Skip to main content

Ik heb een Experiabox V10. Hoe weet ik of zowel 2.4 al 5 GHz apparaten tegelijkertijd goed functioneren?

.


Bij de v10 zijn de 2.4ghz en de 5ghz band gesplitst en die geef je ieder een eigen naam. Je moet dus zelf bepalen welke band je wil gebruiken. 

Hallo @Joep1965 en @Frank Mi die 2 banden hebben niet standaard een eigen naam, maar kun je wel geven als apparaten moeite hebben met een bepaalde band te verbinden.

Om op jouw vraag een concreet antwoord te geven @Frank Mi , als jouw apparaten goed kunnen verbinden met het modem, werkt alles goed.

 


Hi @Frank Mi, vanwaar deze vraag? Heb je met 1 of meerdere apparaten problemen met verbinden? Een V10 zendt beide gelijktijdig uit, en ze horen ook beide prima te functioneren. 5Ghz komt wel minder ver dan 2,4Ghz, dus als je wat verder bij het modem vandaan bent -of een paar muren tegenkomt onderweg- kan het zijn dat het 5Ghz signaal verdwijnt. 

Mocht je een probleem ervaren dat nog steeds speelt, zou je dan uit willen leggen wat er precies aan de hand is zodat we verder met je mee kunnen denken? 🙂


Bedankt. Ik kocht een apparaat dat énkel op 2.4werkt en wilde tevoren weten of dat goed gaat terwijl ik tegelijk via de Box op 5.0 internet. Ja dus, het werkt.  Bedankt voor het meedenken


Ah super, bedankt voor de terugkoppeling 😊