Skip to main content
Beantwoord

Zit er een spam filter op KPN SMS service?

• September 5, 2026
  • 1 reactie
  • 24 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Het valt me op, dat er al een heel lange tijd SMS berichten ‘zoek raken’   oftewel gewoon

niet aan komen. Het betreft vooral 2FA berichtjes uit het buitenland, zoals van Paypal, of

van paysafecard.com. Maar ook sommige binnenlandse  SMS’jes komen niet aan,

zelfs niet na meerdere keren aanvragen.

Mijn vraag: Zit er ook een SPAM filter op de SMS dienstverlening van KPN ?

Zo ja, Hoe zet ik dit uit ?

Het betreft een oude 2G Nokia telefoon, met een prepaid SIM kaart. 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Xenomatrix2, welkom terug!
Op sms zit geen spamfilter maar het is wel opmerkelijk dat sms berichten verdwijnen. 
Ik heb er ook niet direct een verklaring voor, kun je iets van een patroon herkennen in de ontbrekende smsberichten? Kun je het reproduceren? Ik ben dan wel benieuwd of het zich ook voordoet als je een toestel verbindt met 4G bijvoorbeeld, of het daar wél binnenkomt.

Het heeft er waarschijnlijk niets mee te maken en het is nu ook nog niet van toepassing maar ik deel toch het onderstaande topic “alvast”, op termijn gaat 2G ook stoppen

1 reactie

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 10, 2026

Hoi ​@Xenomatrix2, welkom terug!
Op sms zit geen spamfilter maar het is wel opmerkelijk dat sms berichten verdwijnen. 
Ik heb er ook niet direct een verklaring voor, kun je iets van een patroon herkennen in de ontbrekende smsberichten? Kun je het reproduceren? Ik ben dan wel benieuwd of het zich ook voordoet als je een toestel verbindt met 4G bijvoorbeeld, of het daar wél binnenkomt.

Het heeft er waarschijnlijk niets mee te maken en het is nu ook nog niet van toepassing maar ik deel toch het onderstaande topic “alvast”, op termijn gaat 2G ook stoppen