Skip to main content
Antwoord

2,4 wifi kanaal 11, wat betekent dat?

• February 16, 2025
  • 3 reacties
  • 120 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik wil graag gebruik kunnen maken van 2,4 Wifi. Ik zie in de app Thuis van KPN staan, dat dit kanaal 11 is. Wat wordt hiermee bedoeld? Betekent dit dat ik gebruik kan maken van 2,4 of moet ik deze nog steeds via de Modem aanzetten? Het lukt namelijk steeds niet om op de Modem in te loggen. Mijn vriend heeft het wachtwoord aangepast, maar is deze vergeten 🫣

Kortom, ik wil gebruik maken van 2,4, maar dit lukt steeds niet om via de Modem aan te zetten maar wellicht niet nodig omdat ik al gebruik kan maken van kanaal 11?

Dank voor de reacties!

Groetjes Sophie 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Clauwauw. Welkom op de community. Goed dat je dit vraagt! Kanaal 11 betekent dat je modem de 2,4 GHz wifi uitzendt op dat specifieke kanaal. Dit betekent dat 2,4 GHz gewoon aanstaat en je hier gebruik van zou moeten kunnen maken.

Als het niet lukt om verbinding te maken, kun je proberen je wifi-netwerk op je apparaat te ‘vergeten’ en opnieuw te verbinden. Lukt dat niet, dan is het handig om in te loggen op je modem om te controleren of 2,4 GHz echt aanstaat.

Omdat het wachtwoord van het modem is vergeten, kun je een reset doen. Dit doe je door het resetknopje achterop het modem ongeveer 10 seconden ingedrukt te houden met een paperclip of tandenstoker. Daarna kun je weer inloggen met de standaardgegevens die op de sticker van het modem staan.

Hopelijk lukt het hiermee! Laat het weten als je nog vragen hebt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• February 16, 2025

De 2,4 ghz band is opgedeeld in meerdere kanalen van 20 MHz 

Wat je ziet is dat je kanaal 11 van die band gebruikt. Er is dus niks aan de hand.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 16, 2025

Beste ​@Clauwauw zo te lezen is de 2.4-band al geactiveerd en ingesteld op kanaal 11.

In NL zijn de kanalen 1 t.e.m. 13 beschikbaar, echter voor een ongestoorde ontvangst kiest de modem het op dat moment meest geschikte kanaal, zijn 1, 6 of 11. In jouw geval op dit moment kanaal 11 dus, maar dat kan morgen net zo goed kanaal 1 of 6 of weer 11 zijn.

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen, met welke firmwareversie?

De firmwareversie staat ergens onderaan het inlogscherm van de modem.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 19, 2025

Hoi ​@Clauwauw. Welkom op de community. Goed dat je dit vraagt! Kanaal 11 betekent dat je modem de 2,4 GHz wifi uitzendt op dat specifieke kanaal. Dit betekent dat 2,4 GHz gewoon aanstaat en je hier gebruik van zou moeten kunnen maken.

Als het niet lukt om verbinding te maken, kun je proberen je wifi-netwerk op je apparaat te ‘vergeten’ en opnieuw te verbinden. Lukt dat niet, dan is het handig om in te loggen op je modem om te controleren of 2,4 GHz echt aanstaat.

Omdat het wachtwoord van het modem is vergeten, kun je een reset doen. Dit doe je door het resetknopje achterop het modem ongeveer 10 seconden ingedrukt te houden met een paperclip of tandenstoker. Daarna kun je weer inloggen met de standaardgegevens die op de sticker van het modem staan.

Hopelijk lukt het hiermee! Laat het weten als je nog vragen hebt.

Â