Skip to main content

Ho vraagje me zoontje heb simkaart abonement  met oude telefoon maar wil nu voor zijn verjaardag nieuwe telefoon doen hoe moet ik dat doen als die al simkaart abonement heb

Wat leuk, een nieuwe telefoon :iphone: voor zijn verjaardag :birthday:  :champagne_glass:  :tada: .

Je kunt gewoon een telefoon kopen. Alleen door de lockdown nu even niet in een fysieke winkel. Een telefoonlening (i.c.m. nemen nieuw/verlengend abonnement) is niet verplicht. Er zijn al smartphones van af 89 euro. Dat betaal je toch in één keer…. (?)

De simkaart kan je overzetten.

Als het nog geen 3-in-1 simkaart is, waar het juiste formaat uit te drukken is, kun je het volgende doen.

Je kunt die simkaart in een telefoonwinkel laten knippen naar het juiste formaat als ie niet in de nieuwe telefoon past. (alleen zijn de winkels tot minimaal 20 januari dicht i.v.m. de lockdown…. )
KNIP NIET ZELF, telefoonwinkels hebben hier een speciale tang voor.

Ook is het mogelijk om een vervangende simkaart aan te vragen als z'n huidige sim niet in het andere toestel past.

Info 3-in-1 simkaart/sim vervangen.

N.B. zelf zou ik even wachten totdat de winkels weer open zijn. En dan met je zoontje bv naar Mediamarkt, of de plaatselijke telefoonwinkel (gun ze wat omzet) gaan. Telefoon kun je gewoon zo kopen. I.c.m. abo (en lening) niet noodzakelijk of verplicht zoals eerder vermeld.


Dank je wel voor de informatie  heb met me zoontje afgesproken dat zodra de wi kels open gaan we gaan kijken is toch fijne om.in een wi kek te kijken dan online kan die nog even denken wat die wil hahah denk je wel


Je kunt die simkaart in een telefoonwinkel laten knippen naar het juiste formaat als ie niet in de nieuwe telefoon past. (alleen zijn de winkels tot minimaal 20 januari dicht i.v.m. de lockdown…. )

 

Ik hoorde vanochtend dat de lockdown met 3 weken verlengd gaat worden, geen idee of het waar is, mij het zou mij niets verwonderen.