Skip to main content

Is het mogelijk om een telefoon te kopen met een nieuw nummer en esim en dan ook nog een simkaart met een ander nummer re gebruiken? En zo ja: wat gebeurt er als ik dan het esim abonnement opzeggen en alleen de simkaart van een andere provider gebruik? 

Ik geloof dat ik dan een beetje duizelig wordt.

😉🙄

 

Sorry. 🤣

 

 


Hoi @Mirian1 
Dat is denk ik wel mogelijk.
Het beste en het snelste is om even te bellen met het gratis nummer van KPN 0800 0402

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.


Hallo @Mirian1 ,

Wat jij wilt, is omslachtig. Maar het is mogelijk. 
 

Uit de kennisbank: (het gaat nu om de laatste zin)

Kan ik meerdere e-sims tegelijk gebruiken en op alle bereikbaar zijn?

Je kunt 2 e-sim profielen op 1 toestel installeren. Maar op de meeste toestellen kan slechts 1 e-sim actief zijn. Check bij de fabrikant of jouw toestel 2 e-sims tegelijk actief kan hebben. 

Je kunt ook altijd een fysieke sim en een e-sim tegelijk actief hebben.


Wanneer je dan na afloop van jouw contractperiode jouw KPN abonnement met e-Sim opzegt, blijft het andere nummer gewoon werken. 
 

Maar waarom zo ingewikkeld? Koop gewoon in een winkel het door jou gewenste toestel en stop daar jouw kaartje van die andere provider in. Of heb je nu persé twee telefoonnummers nodig? 


Hallo @Mirian1 ,

Wat jij wilt, is omslachtig. Maar het is mogelijk. 
 

Uit de kennisbank: (het gaat nu om de laatste zin)

Kan ik meerdere e-sims tegelijk gebruiken en op alle bereikbaar zijn?

Je kunt 2 e-sim profielen op 1 toestel installeren. Maar op de meeste toestellen kan slechts 1 e-sim actief zijn. Check bij de fabrikant of jouw toestel 2 e-sims tegelijk actief kan hebben. 

Je kunt ook altijd een fysieke sim en een e-sim tegelijk actief hebben.


Wanneer je dan na afloop van jouw contractperiode jouw KPN abonnement met e-Sim opzegt, blijft het andere nummer gewoon werken. 
 

Maar waarom zo ingewikkeld? Koop gewoon in een winkel het door jou gewenste toestel en stop daar jouw kaartje van die andere provider in. Of heb je nu persé twee telefoonnummers nodig? 

Omdat sowieso het ene abonnement nog loopt maar ik nu een leuke aanbieding zag icm een telefoon.... dus vandaar dat ik er aan dacht om dan een maandelijks opzegbaar abonnement te nemen


Ik zou gewoon eens kijken op Belsimpel en het wat eenvoudiger maken. De keuze is reuze.

*edit*

Na het lezen van je reactie.

Mijn persoonlijke voorkeur heeft wat langer te sparen en dan een losse telefoon kopen i.c.m. een sim only ben je dan uiteindelijk goedkoper uit.


Ik zou gewoon eens kijken op Belsimpel en het wat eenvoudiger maken. De keuze is reuze.

*edit*

Na het lezen van je reactie.

Mijn persoonlijke voorkeur heeft wat langer te sparen en dan een losse telefoon kopen i.c.m. een sim only ben je dan uiteindelijk goedkoper uit.

Klopt vaak wel maar als ik kijk wat de prijzen  van de Samsung s24 overal zijn is het nu een stuk goedkoper via kpn met een maandelijks opzegbaar abonnement..... niet de meest sjiekste manier waarschijnlijk maja ...(en de smartwatch die er bij zit zit er bij veel andere winkels niet bij)


Hallo @Mirian1 ,

Wat jij wilt, is omslachtig. Maar het is mogelijk. 
 

Uit de kennisbank: (het gaat nu om de laatste zin)

Kan ik meerdere e-sims tegelijk gebruiken en op alle bereikbaar zijn?

Je kunt 2 e-sim profielen op 1 toestel installeren. Maar op de meeste toestellen kan slechts 1 e-sim actief zijn. Check bij de fabrikant of jouw toestel 2 e-sims tegelijk actief kan hebben. 

Je kunt ook altijd een fysieke sim en een e-sim tegelijk actief hebben.


Wanneer je dan na afloop van jouw contractperiode jouw KPN abonnement met e-Sim opzegt, blijft het andere nummer gewoon werken. 
 

Maar waarom zo ingewikkeld? Koop gewoon in een winkel het door jou gewenste toestel en stop daar jouw kaartje van die andere provider in. Of heb je nu persé twee telefoonnummers nodig? 

