Skip to main content

Mijn zoontje niet bellen in Oostenrijk , wel gebeld worden. Lastig want hij kan ons niet bereiken. 
daarnaast staat 4 g in beeld maar doet het internet het niet. 
kan op zijn telefoon een blokkade zitten vanuit kpn ? 

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Mijn zoon heeft een kids Sim en kan alleen gebeld worden in Oostenrijk . Kan dit omgezet worden dat hij zelf ook kan bellen. Ivm skiën fijn als hij ons ook kan bereiken. 
verxer heeft hij 4g maar doet het internet het niet. 

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic


Mijns inziens zou een kids sim gewoon moeten werken in Oostenrijk.

Belt hij wel met +31 en zonder voorloop 0 voor het nummer dat hij belt?

Dus niet 06-12345678 maar +316-12345678.


Hi @LoesM en welkom op het forum! Inderdaad niet handig dat hij niet kan bellen daar. 

Wat krijgt hij te horen als hij probeert te bellen? Belt hij wel naar jullie nummers met de juiste landcode (+31) ervoor? Mocht dat allemaal kloppen, dan kun je voor sneller contact hierover het beste met ons bellen via 0800-0402. Spreek in dat je een storing hebt en dan krijg je vanzelf iemand aan de lijn. Zorg ook dat je de abonnementsgegevens van je zoon bij de hand hebt, dan kan mijn collega je zo snel mogelijk helpen. 

Mocht het telefonisch niet lukken, laat het hier gerust weten! 


Is dat een Kids sim abonnement?

En belt ie jullie wel met +31623456789 ?

Heeft ie wel internet via wifi kan ie eventueel via Whatsapp bellen. Dan natuurlijk een audio gesprek. Geen video gesprek want dat vreet bandbreedte.

Ik neem tenminste aan dat iedereen Whatsapp heeft.


@Sanne_M  contact gehad met kpn, blokkade heeft uw collega eraf gehaald. Helaas lukt het bellen nog niet. 
 

@PeterG  met WiFi lukt het . Maar gaat vooral op de momenten dat hij onderweg is en geen wifi heeft. 


Buiten het bereik van een Wifi netwerk moet het ook werken natuurlijk @LoesM, anders is hij daar zo afhankelijk van.

Staat roaming wel aan in de instellingen op zijn toestel? Werkte het wel in andere landen op weg naar Oostenrijk? Hij kan ook een ander Oostenrijks netwerk proberen, het kan zijn dat het daarmee wel gaat.