiel internet. Inmiddels al 6 weken drama. Alle aangedragen oplossingen al geprobeerd maar niets helpt! Hoop dat hier rap een oplossing voor komt daar het nu wel erg lang duurd……Met 11, 13 en 15 ( hier allen binnen het gezin) geen problemen…

Ik las toevallig op teawkers van dit probleem met IPhone 11en 12 en nu valt het kwartje ik heb zelf een iPhone 11 en omdat ik veel Flitsmeister gebruik en die gaf laatste tijd vaak aan geen internet verbinding en bellen is vaak ook niet te doen en voor mijn werk heb ik een iPhone SE en daar heb ik die problemen niet, zal eens contact opnemen met KPN kijken wat ze zeggen.

Ik heb hetzelfde probleem, ook steeds mijn internet verbinding op E sinds 25 JUNI. het vervelende is dat ik ook iemand ben die een Iphone 11 had. en nu weer hetzelfde probleem met  de nieuwe iphone 12. Dus maar weer een nieuw toestel @kpn ???

Jeetje, dubbel pech dus @enricotjezz. 😅 Mocht je het nog niet gedaan hebben, bel dan met ons via 0800-0402.
Mijn collega kan dan een ticket aanmaken voor de technische dienst en dan word je in het onderzoek meegenomen. Dan word je ook op de hoogte gehouden!

Jeetje, dubbel pech dus @enricotjezz. 😅 Mocht je het nog niet gedaan hebben, bel dan met ons via 0800-0402.
Mijn collega kan dan een ticket aanmaken voor de technische dienst en dan word je in het onderzoek meegenomen. Dan word je ook op de hoogte gehouden!

Ga ik maandag meteen doen, is er nog een keyword die ik moet zeggen dat ik niet een halfuur in de wacht sta?

Slechte verbinding met iPhone 12 zou voldoende moeten zijn voor mijn collega om te weten wat ze moeten doen. 🙂 Als je inspreekt dat je een storing hebt kom je vaak ook vrij snel bij één van mijn collega's uit.

Omdat ik als vrachtwagenchauffeur altijd onderweg ben was ik na jaren Vodafone te hebben gehad overgestapt naar KPN vorige maand. Dit omdat KPN mijn cellulaire Iwatch wel ondersteunt in het buitenland en Vodafone niet. 
Ook de ruimere databundel in het buitenland trok mij over de streep. Helaas viel gelijk de slechte internetverbinding op. Collega’s met Samsung telefoons hadden nergens last van en ik kon nog geen appje versturen. Laat staan bijvoorbeeld Nu.nl openen. Ondanks 5G gaf de app aan dat er geen internet was. Alles geprobeerd, reset, schone installatie, niks helpt. Nu kom ik er via dit forum achter dat het aan mijn IPhone 12 zou liggen? Ter info, nu met ESIM. Ook in buitenland is internet dramatisch. 
Ik wacht het maar af. Zonet trouwens gewoon via de chatbot een medewerkster aan de lijn gekregen die mij zeer kundig aanhoorde en informeerde. Dus geen last van wachttijden gehad. Het wordt opgepikt en ik zou binnen 2 weken een telefoontje of mail krijgen met info. 

Ik heb een iPhone 12 en ik ben in mei overgestapt op KPN. Wat valt dat tegen. Vaak heb ik een traag internet. Geeft 5G aan maar blijft maar de pagina laden of komt op Edge te staan terwijl iemand met een ander model telefoon wél 5G heeft. Hoe kan dat? Eerst dacht ik dat het kwam doordat ik bij de grens met België woon maar nu kom ik tot de ontdekking dat het daar niets mee te maken heeft. Ik baal er wel van want ik dacht dat ik met dit dure abonnement een goede verbinding zou hebben.

Nu las ik net op Tweakers dat dit bij veel klanten van KPN met een iPhone 11 of 12 voorkwam dus ik wilde even melden dat het bij mij ook het geval is! Ik hoop dat het probleem snel verholpen is.

Als jij ook problemen ervaart @DrnLw is het advies op dit moment om hier van bij de klantenservice melding te maken. De medewerker die jij spreekt zal dan vervolgens een melding maken voor de Technische dienst. 

