Skip to main content

hallo ne het vervangen van onzen Experia box v10 A  maar de oude experia box v10 is mijn internet snelheid nog maar rond de 5 MB met de oude box had ik en snelheid van tussen de 20 en 30 MB hoe kan dat of kan de oude experia box niet met het G4 moden overweg ?

zo wel wifi en ook op de Lan is het het zelfde

Heeft u het over het 4g modem van sneller internet buitengebied?


ja dat  klopt 


En gebruik je nu de v10 of de v10a? Dat is me niet helemaal duidelijk. 


de v10a ia kapot gegaan en nu heb v10 


Het gebeurt wel dat de v10a omgeruild voor een v10 omdat de v10 net iets beter werkt. Dit is dus wel bijzonder. Ik heb de combi met de v10 en dat werkt perfect. Wil de de v10 een keer resetten? Welke snelheid heb he zonder het 4g modem?


welke lampjes branden op het 4g modem?zit de kabel van het 4g modem in de gele of rode poort van de v10?


op de fast 4360  dus G4 modem branden alle lampjes blauw 

bij de v10 zit het kabel in de rode port 


Dan zit daar het probleem!Doe hem eens in een gele poort en herstart daarna de v10.Helpt dat?

Zoniet reset dan de v10 nog eens daarna.


op de fast 4360  dus G4 modem branden alle lampjes blauw 

bij de v10 zit het kabel in de rode port 

Hallo @Wim de Munter de rode poort is alléén voor de glasvezelaansluiting, doe de kabel in een willekeurige gele poort en dan met het goed kunnen werken.

Succes.

 


heb met alles gereset nu blijkt dat het G4 modem bij het lampje G4 rot blijft branden dus denk dat het G4 niet meer goed is 

 


Welk lampje brand rood op het 4G modem?

De ethernet kabel zit nu in een gele en niet in de rode?


het lampje onder het 4G met en mast er achter 

ja de ethernet kabel zit nu in de gele 


 


Haal de simkaart er even uit en plaats em weer terug. Dan even goed aandrukken.  Dat wil nog wel eens helpen. 


Hoi @Wim de Munter ,

Het was even zoeken maar misschien heb je hier wat aan:

Simkaart van Sneller Internet Buitengebied modem herstellen
Marcia_
Rank
Reputatie 7
Badge +29

Je bezoekt deze forumpagina, omdat je een e-mail van ons hebt gekregen over jouw 4G-modem. Heb je geen e-mail gekregen over je 4G-modem, dan is onderstaande niet op jou van toepassing.

Wat is er aan de hand?

We hebben ontdekt dat sommige klanten met een 4G-modem gebruiken, dat geen extra internetsnelheid geeft. Bij deze modems zit de simkaart er niet goed in door een productie- en installatiefout. Hierdoor geniet je nog niet van de extra snelheid die het 4G-modem biedt.

 

Wat moet ik doen?

Doorloop makkelijk zelf de stappen, dan werkt je modem wel goed en profiteer je van de extra internetsnelheid:

  1. Zet het 4G-modem uit met de kleine zwarte knop aan de achterkant, of trek de stekker uit het stopcontact. Als je er beter bij wilt kunnen, maak dan de andere kabels ook even los.
  2. Haal aan de voorkant/onderkant de simkaart uit het modem.
  3. Steek de simkaart er nu goed in zoals op de foto hieronder. Wees voorzichtig met de goudkleurige contacten. Je hoort bij het insteken 2 zachte klikjes. De simkaart mag nu niet meer uitsteken.
  4. Sluit het modem nu weer aan met de kabels en op het stopcontact en zet hem weer aan. Wacht een paar minuten totdat het lampje onder 4G blauw brandt.
  5. Nu werkt je modem optimaal en is je internetsnelheid hoger.

Hoe weet ik nu dat ik echt sneller internet heb?

De lampjes op je modem branden nu blauw , zoals op deze afbeelding. Als je een bekabelde speedtest doet, dan zie je dat je een hogere snelheid haalt dan de snelheid die volgens onze website beschikbaar is op jouw adres

Wil je meer informatie over Sneller Internet Buitengebied? Dan kan je terecht op onze website. Heb je nog vragen, laat het dan gerust hieronder weten. We helpen je graag verder. 


bedankt alle maal het was de simkaart die er toch en stukje er uit was gegleden 

heb nu weer gewoon 40 MB snelheid 


Hoi @Wim de Munter ,

Goed om te horen!


