Skip to main content

Sinds afgelopen donderdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 5g alleen doet mij. Heb ik verbinding met E ipv 5G, terwijl er personen naast mij zitten die wel verbinding met 5G hebben en ook bij KPN.

Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

ik zie wel dat als ik naar In stellingen > mobiel netwerk > mobieledatanetwerk ga dit leeg is bij mij, maar ik weer niet of dit het probleem is.

ook gebruikt mijn telefoon heeel veel data, terwijl hij op het wifi zit… 

Net gebeld met de klantenservice, kwartiertje in de wacht gestaan. Daarna vriendelijke geholpen en zou worden meegenomen in het technische onderzoek. Ben benieuwd wanneer hier uitsluitsel over is. Ben het na anderhalve maand best zat dat aan/uit zetten van mijn iPhone. Nog wat aanvullende informatie : telefoon gaat op E als ik routeplanner aan heb en bijv een foto of video binnenkrijg via whatsapp. Lijkt wel alsof je teveel tegelijk doet dat hij het dan moeilijk krijgt. Ook maak ik gebruik van e-sim. En zoals hierboven al gemeld. Ik heb de problemen sinds 25 mei. Ik kon ook uitsluiten dat het geen algemene storing van kpn was. Want ik was op een bruiloft. Vrienden die naast mij zaten hadden nergens last van. Ook KPN alleen ander model telefoon. 

vriendelijke groet 

Enrico

Ik heb ook gebeld en het zou geregistreerd worden. Ik weet niet of dit een zoethoudertje is, of daadwerkelijk zo is. 

Ik ben vooral benieuwd of er ook een compensatie nog gaat komen. Want ik wil eigenlijk overstappen naar een andere telefoon of misschien zelfs provider 😅 word hier een beetje verdrietig van dat je gewoon zo lang slecht bereikbaar bent en nagenoeg geen internet hebt buiten de deur. 

Eens! Sta echt op het punt om over te stappen naar een andere provider zodat dit is opgelost. Ben al twee keer verkeerd gereden naar klanten, omdat ik Google Maps niet kan gebruiken.

Ik heb deze ochtend ook even gebeld n.a.v. dit probleem, zit met 4 Abos bij kpn en 3 van de 4 hebben hier last van. Klantenservice wilde niks doen, was bekend probleem en het zou geen zin hebben om hier een ticket voor aan te maken, dit zou de oplossing alleen maar in de weg staan. Slechte service, had ik niet verwacht van kpn 

Klantenservice wilde niks doen, was bekend probleem en het zou geen zin hebben om hier een ticket voor aan te maken, dit zou de oplossing alleen maar in de weg staan.

Dit is een rare mededeling, en klopt niet. Er moet telefonisch juist een ticket aangemaakt worden zodat jouw gegevens meegenomen kunnen worden in het onderzoek en je op de hoogte kunt worden via sms.

Dat onderzoek is samen met de leveranciers nog gaande, er is nog geen update over. Als er nieuws is wordt dat gedeeld.

Klantenservice wilde niks doen, was bekend probleem en het zou geen zin hebben om hier een ticket voor aan te maken, dit zou de oplossing alleen maar in de weg staan.

Dit is een rare mededeling, en klopt niet. Er moet telefonisch juist een ticket aangemaakt worden zodat jouw gegevens meegenomen kunnen worden in het onderzoek en je op de hoogte kunt worden via sms.

Dat onderzoek is samen met de leveranciers nog gaande, er is nog geen update over. Als er nieuws is wordt dat gedeeld.

Hallo Jasper, helaas werd dit bij mij de eerste keer ook precies hetzelfde gezegd. 2e keer wel goed gegaan en goed geholpen.

Hoe weet je dan zeker dat er een ticket is aangemaakt? Bij mij werd gezegd, ik maak een notitie aan. Is dat hetzelfde?

Noemt @Jasper van KPN mij nu een leugenaar? Misschien eens de klantenservice goed instrueren wat te doen met dit soort meldingen. Ik lees van meerdere mensen (ook andere fora zoals tweakers) dat er geen ticket wordt aangemaakt alleen bij meermaals bellen met pijn en moeite iets gedaan wordt. Misschien is dit gedrag wel erger dan het technische probleem zelf. 

