Skip to main content

hallo allemaal, ben al decennia bij de kpn, prima allemaal maar ik heb een nieuw modum kpn box V12, alles werkt behalve mijn acer aspire laptop.

deze vindt het netwerknaam niet, sluit ik het oude modum weer aan ziet de pc deze direct en is het klaar.

De pc vindt box 12 netwerknaam niet kpn geeft aan via het systeem wat je door moet lopen dat er geen devices zijn aangesloten, wat is / zijn dat en hoe kan ik dat doen. alles werkte immers prima bij mijn vorige experia box, HELP!!

Alvast dank voor de genomen moeite.

gr noci

 

Hoi @noci ,

Je hebt meerdere opties om te proberen:

-Zet wifi 6 uit in het modem, dat doe je door naar 192.168.2.254 te gaan, in te loggen met het admin password(staat achterop de box 12) en vervolgens naar wireless te gaan.Zet 2.4GHZ dan op B/G/N en 5GHZ op A/N/AC.

-Log in op het modem en ga naar extra wifi, zet 2.4GHZ dan aan en probeer daar je laptop mee te verbinden.

-Zet 5GHZ op 80mhz, dan kan soms problemen met bepaalde intel netwerkkaarten verhelpen:

 


Ik vermoed dat je laptop niet met bandsteering van het modem om kan gaan. In het modem is een extra wifi netwerk beschikbaar wat standaard uit staat. Op dat netwerk kan je de 2.4ghz band en de 5ghz band wel ieder een eigen naam kan geven. Gebruik de 2.4ghz voor je laptop.  Begrijp wat ik bedoel of is het abracadabra?


Ik begrijp nu dat een laptop een device is maar hoe kan het dat deze de experiabox wel vindt maar de box v12 niet, dat is toch raar. Dan doet de laptop het toch gewoon. 


we kruisen elkaar net met het reageren, ik ga ermee aan de slag


Ik begrijp nu dat een laptop een device is maar hoe kan het dat deze de experiabox wel vindt maar de box v12 niet, dat is toch raar. Dan doet de laptop het toch gewoon. 

De oude types modems(V10 en ouder) hadden minder problemen met wifi dan nu met de box 12.Het ligt ook niet aan je laptop, maar dan de box 12.Maar gelukkig is dat vaak op te lossen.Zie de reactie van Joep en mijn vorige reactie.


we kruisen elkaar net met het reageren, ik ga ermee aan de slag

Top, laat maar weten.


ik ben er mee bezig, zit nu in het modum en zie inderdaad jullie adviezen, ogenblikje


ik ben er mee bezig, zit nu in het modum en zie inderdaad jullie adviezen, ogenblikje

Prima hoor😊

 


ik heb bij de extra wifi de 2.4ghz aangezet, bij 5ghz 80, maar dat stond er al, de wifi op de laptop even uit en aan gezet maar de laptop vindt het netwerknaam nog niet en het bovenstaande bij b / g/ n  ed ook aangepast en bevestigd met reply


ik heb nu een lan verbinding aan de laptop 


Ziet de laptop wel andere netwerken?

Wel raar dat het hierna nog niet werkt.


het is geen abracadabra hoor, Joep ik begrijp het prima😉 goed uitgelegd


ja hoor, netwerken genoeg in de buurt


5.0ghz moet wel uit staan toch bij extra wifi


die staat nog op off


5.0ghz moet wel uit staan toch bij extra wifi

Die hoeft niet aan, maar als die aanstaat is het niet zo erg.Extra wifi 2.4 en 5ghz hebben toch een andere naam, dus dan zou je alsnog gewoon 2.4ghz moeten vinden.

Welk type laptop is het?

ja hoor, netwerken genoeg in de buurt

Dan werkt jouw laptop in ieder geval prima.


als ik bij extra wifi de 5ghz aan zet vindt de laptop het netwerk ook niet en daarna afzonderlijk bij settings bij 2.4ghz ipv 20mhz, auto invul veranderd er ook niets.

zo probeer ik diverse mogelijkheden apart van elkaar.

 


en steeds na een verandering wifi even 20 seconden uit en dan weer aan zetten.


hoi martijn, acer aspie ES1-711 met windows 8.1 met bing waarbij de meest rectente update is gedaan 


rectente is recente😉


Vervelend..Zelf heb ik eigenlijk geen idee meer, je modem is eigenlijk hetzelfde ingesteld als een oudere versie.Misschien weet @Joep1965 nog wat?

acer aspie ES1-711 met windows 8.1 met bing waarbij de meest rectente update is gedaan 

Je weet dat de support daarvan binnenkort stopt?Ik zou overstappen naar windows 10, is nog steeds gratis via dit programma: https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209

 


Zie je op je mobiel bijvoorbeeld wel het extra wifi netwerk?


hallo Joep, ja zowel 2g en 5g ik heb ze allebei in de modem aangezet omdat ze een eigen naam hebben volgens Martijn


Je ziet op dit moment dus 3 netwerken, correct?


Jazeker