Skip to main content

Heeft iemand ervaring om een Fritzbox patch cover aan te sluiten op de glasvezelaansluiting (linkerkastje)?

Ik denk dat ik hiervoor deze nodig heb, maar weet eigenlijk niet hoe het aangesloten moet worden, ik kan er niets over vinden. Wellicht heeft iemand hier dit al gedaan...
 

Admin: foto verwijderd ivm privacy

@K-net 

nee dat is helaas niet de juiste patchcover. je zult deze nodig hebben.

wat wil je precies bereiken met de patchcover?

maak trouwens even jou gegevens dit op de foto staan onleesbaar. dit kan nu iederen zo maar zien.


@K-net

nee dat is helaas niet de juiste patchcover. je zult deze nodig hebben.

wat wil je precies bereiken met de patchcover?

maak trouwens even jou gegevens dit op de foto staan onleesbaar. dit kan nu iederen zo maar zien.

Ik wil dat mijn Fritzbox 5590 Fiber direct via glas aan wordt gesloten aan de glasaansluiting. Ik begrijp dat je daarvoor een patch cover nodig hebt, die dat mogelijk maakt. Op de glasaansluiting aan de muur zit alleen RJ45 aansluiting.


dan heb je aan die Patchcover genoeg. meer heb je niet nodig als het goed is.

zorg er wel voor dat je Fritzbox 5590 hebt met de juiste SFP. jij hebt een AON aansluiting.


dan heb je aan die Patchcover genoeg. meer heb je niet nodig als het goed is.

zorg er wel voor dat je Fritzbox 5590 hebt met de juiste SFP. jij hebt een AON aansluiting.

Gewoon het kapje van de wandcontactdoos eraf halen? De rest volgt vanzelf? (natuurlijk wel voorzichtig met glaskabel).


Hierbij de juiste foto van het aansluitkastje van de glasvezel 😅 

 


U kunt het zwarte gedeelte omhoog schuiven. Alles wat niet zwart is blijft aan de muur zitten.


dan heb je aan die Patchcover genoeg. meer heb je niet nodig als het goed is.

zorg er wel voor dat je Fritzbox 5590 hebt met de juiste SFP. jij hebt een AON aansluiting.

Gewoon het kapje van de wandcontactdoos eraf halen? De rest volgt vanzelf? (natuurlijk wel voorzichtig met glaskabel).

Dàt word je wat te eenvoudig voorgesteld. Bij een AON-glasvezel schijnt dit het eenvoudigst te zijn, maar bij een XGS-PON gaat dit echter niet zo makkelijk als met een AON-glasvezel en ik kan dit weten, omdat ik de tweede in heel Nederland was die de router rechtstreeks op een werkende XGS-PON glasvezel heb aangesloten.


Reageer