Dan zit daar het probleem!Doe hem eens in een gele poort en herstart daarna de v10.Helpt dat?

Zoniet reset dan de v10 nog eens daarna.

Hoi @Wim de Munter ,

Het was even zoeken maar misschien heb je hier wat aan:

Simkaart van Sneller Internet Buitengebied modem herstellen
Marcia_
Rank
Reputatie 7
Badge +29

Je bezoekt deze forumpagina, omdat je een e-mail van ons hebt gekregen over jouw 4G-modem. Heb je geen e-mail gekregen over je 4G-modem, dan is onderstaande niet op jou van toepassing.

Wat is er aan de hand?

We hebben ontdekt dat sommige klanten met een 4G-modem gebruiken, dat geen extra internetsnelheid geeft. Bij deze modems zit de simkaart er niet goed in door een productie- en installatiefout. Hierdoor geniet je nog niet van de extra snelheid die het 4G-modem biedt.

 

Wat moet ik doen?

Doorloop makkelijk zelf de stappen, dan werkt je modem wel goed en profiteer je van de extra internetsnelheid:

  1. Zet het 4G-modem uit met de kleine zwarte knop aan de achterkant, of trek de stekker uit het stopcontact. Als je er beter bij wilt kunnen, maak dan de andere kabels ook even los.
  2. Haal aan de voorkant/onderkant de simkaart uit het modem.
  3. Steek de simkaart er nu goed in zoals op de foto hieronder. Wees voorzichtig met de goudkleurige contacten. Je hoort bij het insteken 2 zachte klikjes. De simkaart mag nu niet meer uitsteken.
  4. Sluit het modem nu weer aan met de kabels en op het stopcontact en zet hem weer aan. Wacht een paar minuten totdat het lampje onder 4G blauw brandt.
  5. Nu werkt je modem optimaal en is je internetsnelheid hoger.

Hoe weet ik nu dat ik echt sneller internet heb?

De lampjes op je modem branden nu blauw , zoals op deze afbeelding. Als je een bekabelde speedtest doet, dan zie je dat je een hogere snelheid haalt dan de snelheid die volgens onze website beschikbaar is op jouw adres

Wil je meer informatie over Sneller Internet Buitengebied? Dan kan je terecht op onze website. Heb je nog vragen, laat het dan gerust hieronder weten. We helpen je graag verder. 

 

Fijn dat het gelukt is! 


Hoi @Wim de Munter ,

Het was even zoeken maar misschien heb je hier wat aan:

Simkaart van Sneller Internet Buitengebied modem herstellen
Marcia_
Rank
Reputatie 7
Badge +29

Je bezoekt deze forumpagina, omdat je een e-mail van ons hebt gekregen over jouw 4G-modem. Heb je geen e-mail gekregen over je 4G-modem, dan is onderstaande niet op jou van toepassing.

Wat is er aan de hand?

We hebben ontdekt dat sommige klanten met een 4G-modem gebruiken, dat geen extra internetsnelheid geeft. Bij deze modems zit de simkaart er niet goed in door een productie- en installatiefout. Hierdoor geniet je nog niet van de extra snelheid die het 4G-modem biedt.

 

Wat moet ik doen?

Doorloop makkelijk zelf de stappen, dan werkt je modem wel goed en profiteer je van de extra internetsnelheid:

  1. Zet het 4G-modem uit met de kleine zwarte knop aan de achterkant, of trek de stekker uit het stopcontact. Als je er beter bij wilt kunnen, maak dan de andere kabels ook even los.
  2. Haal aan de voorkant/onderkant de simkaart uit het modem.
  3. Steek de simkaart er nu goed in zoals op de foto hieronder. Wees voorzichtig met de goudkleurige contacten. Je hoort bij het insteken 2 zachte klikjes. De simkaart mag nu niet meer uitsteken.
  4. Sluit het modem nu weer aan met de kabels en op het stopcontact en zet hem weer aan. Wacht een paar minuten totdat het lampje onder 4G blauw brandt.
  5. Nu werkt je modem optimaal en is je internetsnelheid hoger.

