Skip to main content

Ik heb de sim kaart geblokkereerd aangezien de telefoon + simkaart weg zijn. Nu wil ik een vervangende sim kaart. Die kan ik “telefonisch bestellen” maar dat komt er op neer dat ik een sms moet ontvangen op de geblokkeerde en zoekgeraakte SIM kaart (dat kan dus niet) of contact opnemen met de klantenservice op 1200, die vervangen is door een robot script dat mij weer naar dezelfde plek stuurt, of naar een telefoonwinkel moet.

Ik moest uiteraard ook een nieuwe telefoon kopen. Zonder bijbehorend abonnement, want dat heb ik al. (Tenminste, als die sim kaart vervangen kan worden.) Hoe kan ik een telefoon bij KPN bestellen? “Naar de dichtstbijzijnde winkel.” 

Ik ben goeddeels aan huis gebonden en de dichtstbijzijnde winkel is een half uur met de bus, om nog niet te spreken van de wachttijd in de winkels. Moet ik nu echt een andere provider zoeken om zoiets telefonisch of via het internet te kunnen regelen? 

Bestel een nieuw toestel met e-sim (bij een partij die binnen een dag kan leveren) en activeer deze  e-sim via de KPN app

Hi @Nr32, ik hoop dat je intussen verder gekomen bent, bijvoorbeeld met de tip van Francoix hierboven.

Zo niet, je kunt ook een terugbelafspraak maken. Op die manier belt een collega van mij je terug om je verder te helpen, wanneer het jou uit komt op het nummer dat je zelf kunt opgeven. Ik verwacht dat er dan snel een oplossing is!

Bestel een nieuw toestel met e-sim (bij een partij die binnen een dag kan leveren) en activeer deze  e-sim via de KPN app

Vogens mij moet je dan ook een SMS kunnen ontvangen om die esim te koppelen. 

kan zo vanuit de mijnKPN app

kan zo vanuit de mijnKPN app

Iemand die dus de login gegevens van je MijnKPN account heeft kan zomaar je nummer overnemen en installeren op zijn of haar eigen toestel?

Daarom moet je ook tweetraps verificatie aanzetten bij MijnKPN

Reageer