Skip to main content

Hallo, ik ga een aantal keer per jaar naar Zweden vanaf Nederland met de auto. In Duitsland en Denemarken heb ik 4G (al is duitsland bagger van zichzelf) en zodra ik Zweden binnenkom heb ik plots nergens meer internet verbinding. Ik heb een iPhone 11pro max 256gb. 
 

hij geeft wel 4g aan maar ik heb nergens internet. Zodra ik de settings verander naar 3g doet hij het wel. De simkaart in een andere iphone geprobeert en daar deed 4g het wel met internet. Het vreemde is dat dit dus alleen in Zweden gebeurd. In Denemarken, Duitsland of Nederland doet alles het prima. Heeft iemand enig idee? Ik zit in gebieden waar 3g bijna geen bereik heeft en 4g een stuk meer… groetjes :) 

Hallo @Benjamin1994 ,

Kun je in Zweden niet handmatig een andere provider selecteren? 
 

Probeer dit eens:

Zorg dat (data)roaming aan staat in het toestel
- Controleer de APN. Dat zou 'internet' of eventueel 'portalmmm.nl' moeten zijn
- Herstart je toestel een keer
- verbind handmatig met een ander beschikbaar netwerk (i.p.v. automatisch)

 

 


Het lijkt te werken bij Telenor SE. Telia of Tele2 doen het niet. Verder alle dingen als opnieuw opstarten en vliegtuigmodus geprobeerd. 
 

Waardoor kan het bij Telenor SE wel en andere niet? Ik kan niet altijd kiezen voor Telenor SE helaas. Bedankt alvast. 


Graag gedaan. :thumbsup_tone3:   

De reden kun je zoeken in contracten die KPN heeft afgesloten met bepaalde providers in een land. Soms zien we hier vragen van klanten met een partner die bv Vodafone heeft. Vodafone heeft dan weer met andere providers in bv Zweden een contract afgesloten. Best lastig inderdaad, zeker in zo'n groot uitgestrekt land als Zweden. In kom regelmatig in Zweden. Boven de grote meren is het land veel minder dicht bevolkt en heb je niet overal even goede voorzieningen.  


Bedankt voor je reactie. Mijn vriendin heeft met haar iPhone 12 wel internet met de providers waarbij het mij niet lukt. Ook zij zit bij KPN. 
 

ik heb mijn simkaart in de tel van mn vriendin gedaan en toen had ik wel internet. Zijn er dan toch instellingen van mijn telefoon niet correct bij bepaalde providers? 


Dit al uitgevoerd? 
 

Probeer dit eens:

Zorg dat (data)roaming aan staat in het toestel
- Controleer de APN. Dat zou 'internet' of eventueel 'portalmmm.nl' moeten zijn
- Herstart je toestel een keer
- verbind handmatig met een ander beschikbaar netwerk (i.p.v. automatisch)

 


Ja, dit heb ik gedaan. Enkel handmatig een bepaalde provider kiezen ( Telenor SE ) geeft mij internet. Ik heb ook geprobeerd te switchen en dan opnieuw op te starten maar dat mocht niet baten. 


Het ligt dan toch aan de instellingen in jouw Iphone11.  Als die gelijk staan aan de instellingen in de iPhone 12 van jouw vriendin, dan heb je alles gedaan wat mogelijk is. 

KPN kan hier verder ook niets aan doen. Het gaat tenslotte om een netwerk in het buitenland. Maar goed, door het handmatig een andere provider kiezen, heb je nu in ieder geval mobiel internet via Telenor SE. En dat is al een fijne vooruitgang.  


Inderdaad. Bedankt voor je hulp! 


hej….toch blijft dit vreemd...| zelfde probleem...komen hier al jaren..twee exact dezelfde iphone’s met alle instellingen gelijk en mijn vrouw heeft altijd problemen met de verbindingen ( wel zichtbaar 4g met vaak 1 of 2 balkjes...maar geen connecties mogelijk) | op mijn toestel werkt alles perfect alleen nu zijn ineens de rollen omgedraaid...(😉) en werkt mijn toestel niet…..zeg het maar | het is elke keer weer afwachten wat er werkt | onze ipad met data werkt altijd wel perfect dus is de oplossing via hotspot voorhanden….anyway..denk dat het menselijke aspect een rol speelt en ook de iPhone behoefte heeft aan vakantie…..🙃