Skip to main content

Ik wil mijn internet+tv pakket tijdelijk stopzetten in verband met een andere tijdelijke woning.
Ik had ondertussen gezien dat pauzeren niet mogelijk is.
Nou wil ik best het abbonnement stopzetten en dan later weer aanzetten, maar daarbij heb ik 1 probleem.

Bij het stopzetten vragen ze je namelijk vaak de modem terug te sturen omdat die in bruikleen is.
Waarom is dat een probleem? Nou, er was dus brand bij ons in het complex, die modem weet ik van dat die intact is, maar ik denk niet dat ik er voorlopig bij kan. En neej, ik wil hem niet op borgkosten overnemen.

Is het mogelijk mijn abbonement stop te zetten, maar dat jullie bijvoorbeeld de terugstuur periode ophogen tot 3 maand ofzo?

Waarom kunt u er voorlopig niet bij?


Gebouw is afgezet ivm allerlei onderzoeken voor de oorzaak, schade inspectie etc. Ik verwacht dat de inboedel op een gegeven moment eruit gehaald word, en dat daarbij hopelijk ook de modem word meegenomen, maar geen idee hoe lang dat gaat duren.

Denk niet dat het voor 1 juli is, meestal word ergens deze week het geld van het abonnement geïnd en dat zou een beetje zonde zijn.


Beste @Ronalddezoveelste, welkom! Bij dit soort uitzonderingen kunnen we er altijd melding van maken dat het modem niet retour komt. Voor het opzeggen moet je wel zelf even bellen met 0800-0402. Dat kan via het forum niet geregeld worden. 


Goeiemorgen,

Heb inmiddels per telefoon opgezegd. Heb daar nog geen bevestigingsemail oid van ontvangen.
Nou kwam ik wel tegen dat als ik nu zelf probeer te verhuizen/op te zeggen via de site, dat er een bestelling lopende is. Dat doet mij vermoeden dat het toch goed gegaan is en de opzegging loopt. De betreffende call agent zal al zoiets van waarschijnlijk eind komende maand.

Kun jij dat voor me bevestigen dat hij opgezegd is als ik je de postcode dm ofzo?
Als de opzegdatum eind van de maand is hoop ik tegen die tijd meer te weten of er nog iets uit de woonkamer gehaald kan worden. Dus qua modem komt het dan wel goed denk ik.


Zeker, vul je forumprofiel aan met je adres en klantnummer (alles waar ‘privé’ achter staat is alleen inzichtelijk voor KPN en jou) en laat hier even weten dat je dat gedaan hebt. Dan kijk ik met je mee!


Was het geen optie om het abonnement te verhuizen naar de tijdelijke woning? En later weer terug te verhuizen?

Al had je met verhuizen ook nieuwe apparatuur moeten hebben omdat je niet bij je huidige apparaten kunt ( hoe gaat het dan Marcia? )

Dan raak je niet je eventuele opnames kwijt. 


@Marcia_ Heb ik aangevuld.

@PeterG 
Niet echt, door de huidige huizenmarkt word je in dergelijke gevallen vaak tijdelijk in iets van een chalet/bungalow op een vakantiepark gezet voor de eerste 3 maanden(soms zelfs langer). Daar mag je niet ingeschreven staan en zelfs al is het een particulier waarvan je het afneemt, dan is het nog niet persé een postcode waarbij je een vaste lijn kan laten leggen. Moet je net geluk mee hebben.


Al had je met verhuizen ook nieuwe apparatuur moeten hebben omdat je niet bij je huidige apparaten kunt ( hoe gaat het dan Marcia? )

Hele goede vraag! Dat is zo'n uitzonderlijke vraag dat ik dit niet meteen weet eigenlijk.

 

@Ronalddezoveelste ik heb een notitie gemaakt van de situatie! Mocht je toch nog een brief krijgen dat ‘ie terug moet, kan je die negeren.Â