Omdat sowieso het ene abonnement nog loopt maar ik nu een leuke aanbieding zag icm een telefoon.... dus vandaar dat ik er aan dacht om dan een maandelijks opzegbaar abonnement te nemen

Tsjaa, als je de intentie hebt om maar heel kort van jouw KPN-abonnement gebruik te maken, dan zou je net zo goed die twee maanden even twee telefoons naast elkaar kunnen gebruiken. Of even wachten met het daadwerkelijk gebruiken van jouw nieuwe toestel. 


Denk er wel aan dat bij de genoemde telefoon ook problemen zijn gemeld i.c.m. het netwerk.


Omdat sowieso het ene abonnement nog loopt maar ik nu een leuke aanbieding zag icm een telefoon.... dus vandaar dat ik er aan dacht om dan een maandelijks opzegbaar abonnement te nemen

Dan moet u wel het toestel in 1 keer betalen. Want bij een maandelijks opzegbaar abonnement kunt u geen toestel lening krijgen.

U betaalt € 2,50 extra. En u kunt pas na 1 maand opzeggen. Dan krijgt u nog het opzegtermijn. Dus u betaalt minimaal 2 maanden. Lijkt me dat het voordeel tegenover een los toestel elders hooguit een paar tientjes is.

En u betaalt nog aansluitkosten ook zit ik me nu te bedenken. 


Denk er wel aan dat bij de genoemde telefoon ook problemen zijn gemeld i.c.m. het netwerk.

Dit had ik nog niet gehoord.... ga dat nog even opzoeken, dank je


Omdat sowieso het ene abonnement nog loopt maar ik nu een leuke aanbieding zag icm een telefoon.... dus vandaar dat ik er aan dacht om dan een maandelijks opzegbaar abonnement te nemen

Dan moet u wel het toestel in 1 keer betalen. Want bij een maandelijks opzegbaar abonnement kunt u geen toestel lening krijgen.

U betaalt € 2,50 extra. En u kunt pas na 1 maand opzeggen. Dan krijgt u nog het opzegtermijn. Dus u betaalt minimaal 2 maanden. Lijkt me dat het voordeel tegenover een los toestel elders hooguit een paar tientjes is.

En u betaalt nog aansluitkosten ook zit ik me nu te bedenken. 

Aaansluitkosten zijn er momenteel niet en het scheelt wel wat meer dan een paar tientjes en er zit bij deze ook een smartwatch bij en bij veel andere (web)winkels niet....


Als u het 06 nummer niet actief gaat gebruiken, dan hoeft u het niet te installeren ook. Dan kunt u gewoon direct de sim kaart van de andere provider plaatsen.


Hou je ook rekening @Mirian1 -  Mirian met een (eventuele) BKR registratie?


Hou je ook rekening @Mirian1 -  Mirian met een (eventuele) BKR registratie?

Ik betaal de telefoon toch in een keer meteen, dan heb je volgens mij niet te maken met een BKR registratie...


Als u het 06 nummer niet actief gaat gebruiken, dan hoeft u het niet te installeren ook. Dan kunt u gewoon direct de sim kaart van de andere provider plaatsen.

Oh top! Dat zou idd wel fijn zijn... kan ik namelijk een lokale esim nemen volgende maand als ik op vakantie ga...


Toch maar goed dat ik er (eventuele) bij schreef 😀 en idd dan geen BKR

*edit*

Voatjuh van mijn kant. Maandelijks opzegbaar….. 😎


Toch maar goed dat ik er (eventuele) bij schreef 😀 en idd dan geen BKR.

Haha idd maar ik ging wel even twijfelen😉


@Mirian1 Vind het een hele goede zet van je.😀 Tis dat ik net een nieuwe phone heb, anders had ik je bedankt voor de tip.😂

Wel goed opletten dat die gratis Watch7 in de bevestigingsmail staat.


Wel goed opletten dat die gratis Watch7 in de bevestigingsmail staat.

Dat staat die waarschijnlijk niet. Het is denk ik een actie van Samsung. Heeft KPN niets mee te maken. KPN wil niet verantwoordelijk zijn voor het geval de klant die watch om 1 of andere reden niet krijgt van Samsung. 

Kleine tip: niet gelijk de verpakking weggooien en een paar dagen later die watch aan gaan vragen bij Samsung. Want dan moet je een foto uploaden van de barcode op de verpakking. Geen verpakking is geen foto is geen watch.


@Nick83 Bij Simyo stond de gratis Tab A9+ gewoon vermeld in hun bevestigingsmail.

Voor de promo heb je nodig de goede EAN code, Imei nr en factuur. Voordat zij de zegel verbreekt, kan zij checken of de op het doosje vermelde EAN code op de lijst staat bij Samsung.


@Mirian1 Vind het een hele goede zet van je.😀 Tis dat ik net een nieuwe phone heb, anders had ik je bedankt voor de tip.😂

Wel goed opletten dat die gratis Watch7 in de bevestigingsmail staat.

😅Haha jaa het scheelt iets meer dan 100 euro en dan icm met dat horloge vind ik het wel de moeite waard....


Reageer