Skip to main content

Beste,

 

Ik heb sinds een aantal dagen mijn KPN Box 12 modem binnen en probeerde deze aan te sluiten op een bestaande (blauwe) telefoonkabel. Ik heb deze verbonden met het meegeleverde doosje en deze vervolgens in de DSL geklikt. Ik ben er alleen niet helemaal van overtuigd dat dit een goede installatie is want mijn wifi valt constant weg en bij het installeren kwam ik ook andere soorten dozen tegen voor de installatie dan dat ik hier in mijn nieuwe huis aantrof. Zie foto: https://ibb.co/SRF7j7S

Ik heb hier nog geen ervaring mee dus wellicht kan iemand mij hierin adviseren voor de vervolgstappen.

Groet,

Stefan

 

Hallo @Stefan BR heb je ook problemen bij apparaten die met een netwerkkabel zijn aangesloten op de gele Ethernet poorten 1-4 van het modem? WiFi is gevoelig voor storingen door signalen van andere apparatuur in jouw huis.


Nee dat eigenlijk helemaal niet. Heb ook twee wifi versterkers van KPN in huis, dat lijkt ook wel weinig te doen.


Ok, als de ethernet aansluitingen werken dan lijkt me de aansluiting van het modem in orde.

Dan is het dus (alleen) een wifi probleem. Waar staan jouw modem en de wifiversterkers? Welke zijn dat en hoe zijn ze aangesloten op de KPN Box?


De modem staat in de meterkast. Ik heb de super wifi punten geconfigureerd met de netwerkkabel en daarna in de woonkamer en boven in het stopcontact gestoken. Dit zou voldoende moeten zijn toch voor het versterken van het signaal? Of moet de netwerkkabel er altijd inblijven?

Daarnaast zie ik ook het lampje van de wifi constant knipperen. 

Ik heb trouwens in mijn woonkamer ook nog een ptt aansluitpunt. Zou dat misschien voor een beter aansluiting kunnen zorgen voor het internet? Ik heb mij hier nog niet verder in verdiept of ik de modem ook vanuit dit ptt punt zou kunnen voeden bijvoorbeeld.

Tot zo ver dank voor je antwoorden :)