Skip to main content
Antwoord

2e Generatie Chromecast verbindt niet met Box12

• July 2, 2025
  • 6 reacties
  • 66 keer bekeken

Caroline Van Til
Nieuwkomer

Hoi hoi,

Ik heb net modem v12 gekregen, maar nu verbind de chromecast niet. Hij loopt helemaal stappenplan via Google home door, maar op het einde verbind hij niet. Ik heb al de chromecast naar fabrieks instellingen gezet, werkte niet. Ik heb ook gekeken op een 2.4 wifi gezet, maar dat werkte ook niet. Weet iemand welke instelling in het modem kan helpen?

Beste antwoord door Caroline Van Til

Dank voor de reacties! Ik had inderdaad al een extra netwerk 2.4ghz aangemaakt, zie verhaal Peter ;). Het is uiteindelijk gelukt met het extra netwerk en PMF op optioneel gezet, denk dat het dus net dat laatste te maken had. Dank voor het meedenken

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 2, 2025

Heb je de chromecast wel eerst een fabrieksreset gegeven? Zeker 10 seconden het knopje indrukken. 

Dit is versie 2

Caroline Van Til
Nieuwkomer

Bedankt voor de reactie, in mijn verhaal staat al dat ik hem naar de fabriekinstellibgen heb gezet. Ik vermoed dat het om een instelling in het modem gaat.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 2, 2025

Zet in de 12 eens Extra wifi 2,4 aan. Met aparte gegevens. En verbindt 'm daarmee. 

Ik denk dat het 2,4/5 Ghz wifi met die oude chromecast een probleem is.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • July 2, 2025

Zet in de 12 eens Extra wifi 2,4 aan. Met aparte gegevens. En verbindt 'm daarmee. 

Ik denk dat het 2,4/5 Ghz wifi met die oude chromecast een probleem is.

nee moet geen probleem zijn.

heb hier zelf dezelfde generatie Chromecast. draait al jaren goed op de wifi van de Box12.

hij ondersteund ook gewoon netjes 2.4 en 5Ghz wifi.

Caroline Van Til
Nieuwkomer

Dank voor de reacties! Ik had inderdaad al een extra netwerk 2.4ghz aangemaakt, zie verhaal Peter ;). Het is uiteindelijk gelukt met het extra netwerk en PMF op optioneel gezet, denk dat het dus net dat laatste te maken had. Dank voor het meedenken

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Caroline Van Til welkom op de KPN Community! Zoals je merkt denkt men graag even met je mee! Fijn dat het allemaal gelukt is en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen betekenen!