Hoe weet ik nu dat ik echt sneller internet heb?

De lampjes op je modem branden nu blauw , zoals op deze afbeelding. Als je een bekabelde speedtest doet, dan zie je dat je een hogere snelheid haalt dan de snelheid die volgens onze website beschikbaar is op jouw adres

Wil je meer informatie over Sneller Internet Buitengebied? Dan kan je terecht op onze website. Heb je nog vragen, laat het dan gerust hieronder weten. We helpen je graag verder. 

Nog steeds actueel helaas.
Bleek bij mij ook bij het nu geleverde modem (met de antennes)  dat het 4g lampje rood bleef branden en signaallampjes uit bleven. In de inhoudelijk erg summiere handleiding staat niets t.z. en ook online bij SIB info van KPN geen info.
Nu had ik SIB ook een keer voor iemand anders geïnstalleerd en daarom was ea m.i. niet te wijten aan benodigde tijd voor 1e aanmelding/koppeling modem.
Maar ja, je zit nog binnen de 48 uur dus bellen naar de helpdesk gaat hem niet worden want de 1e vestingwal kan 9 op 10 niet meer dan voorlezen wat hun computer zegt wat dan zeer ws zal "laat modem aanstaan en wacht"..

Dus van alles geprobeerd wat op internet te vinden was, resetten modems (wat wel hielp mbt dat de kale ADSL die ingestort was van 11.9 mbs naar nog geen 5 met het nwe modem).
Om gelukkig op dit forum dit draadje te vinden en te ontdekken dat de simkaart niet goed in het 4G-modem zat.

Zou handig zijn dat deze info door KPN zelf vindbaar aangeboden wordt  ipv dat het op een "besloten" forum moet worden opgedist.
Waarom staat dit niet in die handleiding bij modem problemen oplossen, bij dat nu inhoudelijk nietszeggende stukje "Betekenis van de lampjes"…

Overigens nu nog wel aan het onderzoeken waarom ik amper 39 mbps meet met Speedtest (met 1 ontvangststreepje op 4g-modem) en mijn mobiel (4g+) op dezelfde plek ruim 80 mbps meet.
Ergo het SIB modem levert dus maar een bijdrage van,  39-11.8 (adsl-kaal gemeten), amper 27mbps  waar  50 plus je vastelijnsnelheid is beloofd en je mobiel dus wel het tbs heeft..
Beetje wrang gelet wat ik er flink extra voor moet betalen* omdat SIB niet kon bij mijn oude ADSL-abonnement omdat die maar tot 50mbps zou zijn, wat feitelijk de cap is van SIB en in de praktijk ook niet eens gehaald kan worden.

Heb nog een plekje waar de mobiel 164 mbps download meet om te kijken of de Sagem dan wel zin heeft om zijn beloofde bijdrage te doen.
Alleen daar natuurlijk geen stroompunt en een probleem mbt t.p. krijgen van een netwerkkabel naar het adsl-modem
Loopt er een cat 5e  (in de muur) die van het modem naar het kantoortje gaat (switch) met een trekdoos vlakbij. Helaas gaat een nwe kabel trekken niet meer lukken maar zit er nog net genoeg  ruimte in om evt te onderbreken en 2 RJ45-stekkers te knijpen en in te pluggen in het modem.
Maar, weet iemand of je met de twee poorten op het 4G-modem (betrouwbaar) kan gebruiken om door te lussen?  Voor ik erachter kom dat het niet (goed) werkt na t doorknippen van die netwerkkabel.
(Ergo lasdop met aansluitdoos ↔️ Experiabox ↔️ 4G-modem ↔️ switch werkkamer)

 

(* Had nog een overgenomen internet/tv/bellen Telfort-abonnement waarmee max 12mbps internetsnelheid mogelijk was,  mits tv-ontvanger uit en geen andere apparatuur  bij, en ben nu meer kwijt aan een internet-only-abonnement die allen op papier tot 100mbps is).