Hoe weet je dan zeker dat er een ticket is aangemaakt? Bij mij werd gezegd, ik maak een notitie aan. Is dat hetzelfde?

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, we noemen het vaak een ticket of een melding. Als de collega meerdere vragen heeft gesteld om tot die notitie te komen, dan lijkt het wel een ticket te zijn. 

Voor 100% zekerheid kan je het beste even bellen, dan kan dat voor je nagekeken worden.

Noemt @Jasper van KPN mij nu een leugenaar? Misschien eens de klantenservice goed instrueren wat te doen met dit soort meldingen. Ik lees van meerdere mensen (ook andere fora zoals tweakers) dat er geen ticket wordt aangemaakt alleen bij meermaals bellen met pijn en moeite iets gedaan wordt. Misschien is dit gedrag wel erger dan het technische probleem zelf. 

Nee, ik zei niets over jou. Ik zei iets over wat de collega jou had verteld, dat is wat niet klopte. Elke keer als wij hier een melding zien dat er geen ticket aangemaakt zou hoeven worden, geven wij het door naar de klantenservice dat dat wel nodig is.

Ik ervaar precies dezelfde problemen met mijn Iphone 12 al weken. Ik dacht eerst dat het aan mijn telefoon lag, maar fijn om te weten dat het daar dus niet aan ligt. Aan en uit zetten en het resetten werkt tijdelijk. Net gebeld met de klantenservice en ze kunnen er momenteel niks aan doen, het is wachten op een oplossing. 

Is daarbij wel een melding/ticket aangemaakt @tim-burgers? Het is belangrijk dat zo'n melding wordt aangemaakt als je belt, zodat je meegenomen kan worden bij het onderzoek en op de hoogte gehouden wordt via sms.

@Jasper van KPN Ik heb nogmaals gebeld, maar er is geen ticket hiervoor aangemaakt. Ik belde nogmaals omdat ik graag op de hoogte gehouden wilde worden van waneeer het verholpen is. Maar ik kreeg te horen dat dat waarschijnlijk niet mogelijk was omdat het een landelijk probleem is. Mocht het wel kunnen zou ze mij terug bellen, anders niet. 

Ik heb nu om bereikbaar te blijven mijn oude IPhone 6S onder het stof vandaan gehaald. Bellen en gebeld worden geen centje pijn en ook dataverkeer is goed. Maar ja, een 6S… Gebruik hem soms als hotspot voor mijn 11, ideaal is het niet, zeker niet omdat Apple er geen ondersteuning meer op biedt. KPN los het snel op aub, de rekening moeten we gewoon blijven betalen voor een service die geen stabiele service meer is. Los van de onzichtbare service achter de schermen bij KPN, geen idee wat ze doen en wat de voortgang is. Communicatie kan vele malen beter!

Dat is raar @tim-burgers, want het staat letterlijk in de instructie voor de klantenservice om hier een ticket voor aan te maken. Via het ticket wordt je meegenomen met het onderzoek en updates, zoals ik al noemde.

Dat is raar @tim-burgers, want het staat letterlijk in de instructie voor de klantenservice om hier een ticket voor aan te maken. Via het ticket wordt je meegenomen met het onderzoek en updates, zoals ik al noemde.

Hi Jasper, dit duurt wel eerst minstens 14 werkdagen voordat je reactie terug kan ontvangen is mij ook verteld. Dus updates voorlopig nog niet voor mij in ieder geval..

Door de drukte kan het wat langer duren voordat de technische dienst het ticket oppakt inderdaad. Om het op te kunnen pakken moet het ticket er wel zijn, dus het aanmaken is de eerste stap daarvoor.

Ik heb hier helaas sinds vorige week ook last van. Ik heb een iphone 11 en unlimited abonnement (net overgestapt omdat ik veel op reis ben en remote werk, dus ontzettend afhankelijk hier van). Ik kan niet bellen en heb geen bereik zonder wifi. Gister kreeg ik ook een melding dat mijn telefoon oververhit was zonder dat daar echt aanleiding voor was (waarschijnlijk door het zoeken naar 4G).