Ik heb hetzelfde probleem, ook steeds mijn internet verbinding op E sinds 25 JUNI. het vervelende is dat ik ook iemand ben die een Iphone 11 had. en nu weer hetzelfde probleem met  de nieuwe iphone 12. Dus maar weer een nieuw toestel @kpn ???

Waar ik zei Juni, moet 25 Mei zijn!! Was even een maand in de war. Ga morgen bellen.

Ik heb het probleem sinds eind mei, maar met mijn iPhone 14 Pro. Er staat vaak een E of (in Nederland) SOS. 
Het probleem bleef en de klantenservice van KPN gaf aan het niet te herkennen en dat het aan mijn iPhone kon liggen. En dat terwijl ik de eerste week van juni voor 6 weken naar Azië zou afreizen en ik nergens meer bij Apple reparatieservices terecht kon.

Ook met de Aziatische simkaarten heb ik continu verbindingsproblemen in Azië. Blijkbaar toch omdat KPN mijn hoofdprovider is. Andere Nederlanders hebben hier altijd netwerk. En ik bijna altijd een E en heel soms even netwerk. Terwijl er een paar cruciale momenten waren dat ik echt Google Maps nodig had… En al die tijd gaf ik dus mijn iPhone de schuld! En loop ik met twee telefoons omdat ik op een oude iPhone 8 (zonder KPN simkaart dus!) een hotspot kan maken.

Sinds eind mei heb ik ontelbare keren op internet alle tips voor iPhone afgestruind en alles uitgeprobeerd. Want het zou dus aan mijn iPhone liggen volgens KPN.

Opgelucht te lezen dat het niet zo is! Graag hoor ik van KPN hoe ik vrijdag kan oplossen dat ik zowel in Nederland al wereldwijd weer probleemloze netwerkverbinding kan maken.

Het heeft mij sinds eind mei zoveel stress gegeven!

Heb het probleem ook een week gehad, toen eens gaan bellen met de leverancier van onze zakelijke telefoons. Bij hun was het probleem ook bekend, kpn had nog geen oplossing beschikbaar.

Na wat overleg besloten een e-sim te nemen om te kijken of dat kon helpen. Na het in gebruik nemen van de e-sim nog 1,5 klachten gehad, daarna niet meer….

Nu al 2 weken geen last meer van de storing.

Ik ben vooral benieuwd of er ook een compensatie nog gaat komen. Want ik wil eigenlijk overstappen naar een andere telefoon of misschien zelfs provider 😅 word hier een beetje verdrietig van dat je gewoon zo lang slecht bereikbaar bent en nagenoeg geen internet hebt buiten de deur. 

KPN, dit duurt echt te lang. Ik klaag niet snel en veel dingen zijn iets van de lange adem, maar dit duurt al ruim een maand. Of ik nu onderweg een belletje voor werk heb waar de verbinding dan weer wegvalt, als ik snel wil opzoeken hoelaat de trein gaat of snel iets opzoeken op mijn mail. Je kan er niet van uitgaan.

Iets met informatie delen en je inleven in de klant. 

Ik ben vooral benieuwd of er ook een compensatie nog gaat komen. Want ik wil eigenlijk overstappen naar een andere telefoon of misschien zelfs provider 😅 word hier een beetje verdrietig van dat je gewoon zo lang slecht bereikbaar bent en nagenoeg geen internet hebt buiten de deur. 

Eens! Compensatie vind ik in beginsel altijd een vies woord omdat sommige dingen nou eenmaal kunnen gebeuren. Maar als dit al zo lang duurt terwijl je wel met een duur abonnement zit is dat wel op zijn plaats.

Dit kreeg ik afgelopen vrijdag vanuit KPN. 

Heb het probleem ook een week gehad, toen eens gaan bellen met de leverancier van onze zakelijke telefoons. Bij hun was het probleem ook bekend, kpn had nog geen oplossing beschikbaar.

Na wat overleg besloten een e-sim te nemen om te kijken of dat kon helpen. Na het in gebruik nemen van de e-sim nog 1,5 klachten gehad, daarna niet meer….

Nu al 2 weken geen last meer van de storing.

Ik heb een e-Sim en KPN raadde mij juist aan om een gewone simkaart te proberen. Aangezien ik vaak reis is dat geen optie omdat ik dan soms een simkaart soms een tweede e-Sim gebruik.

Reageer