Heb met KPN gebeld en ze gaan me op de hoogte houden en krijg een losse simkaart opgestuurd. Maar ik hoop dat dit snel zal worden opgelost, vooral als ik lees hoelang dit al een probleem is.

Door de drukte kan het wat langer duren voordat de technische dienst het ticket oppakt inderdaad. Om het op te kunnen pakken moet het ticket er wel zijn, dus het aanmaken is de eerste stap daarvoor.

Hoi Jasper, het zou toch wel erg fijn zijn om een bevestiging van het aanmaken van jouw ticket te ontvangen. Dat kan volledig geautomatiseerd en a la minuut als een soort ontvangstbevestiging via sms gestuurd worden. Nu is het op basis van goed vertrouwen en lijkt er niets te gebeuren als je niet zelf in het proces zit. Zo’n bevestiging is tevens een erkenning van je probleem als betalende klant en heeft naast een informatief ook een psychologisch effect. Hier mist KPN kansen op het vlak van klantvriendelijkheid en uiteindelijk klantbinding. Thuis overwegen we een andere provider te zoeken vanwege dit soort missers. We willen meedenken en vooral niet droeftoeteren.

@Jasper van KPN Zojuist terug gebeld, ik sta nu op de lijst en de klacht is opgenomen. Fijn, goede service!

Hebben meer mensen ondanks dit probleem ontzettend veel data verbruiken?

Nee, ik zit nu op enkel 780MB, wat normaal veel meer is halverwege de maand. Jij wel dan? 

Nee, geen meer data verbruik als normaal. Wel las ik hier dat de telefoon enorm heet word als deze op E gaat. Gister ging hij weer is op E tijdens het routeplannen. Denk start mijn telefoon is niet meteen opnieuw op om te kijken of hij heel warm werd. Dat werd hij dus. Ook gelijk even gekeken hoe het er voor staat met de decay van mijn accu. Blijkt dat mijn telefoon nog 84% van het maximum capaciteit heeft overgehouden. Ik heb mijn telefoon sinds November 2022. dus nog geen ander half jaar ! ik was ook betrokken bij de Iphone 11 met de soort wat dezelfde problemen. Ik heb dan ook mijn iphone 11 om kunnen ruilen via @kpn . Al is het met dit model een stuk minder vaak als bij de 11. maar de meeste symptomen zijn echt hetzelfde.

Vriendelijke groet

Enrico

P.S. Ik laad met een originele oplader en draadje van apple dus geen action rommel.

Vandaag toch meer weer eens gebeld met KPN na dit forum weer eens bekeken te hebben. Na mijn vraag van een week of 2 geleden niks meer gezien of gehoord, laat staan een reactie op mijn belletje al veel verder terug. 

Blijkt dat er niks is vermeld omtrent mijn klacht bij de eerste meldingen, op geen van de 2 nummers/abbo's. 

Vandaag is er alsnog een ticket aangemaakt is toegezegd. Op beide 06 nummers welke wij hebben bij KPN waar we de klachten op hebben gaat hetzelfde ticket genoteerd worden. Ben benieuwd of het ditmaal wel gedaan gaat worden of dat het slechts een toezegging is. Meneer was wel goed op de hoogte van de problemen en kwalen, dit geeft stille hoop na 2 maanden amper kunnen bellen, appen of internet gebruik.

Als nood inmiddels een extra abbo afgesloten bij de concurrent welke wel overal verbinding heeft…..

Een fix duurt wel erg lang zeg, net als eerdere batterij problemen met verschillende telefoons gaat dit in een doofpot belanden.

Als het om prijsverhogingen gaat, doen ze het snel.

Jullie mogen wel transparanter zijn, door een status te delen en verwachte oplossing ! 

Zo zijn jullie niet het beste netwerk van Nederland meer! 

Ik merk ook dat de batterij sneller leeg raakt, waar ik normaal tot eind van de dag met 1 volle lading kon doen moet ik hem nu einde middag al aan de lader hangen. 
na 3 keer bellen hebben ze eindelijk een ticket aangemaakt voor de 3 nummers die ik bij kpn heb, alleen nog geen bevestiging per sms ontvangen. 

Reageer